eikonoskopionews.blogspot.com

''H EIKONA EINAI TO ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΜΑΤΙ ΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΥ AΝΘΡΩΠΟΥ''


E-MAIL:eikonoskopionews@gmail.com



Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

'' ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ - Ανδρέας Ψαράκος -ΠΟΔΗΛΑΤΑ 1985 - 2011 ''

''ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΤΟ ΕΙΚΟΝΟΣΚΟΠΙΟ''

Δημοτική Πινακοθήκη Κορίνθου

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 03 ΙΟΥΝΙΟΥ 
8.30  μ.μ.



Το ποδήλατο έχει την τιμητική του στη νέα, έκτη ατομική έκθεση του Ανδρέα Ψαράκου, που φιλοξενείται στη Δημοτική Πινακοθήκη Κορίνθου από τις 3 Ιουνίου. Ο καλλιτέχνης παρουσιάζει ζωγραφικά έργα και μικρογλυπτά, όπου πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν τα ποδήλατα...............

Ο θεατής θα κάνει μέσα από τα έργα της έκθεσης ένα ταξίδι στο χρόνο, θα αναγνωρίσει στα έργα του καλλιτέχνη το δικό του ποδήλατο των παιδικών και εφηβικών χρόνων, άλλοτε στολισμένο και χρωματισμένο να ταξιδεύει τα όνειρα και άλλοτε απλό και μοναχικό παρατημένο σε ένα τοίχο, στο χωριό, στο λιβάδι στο δρόμο με χαραγμένες επάνω του ατελείωτες στιγμές φυγής και απόδρασης. 

Για το έργο του καλλιτέχνη η κριτικός και ιστορικός τέχνης Αθηνά Σχοινά αναφέρει: «Για τον Ανδρέα Ψαράκο δεν υπάρχουν στη ζωγραφική δεδομένα. Με το εξασκημένο κι αισθαντικό του βλέμμα και το συναιρετικά ελεύθερο του σχέδιο, επιλέγει κι αναμορφώνει ορισμένα στοιχεία από την εγγύτερη του καθημερινότητα, μεταβάλλοντας τα υποβλητικά σε τοπία εσωτερικής ενατένισης.



Η αμεσότητα  να συλλαμβάνει και να μεταποιεί εικαστικά, χαρακτηρίζει τα έργα του ταλαντούχου όσο και ευρηματικού ζωγράφου. Το σχέδιο επικεντρώνεται στα καίρια και απέριττα στοιχεία των αντικειμένων ή των καταστάσεων της καθημερινότητας, μιας καθημερινότητας από την οποία ο Ανδρέας Ψαράκος αντλεί εναύσματα, οικοδομεί στη συνέχεια ένα δομούμενο μικρόκοσμο γεμάτο αντιθετικές ισορροπίες χρωμάτων και υποβόσκουσες  εντάσεις. Μέσα από την αφαιρετική χειρονομιακή και εξπρεσιονιστική  γραφή του εμφανίζονται αντικείμενα που φέρνουν στο προσκήνιο ενδιάθετες δυνάμεις».
Το ζήτημα είναι η αθωότητα και όπως λέει και ο Μπέκετ  «το ποδήλατο είναι μέγα καλό και πρώτο. Αλλά μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνο αν χρησιμοποιηθεί κακώς». Σε ότι αφορά τα μικρογλυπτά η  αφαιρετική τεχνική   προσδίδει  δύναμη  στην κατασκευή,  αφήνει το χρώμα να πρωταγωνιστεί και την αλήθεια να φωτίζει.

Κατά την ιστορικό τέχνης Ελευθερία Διαμαντοπούλου «τα ποδήλατα του Ανδρέα Ψαράκου,  με την επιμονή του στο ίδιο θέμα, πέρα από αφετηρία πειραματισμών με το χρώμα και το φως, δηλώνει την ανάγκη του ανθρώπου για έλεγχο του κόσμου του -εσωτερικού ή εξωτερικού- και επιβολή του πάνω σε αυτόν. Αποτελεί για τον δημιουργό μια καθησυχαστική αναδημιουργία μιας μετρήσιμης μνήμης μέσω ενός εικαστικού σύμπαντος, που ορίζεται όσο ένας τροχός από τον άλλο. Μαζί του νοιώθουμε αποστασιοποιημένοι και κυρίαρχοι ενός ελεγχόμενου σύμπαντος. Το ποδήλατο με το γαλάζιο και μπλε φόντο ναρκοθετεί αυτή την ναρκισσική ασφάλεια. Εισβάλλοντας στον χώρο που πατούμε μας προσκαλεί και προκαλεί να διανύσουμε μαζί σαν αναβάτες νοεροί τη συνάντησή μας με το απρόσμενο χάος. Παίζοντας σε λεπτή ισορροπία μεταξύ μνήμης και ονείρου μάς αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να το ερμηνεύσουμε διπλά.»

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Ανδρέας Ψαράκος γεννήθηκε στο Βέλο Κορινθίας. Άρχισε μαθήματα ζωγραφικής με δάσκαλο τον Βρασίδα Βλαχόπουλο. Σπούδασε στην Σχολή Βακαλό με δασκάλους τον Βαγγέλη Δημητρέα και τον Γιάννη Βαλαβανίδη. Φοίτησε στην Γερμανική Σχολή Γραφικών Σπουδών και με κρατική υποτροφία το πρόγραμμα μελέτης των φυτικών χρωμάτων ( Κρήτης ) ενώ φιλοτεχνεί αφίσες μεγάλων διαστάσεων για θεατρικές παραστάσεις. Έργα του σε πολλές ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Από το 2008 συνεργάζεται με την Καπόπουλος Fine Arts.

Διάρκεια έκθεσης έως 24  Ιουνίου 2011 
Δημοτική Πινακοθήκη Κορίνθου