Γράφει ο Βασίλης Γκάτσος |
(Μετά τις εκλογές για να μην επηρεαστούν οι ψηφοφόροι)
Και αυτο το καλοκαίρι περπατήσαμε όλοι τον δρόμο Μαντράκια - Αγιογιάννης μέσα στα αυτοκίνητα. Κατά μέσο όρο περπατάς 10 μέτρα, και βλέπεις αυτοκίνητο ή μηχανάκι να έρχεται κατά πάνω σου, μερικές φορές με υπερβολική ταχύτητα. Χώνεσαι στα σβέλτα ανάμεσα στα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, αν βρεις χώρο, ή του κάνεις νόημα ..... να μη σε πατήσει μέχρι να βρεις χώρο. Μητέρες με μικρά παιδιά, με καροτσάκια, δεν βρίσκουν εύκολα χώρο να κρυφτούν (όπως επιβάλλει άραγε το σύνταγμα ή η αδιαφορία της Δημοτικής μας Κοινότητας και του Δήμου;). Αυτό, όταν περπατάς προς Αγιογιάννη και τα αυτοκίνητα τα βλέπεις να έρχονται.
Όταν πας αντίθετα, προς τα Μαντράκια, έχεις τα αυτοκίνητα πίσω σου. Τα αισθάνεσαι μόνο από τον θόρυβο, .... αν ακούς καλά. Στρίβεις το κεφάλι συνέχεια και μόλις τα δεις τρέχεις να κρυφτείς ανάμεσα στα παρκαρισμένα. Εννοείται ότι, αν πας προς τη βορινή πλευρά, προς τα σπίτια, στα περισσότερα σημεία δεν υπάρχει ούτε πόντος πεζοδρομίου, και αν σταθείς εκεί, μια παρατιμονιά και σε φάγανε! Αν δεν τα αντιληφθείς, είναι σύνηθες να σου κορνάρουν τα αυτοκίνητα, να φύγεις τάχιστα από μπροστά τους και να πας στο ανύπαρκτο πεζοδρόμιο!
Δυστυχώς αυτός είναι ο τοπικός πολιτισμός μας, του σήμερα.
Αφού λοιπόν "έπιασε το κόλπο" με τον επικίνδυνο βράχο, έστειλα Πρόταση με email κατ' ευθείαν στο Λιμενικό Ταμείο Ερμιονίδας που θα διαβάσει παρακάτω ο αναγνώστης.
Τώρα καμία απάντηση, καμία ενέργεια. Πέρασε κάποιο διάστημα και στέλνω άλλο email όπου έγραψα ότι είχα δικαίωμα μια τουλάχιστον ευχαριστείας ... για τον κόπο μου, και έστειλα το email προς όλα τα email του Δήμου που αναγράφονται στον ιστότοπο του Δήμου Ερμιόνης. Εκ νέου .... άκρα του τάφου σιωπή!
Φαίνεται ότι ο Δήμος δεν ήταν ακόμη έτοιμος να ακούει όλους τους πολίτες. Κατά δήλωση όμως μετεκλογική του Δημάρχου τη νέα 5ετία θα τους ακούει όλους μετά προσοχής.
Άρα το παρακάτω email - Πρόταση ισχύει και για την ερχόμενη 5ετία, αλλά και για την ισχυρότατη Αντιπολίτευση.
Βασίλης Γκάτσος
- - - - - - - - -
Υπ' 'οψιν Προέδρου κυρίου Εμμανουήλ Φλωρή.
Αποστολέας του email: Βασίλειος A. Γκάτσος, Δημότης Ερμιόνης.
02 - 06 - 2023
Θέμα: Πρόταση έργου για την ασφαλή κίνηση επί πεζοδρομίου στον νότιο δρόμο του Μπιστιού, από Μαντράκια έως Άγιο Γιάννη.
Καλημέρα σας,
Από την αρχή τονίζω ότι απευθύνομαι σε σας, γιατί σας θεωρώ ως την κατ' ουσία αρμόδια υπηρεσία που μπορεί να αναλάβει και να φέρει εις πέρας το προτεινόμενο έργο.
Φυσικά υπάρχουν συναρμόδιες υπηρεσίες και συναρμόδιοι Αντιδήμαρχοι, στους οποίους καλόν είναι να κοινοποιήσετε αυτό το email, και πρώτα πρώτα στον κύριο Δήμαρχο.
Το κύριο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε στην Ερμιόνη είναι ότι δεν υπάρχουν πεζοδρόμια στον εν λόγω δρόμο και κινούμαστε μέσα στα αυτοκίνητα. Ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες η κατάσταση είναι τραγική. Το πρόβλημα υπάρχει εδώ και 40 χρόνια συνεχώς, είναι γνωστό σε όλους μας και φυσικά στην Κοινότητά μας και στον Δήμο, οπότε δεν χρειάζονται λεπτομέρειες.
Διαπιστώσαμε ότι στο Πορτοχέλι το οποίο έχει πολύ πιο βατούς δρόμους προς την Βερβερόντα που είναι σημαντική καλοκαιρινή πλαζ, αναγνώρισε ο Δήμος και η Κοινότητα Πορτοχελίου τις δυσκολίες κίνησης που αντιμετωπίζουν ντόπιοι και τουρίστες (δυσκολίες κατά πολύ μικρότερες από αυτές που αντιμετωπίζουμε στην Ερμιόνη) και ήδη γίνονται σημαντικά έργα.
Λεπτομερώς η πρότασή μου:
Ο δρόμος αυτός είναι μονόδρομος που περιφερειακά σε φέρνει από το Λιμάνι στα Μαντράκια. Σε όλα τα μέρη της Ελλάδας οι μονόδρομοι σε χωριά και σε πόλεις περιορίζονται στο πλάτος τους, ώστε να κινείται άνετα ένα φορτηγό. Δηλαδή είναι αδύνατον να παρκάρει όχημα χωρίς να κλείσει τον δρόμο. Όπου υπάρχουν θέσεις στάθμευσης, ο δρόμος εκεί έχει διπλάσιο πλάτος, αλλά και σηματοδότηση του χώρου πάρκινγκ. Ως εκ τούτου τα πεζοδρόμια διευρύνονται για χρήση των πεζών. Μία επίσκεψη στο κέντρο του Πειραιά θα σας πείσει για το νέο τρόπο που σχεδιάζονται οι μονόδρομοι.
Άρα: Ο δρόμος από Μαντράκια προς Άγιο Γιάννη επανασχεδιάζεται και στενεύει σε όλα του τα σημεία, ώστε να χωράει ένα φορτηγό αυτοκίνητο.
Προς τη βορινή πλευρά που είναι τα σπίτια, δημιουργείται συνεχές πεζοδρόμιο πλάτους 1 μέτρου, αλλά πεζοδρόμιο στρωτό και βατό, όχι με σκαλιά και υπερυψώσεις που να το οικειοποιείται το κάθε κέντρο και σπίτι.
Προς τη θάλασσα δημιουργείται στρωτό και βατό συνεχές πεζοδρόμιο πλάτους 3 μέτρων το οποίο προς τη μεριά του δρόμου για ασφάλεια θα φέρει κατά μήκος καλαίσθητα κολωνάκια. Σε αυτό το πεζοδρόμιο θα κινούνται οι πεζοί απρόσκοπτα και με ασφάλεια. Για να δημιουργηθεί αυτό το πεζοδρόμιο, πρέπει προς τη μεριά της θάλασσας να γίνει ένα καλαίσθητο στηθαίο που να θυμίζει το αρχαίο τείχος του Μπιστιού, ή βυζαντινή τοιχοποιία, σαν τη μάντρα της παρακείμενης οικίας Παπαφράγκου. Έχει μεγάλη σημασία το στηθαίο να φαίνεται από τη θάλασσα ως αρχαίο ή βυζαντινό τείχος για λόγους αισθητικής αλλά και τουριστικής ανάδειξης.
Έτσι θα κερδηθούν τα 3 μέτρα πεζοδρόμιο, από την επέκταση τη μικρή προς τη θάλασσα, αλλά και το στένεμα του μονόδρομου.
Το στηθαίο είναι ένα εύκολο έργο, εκτός από δύο σημεία που φαίνονται στις επισυναπτόμενες φωτογραφίες:
Σημείο 1. Βρίσκεται κάτω από το Δημοτικό Σχολείο (τέως Δημαρχείο). Για περίπου 15 μέτρα υπάρχει απότομος γκρεμός προς τη θάλασσα και το στηθαίο είναι ένα μικρό έργο.
Σημείο 2. Μπροστά από την οικία Απόστολου Κοταρά και το Ναυπηγείο Γιάννη Κοταρά. Εδώ πρέπει να γίνει το καλαισθητο στηθαίο μέσα στη θάλασσα, ώστε να κερδηθεί πεζοδρομιο 3-4 μέτρων. Το στηθαίο μπορεί να γίνει με κάμαρες για λόγους αισθητικής.
Όπως φαίνεται στις επισυναπτόμενες φωτογραφίες, με αυτήν τη διευθέτηση δημιουργείται άνετος χώρος για παρκάρισμα περίπου 50 ΙΧ αυτοκινήτων, δηλαδή πολύ περισσότερων από όσα καταφέρνουν σήμερα να παρκάρουν μετά δυσκολίας παρεμποδίζοντας πεζούς και κινούμενα αυτοκίνητα.
Στη συνέχεια, κάτω από το στηθαίο και μέχρι τη θάλασσα πρέπει να απομακρυνθούν όλα τα μπάζα, και τα βράχια να είναι καθαρά όπως ήταν πριν από το 1955. Τα μπάζα τα έσπρωξε η μπουλντόζα κατά τη διάνοιξη του δρόμου και οι ιδιοκτήτες που έσκαβαν τα οικόπεδά τους για να χτίσουν.
Το όλο έργο, είναι χαμηλού κόστους και τα οφέλη για όλους μεγάλα και προφανή:
1. Οι πεζοί επιτέλους θα κινούνται με ασφάλεια σε πεζοδρόμιο συνεχές φάρδους 3 μέτρων και το καλοκαίρι θα απολαμβάνουν το υπέροχο μπάνιο στα πεντακάθαρα νερά και βράχια.
2. Οι οδηγοί θα οδηγούν χωρίς να κινούνται στο δρόμο πεζοί, μανάδες με καροτσάκια και μικρά παιδιά, και δεν υπάρχει ανάγκη να διακόπτεται η κυκλοφορία αυτοκινήτων το καλοκαίρι.
3. Τα 3-4 κέντρα εστίασης και διασκέδασης δεν έχουν παρά να παραχωρήσουν το πολύ ένα μέτρο για τη δημιουργία του πεζοδρομίου, χώρου που μάλλον ανήκει στο Δήμο και στη Λιμενικό Ταμείο. Άλλωστε ωφελούνται πάρα πολύ από την αύξηση της κίνησης των πεζών, αλλά και τη δημιουργία 50 θέσεων πάρκινγκ.
4. Η δημιουργία θέσεων πάρκινγκ ωφελεί τους πεζοπόρους, τους επισκεπτες, τους λουόμενους, τους τουρίστες, τους κατοίκους της περιοχής και ασφαλώς τα εκεί υπάρχοντα κέντρα.
5. Κανένας δεν βλάπτεται από αυτό το σωτήριο για την Ερμιόνη έργο.
Σας προτρέπω να το τολμήσετε και να το ξεκινήσετε.
Πηγαίνουμε βέβαια προς το "τέλος της θητείας", προς δημοτικές εκλογές. Κάθε παράταξη έχει δικαίωμα να μεριμνά για την επανεκλογή της, και στη χώρα μας πάντα ορισμένα έργα κρατιούνται προς το σκοπό αυτό, για το "τέλος". Δεν είναι αμαρτία.
Σας προτρέπω να ξεκινήσετε με θέρμη αυτό το έργο προσφέροντας μεγάλη ευεργεσία στην Ερμιόνη. Και αν ο χρόνος είναι πολύ λίγος, τουλάχιστον να δρομολογήσετε ορισμένα τμήματά του. Μπορείτε για παράδειγμα να φτιάξετε τα στηθαία στα σημεία 1 και 2. Ή να φτιάξετε τα στηθαία τα πιο εύκολα κατά μήκος του δρόμου. Έτσι θα δεσμεύσετε και το επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο στη συνέχιση αυτού του έργου. Η Ερμιόνη θα σας θυμάται πάντα.
Με εκτίμηση,
Βασίλειος Γκάτσος.