<<Πριν
ζητηθεί μία απόφαση πρέπει να έχει γίνει σοβαρή προεργασία και
αμοιβαίες υποχωρήσεις.
Μια σοβαρή απόφαση απαιτεί και σοβαρότατη
προετοιμασία.>>
Γράφει ο Βασίλης Γκάτσος
Το βέβαιο είναι ότι οι δρόμοι, τα λιμάνια κ.λ.π.
ενώνουν τον κόσμο και συμβάλλουν στην ανάπτυξη όλων. Μπορεί κάποιος να χάνει κάτι κάποιος να κερδίζει κάτι περισσότερο, αλλά στο τέλος κερδισμένοι βγαίνουν όλοι.
Το
στενό συμφέρον της Επιδαύρου ήταν να πει όχι στο δρόμο Κολιακίου για να
κάνει την Ερμιονίδα απόμακρη τουριστική περιοχή προς όφελος της
Επιδαύρου. Το ίδιο
και με τον νέο δρόμο προς Γαλατά. Νομίζει κανένας ότι έχασε η
Επίδαυρος; Γιατί από τη μεριά μου βλέπω ότι κέρδισε όχι μόνον η
Επίδαυρος, αλλά και το Κολιάκι και η Τραχειά, με το να περάσουν χιλιάδες
ΙΧ μέσα από τα χωριά τους. Τι κέρδισαν τα Δίδυμα με την παράκαμψή
τους;
Θα
χάσει η Ερμιονίδα αν ένα κύμα ΙΧ και τουριστικών πούλμαν σταθμεύει στο
Μετόχι για να επισκεφτούν την Ύδρα; Αν γνωρίζουν το Φράχθι δεν θα το
επισκεφτούν; Δεν
θα επισκεφτούν τη Μονή των Αγίων Αναργύρων; Αν στο Μετόχι δημιουργηθεί
μια μεγάλη αγορά ντόπιων προϊόντων δεν θα αγοράσουν; Με την ευκαιρία της
εκδρομής στην Ύδρα δεν θα κάνουν και μια γύρα στην Ερμιονίδα;
Όταν
η ανάγκη ζητάει δρόμους και λιμάνια, κάποτε θα....
..... ικανοποιηθεί έστω και
μετ’ εμποδίων. Το θέμα είναι να ικανοποιηθεί σχεδιασμένα, με το
μικρότερο κόστος και
με βιώσιμη επένδυση. Αν οι ανάγκες σου είναι μεταφορά επιβατών και
φορτίων, και κακά τα ψέματα αυτές είναι οι ανάγκες Ύδρα και Σπετσών,
σχεδίασε με τον Δήμο Ερμιονίδας τα αναγκαία έργα. Αν την ανάγκη σου αυτή
την κάνεις πρόσχημα για να πετύχεις λιμενικές εγκαταστάσεις
πανάκριβες με τεράστιο κόστος λειτουργίας για να υποδέχονται κότερα
κ.λ.π., ώστε οι επιβαίνοντες να είναι και επισκέπτες του νησιού, αυτό
δεν έχει σχέση με τις ανάγκες σου. Είναι κερδοσκοπική επιχείρηση και την
κάνεις με δικά σου χρήματα στο νησί σου ως δημοτική
επιχείρηση (δηλαδή επιχείρηση που με μαθηματική ακρίβεια θα ναυαγήσει) ή
αποδέχεσαι ιδιωτική επένδυση. Τέτοια κερδοσκοπική επιχείρηση έχει
δικαίωμα να φτιάξει ο Δήμος Ερμιονίδας στο Μετόχι, αποβλέποντας στα
κότερα που θα πάνε εκεί για να επισκεφτούν οι επιβαίνοντες
την Ύδρα (και αυτή με μαθηματική ακρίβεια θα κλείσει).
Σοβαρή προεργασία λοιπόν και για τις δύο σκάλες, Μετόχι και Σπέτσες, ώστε στη Λιμενική Επιτροπή να φτάσει
το κοινό σχέδιο Δήμου
Ερμιόνης με τους Δήμους των νησιών της Ερμιονίδας καθαρό από νομική και
περιβαλλοντική άποψη. Και αυτό το κοινό σχέδιο πρέπει οπωσδήποτε να
υπάρξει, γιατί θα είναι βασική ένδειξη ότι μπορούν
από κοινού να αντιμετωπίσουν και τα θέματα αλιείας και προστασίας της
θάλασσας στην ευρύτερη περιοχή τους σύμφωνα με το Ευρωπαϊκές Οδηγίες.
Και αυτή η συνεργασία είναι πολύ πιο σημαντική από τις δύο σκάλες.
Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος