eikonoskopionews.blogspot.com

''H EIKONA EINAI TO ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΜΑΤΙ ΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΥ AΝΘΡΩΠΟΥ''


E-MAIL:eikonoskopionews@gmail.com



Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

''ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΞΕΝΟΔΟΧΟ κ. ΙΩΑΝΝΗ ΡΟΖΟ''



Διαβάζω τελευταία στα διάφορα blogs για την προσπάθεια που πρέπει να κάνουμε σαν κοινωνία για να προστατέψουμε θέσεις εργασίας στα ξενοδοχεία για τους ντόπιους εργαζόμενους . Κανένα πρόβλημα με αυτό αλλά ποιος θα το κάνει ; Κάποιος είπε ο Δήμος να φροντίσει για την διαφήμιση και την προώθηση του τόπου μαζί με τους φορείς , αλλά αυτό δεν γινόταν ?


Κάποια κυρία που συμμετείχε κατηγορήθηκε από γνωστή τοπική εφημερίδα ότι δεν ήξερε ξένες γλώσσες , αλλά από προσωπική εμπειρία θα πω ότι αν η επαρχία μας είχε άτομα σαν αυτή να δουλεύουν με τόσο φιλότιμο ,πολλά θα ήταν διαφορετικά .


Για μένα και αυτά που γνωρίζω από την δική μου δουλειά η προσπάθεια αυτή κατάφερε αρκετά πράγματα. Μπορεί να ήταν λίγα ή και τίποτα για μερικούς . Αυτό όμως δεν μπορεί να μου το πει ο οποιοσδήποτε , αυτό θα μου το πουν τα ξενοδοχεία. Αυτά θα μετρήσουν και θα κρίνουν και από όσο γνωρίζω για αυτά είχε αποτέλεσμα. Ο υπάλληλος κάνει την δουλειά του για οχτώ ώρες και φεύγει ,ο ξενοδόχος κλείνει τον λογαριασμό κάθε βράδυ και κάθε τέλος χρόνου, αλλά το πρόβλημα στην Ελλάδα από το 1981 και μετά ήταν αυτό που λέει ο λαός <σηκώθηκαν τα πόδια να δείρουν το κεφάλι>. Φοβάμαι όμως ότι η προσπάθεια θα μείνει στη μέση , γιατί δεν πας στο Βερολίνο δυο φορές ή στο Λονδίνο άλλες τρεις και τέλειωσε. Πας συνέχεια για να κάνεις επανατοποθέτηση στον τουριστικό χάρτη. Η προσπάθεια απαιτεί συνέχεια .Δεν υπάρχει μόνο Φιλοξένια και Πανόραμα .

Υπάρχουν η Μόσχα η Βιέννη και άλλες εκθέσεις .



Αν δούμε τι κάνουν οι επαγγελματίες στο Τολό και αλλού , θα καταλάβουμε πολλά.


Αλλά όταν ξεκινάς προφασιζόμενος οικονομικά προβλήματα δεν ξεκινάς καλά. Όταν μπαίνεις σε ύφεση τότε δαπανάς σε έργα όπως διαφήμιση και προβολή τουλάχιστον όσα δαπανούσες και πριν , για να γυρίσει το χρήμα στην αγορά. Αυτή την χρονική στιγμή ο ιδιωτικός τομέας δεν επενδύει χρήματα ,και το βλέπουμε ακόμα και με το ΕΣΠΑ . Άρα μόνο το κράτος και οι ΟΤΑ μπορούν να το κάνουν αυτό .Άλλωστε μην περιμένουμε από το ξενοδοχείο να προβάλει την περιοχή , κάνουν την δική τους προβολή .Μην ακολουθήσουμε το παράδειγμα της κεντρικής διοίκησης που κατάφερε να πάει την ύφεση στο 5% γιατί έκρινε ότι πρέπει να πληρώσει τους ξένους κάνοντας να πεινάσει ο λαός και όχι να βάλει σε λειτουργιά της αναπτυξιακές μηχανές σε συνδυασμό με τις μεταρρυθμίσεις σε όλους τους τομείς,(αποτελούμε παγκόσμια πρωτοτυπία στα οικονομικά ,στα ξένα πανεπιστήμια λένε στους φοιτητές αυτό που κάνουν αυτοί εσείς δεν πρέπει να το κάνετε).


Προσκαλείς μέσα από τις εκθέσεις τους ανθρώπους που γνωρίζεις από τα τουριστικά γραφεία να έρθουν εδώ και να μας γνωρίσουν . Δεν μπορεί να συγκριθεί με καμιά διαφήμιση η προσωπική εμπειρία γνωριμίας μιας περιοχής .Αλλά αυτό απαιτεί έξοδα ,τα εισιτήρια τους την διαμονή τους την περιήγηση και την γνωριμία τους με τη περιοχή και τους ανθρώπους της .


Να φτιαχτούν έντυπα διαφημιστικά τα οποία πρέπει να είναι απλά. Δεν θέλει πολλά λόγια θέλει λίγα και καλά σε διάφορες γλώσσες .Και θέλει να κινηθούμε γρήγορα αν θέλουμε να κάνουμε κάτι γιατί ο καιρός περνά και από Μάρτιο αρχίζουν οι εκθέσεις που μας ενδιαφέρουν


Ας πατήσουμε σε αυτό που έχουμε και ας ξεκινήσουμε με λίγα αντίτυπα για τώρα και αργότερα με προσοχή και συνεργασία συμπληρώνουμε το υπάρχον ή σχεδιάζουμε καινούργιο. Το DVD και τους καινούργιους χάρτες τους έχουμε ας μην χάνουμε όμως πολύτιμο χρόνο .


Για την πληροφόρηση των επισκεπτών , ξέρω ότι η Δημοτική επιχείρηση< Ερμιονίδα >έχει καταθέσει στο ΕΣΠΑ μελέτη για την κατασκευή ενός τουριστικού οδηγού ο οποίος μοιραζόμενος δωρεάν μέσα από τα ξενοδοχεία και τα εφημεριδοπωλεία και τα περίπτερα θα κάνει τους επισκέπτες να γνωρίσουν την περιοχή , και να επισκεφτούν τα αξιοθέατα της.


Να γίνει ευρεία χρήση του προορισμού με σποτάκια σε γνωστούς ραδιοφωνικούς σταθμούς των Αθηνών και άλλων πόλεων της Ελλάδος με προσφορές από τα ξενοδοχεία για τις χαμηλές χρονικές περιόδους, και με κλήρωση για τις υψηλές .


Να ξανακαλέσουμε το <μένουμε Ελλάδα> . Το να πάμε στις εκθέσεις Φιλοξενία και Πανόραμα δεν προσφέρει πολλά, αλλά ο κόσμος και ειδικά τα χαμηλά εισοδήματα πρέπει να σε βλέπουν .


Μια χάρη θα ζητήσω από την καινούργια Δημοτική αρχή . Μην ξαναρχίσει τις διαφημίσεις σε γνωστά περιοδικά που το παίζουν τουριστικά. Δεν υπάρχει μέλλον σε αυτό. Ακόμα και οι Διακοπές το ποιο γνωστό περιοδικό πέρασε σε ηλεκτρονική μορφή .Ο κόσμος βαρέθηκε το χαρτί, θέλει απλότητα. Ένα site σε κατάληξη eu η com η org χρειάζεται που να είναι παράλληλα με το επίσημο του Δήμου το οποίο να είναι απλό αλλά τουριστικό με τρεις ή τέσσερις μεταφράσεις με χαρακτηριστικές λέξεις οδηγούς στις διάφορες μηχανές αναζήτησης με links στα ξενοδοχεία και να είσαστε σίγουροι ότι με πολλή λίγα λεφτά θα υπάρχει αποτέλεσμα .


Τώρα μια ιδέα που υπάρχει για να απευθυνθούμε σε γραφείο που κάνει προβολή και promotion είναι καλή αλλά δεν ξέρω αν μπορούμε να πληρώσουμε ,γιατί τα λεφτά που χρειάζονται για αυτό είναι πολλά .


Τώρα για την εταιρεία που λέει ο φίλος μου ο Μάκης σε συνεργασία με τον Δήμο και τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και τους ξενοδοχοϋπάλληλους , αυτό Μάκη μου το θεωρώ ουτοπία. Κανένα ξενοδοχείο κατά την γνώμη μου δεν θα δώσει αναφορά στους υπάλληλους του (για θέματα κερδοφορίας και στοιχειά μεσοσταθμικού κέρδους ανά διανυκτέρευση) .Άλλωστε το έχεις πει και εσύ Μάκη, <αυτά είναι είναι τα αφεντικά>. Μην ξεχνάμε το παράδειγμα του 1981 επειδή το κυβερνών κόμμα ήθελε να δυναμώσει το συνδικαλιστικό κίνημα έφτασε τις πλέον κερδοφόρες και αναπτυξιακές επιχειρήσεις στα όρια της χρεωκοπίας, αφού οι φίλοι του οι συνδικαλιστές τις ξετίναξαν με τις απεργίες τους και μετά τις κρατικοποιήσανε και από κερδοφόρες επιχειρήσεις βλέπουμε σήμερα τα ρημάδια που άφησε πίσω ο συνδικαλισμός και ο κρατισμός .Τα είδαμε τα χάλια μας .Για αυτό λέω αυτά τα σοσιαλιστικά ιδεώδη δεν χωράνε στο επιχειρείν οπότε μην περιμένεις ότι τα ξενοδοχεία θα ακολουθησουν κάτι τέτοιο .


Θέλει δουλειά και σοβαρότητα και να μην μηδενίζουμε καμία προσπάθεια.


Γενικά και αυτό το λέω εγώ που το έζησα τα τέσσερα χρόνια ασχολούμενος με την προώθηση της περιοχής μας αυτό που καταφέραμε και κάναμε ήταν να βοηθήσουμε την περιοχή μας και το μόνο που είδα ήταν απαξίωση σε ότι γινόταν. Γιατί και πριν είχα προσπαθήσει αλλά δεν ακούστηκα , όπως έχω πει και στον κύριο Δαμαλίτη σε άλλη ανάρτηση .Όλοι είχαν ιδέες αλλά ποτέ δεν έρχονταν να μάς πιάσουν και να μάς πουν αυτό σωστό ,αυτό λάθος και να το κουβεντιάσουμε. Μόνο ξενοδόχοι κουβέντιασαν μαζί μας και το μόνο που έβλεπα ήταν διάφοροι κοντυλοφόροι και διάφορα κριτικά πληκτρολόγια να εκμηδενίζουν μια προσπάθεια .Αλλά και τώρα το ίδιο θα γίνει .Θα τρέξουμε λίγο στην αρχή και μετά θα αρχίσουμε την κριτική σε αυτούς που θα μείνουν να τρέξουν αυτό που λέγεται διαφήμιση της περιοχής μας .Εγώ προσωπικά θα βοηθήσω αν ερωτηθώ, αλλά συγχωρέστε με κάτι πάει πολύ λάθος .Δεν βλέπουν τι συμβαίνει ? Για αυτά τα πράγματα έπρεπε ο Δήμος ήδη να έχει καλέσει σε σύσκεψη αυτούς που ενδιαφέρονται , τους ξενοδόχους, τους έμπορους, τους εστιάτορες ,τα cafe, τους υπάλληλους μας. Εδώ πρέπει να μιλάμε για ανάπτυξη και έσοδα, πρωταρχικά πράγματα που όλοι θα έχουμε όφελος ,για να μην μιλάμε σε λίγο για τα τρομακτικά αποτελέσματα που θα αποφέρει η περαιτέρω αδράνεια . Ίσως στο τέλος της σαιζόν αυτής να μιλάμε για πανωλεθρία διότι πολλά μαγαζιά ήδη είναι προβληματικά , λόγο των υπέρογκων ενοικίων και της αναδουλειάς, όποτε το οριστικό κλείσιμο επιχειρήσεων θα είναι αναπόφευκτο και η ανεργία αυτών των ανθρώπων θα έρθει να προστεθεί στον αριθμό των ξενοδοχοϋπαλλήλων που λόγο του τέλους της σαιζόν μη έχοντας ικανό αριθμό ημερομισθίων δεν θα μπορούν να βγουν στο ταμείο ανεργίας. Αν αυτό συμβεί θα μιλάμε για δικούς μας ανθρώπους με μηδενικά εισοδήματα .Όλο αυτό το θέμα θα δημιουργήσει εκρηκτικές καταστάσεις στον κοινωνικό ιστό αλλά και παρενέργειες στα έσοδα του Δήμου, από τέλη παρεπιδημούντων και δημοτικά τέλη που θα κατρακυλάνε επικίνδυνα. Και σε συνδυασμό με το κόψιμο των επιχορηγήσεων από την κεντρική διοίκηση θα είναι ένα κοκτέιλ πολύ κακό. Αυτά που μαθαίνω δεν με κάνουν να αισιοδοξώ ,παρόλο ότι από τη φύση μου αυτοί που με ξέρουν γνωρίζουν ότι είμαι γενικά αισιόδοξο άτομο. Τώρα όμως για την συνέχεια βλέπω ένα παρά πολλή άσχημο 2011. Πέρυσι καταφέραμε και κλείσαμε με περίπου 15% πτώση. Αν δεν κάνουμε κάτι γρήγορα τα πράγματα φέτος θα είναι χειρότερα γιατί όλοι οι εν δυνάμει ανταγωνιστές μας τώρα εργάζονται στην προσέλκυση των πελατών στον τόπο τους . Αν δεν έρθει κόσμος τα ξενοδοχεία θα περάσουν σε περικοπές και όλοι ξέρουμε ότι πρώτα απολύουν προσωπικό, και αφού ο κόσμος δεν έρθει τα μαγαζιά που ασχολούνται με τον τουρισμό και οι έμποροι που συναλλάσσονται με τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια και τα cafeé όλοι θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα.


Αν οι εργαζόμενοι δεν μαζέψουν ένσημα δεν θα βγουν στην ανεργία με ότι αυτό συνεπάγεται και δεν νομίζω ότι θα υπάρχει άνθρωπος που να μην τον νοιάζει αν συνάνθρωποι του πεινάσουν .

ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΟΖΟΣ