Καθώς
προσπαθούμε να επιστρέψουμε σε προπανδημιακές συνθήκες στην ευρεία
καθημερινότητα μας , έτσι και οι εκθέσεις τουρισμού και προβολής επανέρχονται
αναζητώντας φυσικά τον χαμένο βηματισμό τους και την πρότερη τους αίγλη.
Επισκεπτόμενος
την έκθεση Philoxenia
στην Θεσσαλονίκη τις προηγούμενες μέρες διαπίστωσα την μεγάλη επιθυμία του
δημοσίου και ιδιωτικού τομέα να καταθέσουν όλα αυτά τα αποθέματα εξωστρέφειας
που δημιουργεί ο τουρισμός ως δραστηριότητα ,αποθέματα που λόγω Covid-19, τουλάχιστον τουριστικά εκφράστηκαν
μέσω ψηφιακής προβολής και διαδράσεων τα τελευταία δύο χρόνια.
Φυσικά,
επειδή όλα είναι <<τουρισμός>>,
από τις υποδομές και την φυσιογνωμία
ενός τόπου, έως την ιστορία του και τον πολιτισμικό του χαρακτήρα, έτσι και
οι εκθέσεις πρέπει να φαντάζουν ως μέρες σημαντικών αγώνων για να μεταδοθεί η
κουλτούρα , η λάμψη και τα πολυποίκιλα χαρακτηριστικά του τουριστικού προϊόντος
ενός τόπου, ειδικότερα για περιφέρειες όπως η Πελοπόννησος που σχεδόν κάθε
Ενότητα και Δήμος έχουν την δική τους ιδιομορφία και μοναδικότητα.
Είναι
δεδομένο πως η παρουσία Δήμων και Περιφερειών σε εκθέσεις με αντικείμενο τον
τουρισμό, πλέον πρέπει να έχει στρατηγική αναφορά στην πώληση παράλληλα με την
προβολή ενός τόπου. Οι συνεχείς
εξελίξεις δημιουργούν νέα δεδομένα στην αγορά και κάθε είδους παθητική προσφορά
ή παρουσία σε τομείς που αποτελούν επιλογή και όχι ανάγκη όπως ο τουρισμός,
δημιουργούν αρνητικό έρεισμα για την επιλογή ενός προορισμού.
Γίνεται
σαφές ότι πέραν των εθιμοτυπικών ομιλιών -παρουσιάσεων και το μοίρασμα
φυλλαδίων στους περαστικούς, χρειάζονται πολλά και διαφορετικά διαδραστικά
βίντεο και φωτό σε πολλαπλές οθόνες που θα παρουσιάζουν τους προορισμούς και θα
αναδεικνύουν την τουριστική τους φυσιογνωμία μέσα σε λίγα λεπτά. Τουλάχιστον
δύο φορές την ημέρα θα πρέπει να διοργανώνετε κάποιο θέαμα με αναφορά στην
γαστρονομία και την μουσική παράδοση, προσφέροντας έτσι ένα άρωμα της τοπικής
μας κουλτούρας στην διάρκεια της έκθεσης μετατρέποντας το περίπτερο σε πόλο
ενδιαφέροντος και επισκεψιμότητας.
Ιδιαίτερο
ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι ειδικοί διαμορφωμένοι χώροι για ομιλίες και
παρουσιάσεις, οι οποίοι μπορούν να
φιλοξενήσουν κάθε φορέα ή επιχειρηματία που θέλει να παρουσιάσει τις δράσεις και την
δουλειά του και με την συμμετοχή του κοινού εύκολα μετατρέπονται σε μικρά forum. Μια πολύ σπουδαία παρουσίαση έγινε για τα μοναστήρια της Γορτυνίας στον
χώρο αυτό και είναι δεδομένο πως αν κάθε Δήμος παρουσίαζε ένα κομμάτι
τουλάχιστον θεματικού τουρισμού, θα χρωμάτιζε με ενδιαφέρον τις ώρες και τα
δρώμενα της έκθεσης.
Η
Περιφέρεια Πελοποννήσου είχε μια πολύ γεμάτη, αξιόλογη και ξεχωριστή παρουσία
στην έκθεση , την οποία εμπλούτιζε μεγαλοπρεπώς ο Δήμος Επιδαύρου ως τιμώμενος Δήμος για το
2021,αλλά και με υπόλοιπους Δήμους της Περιφέρειάς μας να καταγράφουν μια καλή
παρουσία.
Αναστάσιος
Γ. Γανώσης
Περιφερειακός
Σύμβουλος Αργολίδας