Την
Τρίτη 29 Μαρτίου 2016 συνεδρίασε η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου μας για να
επικυρώσει τα πρακτικά της Επιτροπής Δημοπρασιών σχετικά με τη μίσθωση ακινήτων
για την εγκατάσταση σε αυτά Υπηρεσιών του Δήμου μας, εφόσον ο Δήμος δε διαθέτει
ιδιόκτητους χώρους για την εγκατάσταση αυτών όπως προβλέπει ο Κώδικας Δήμων και
Κοινοτήτων. Στα πλαίσια ενημέρωσης των δημοτών εκδίδω το συγκεκριμένο δελτίο
τύπου για να παρουσιάσω τις θέσεις μου και να δικαιολογήσω την ψήφο μου ως
μέλος της Οικονομικής Επιτροπής.
Τα
σημεία της συμφωνίας ήταν τα εξής:
Πρώτο: ότι τηρήθηκε κάθε νόμιμη διαδικασία
όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία, αποφάσεις Δημοτικού Συμβουλίου περί
αναγκαιότητας μίσθωσης, ορισμός Επιτροπών καταλληλότητας και δημοπρασιών,
προσδιορισμός όρων μίσθωσης, αποφάσεις Οικονομικής Επιτροπής για την κατάρτιση
όρων και τήρηση χρονοδιαγραμμάτων διαγωνιστικής διαδικασίας.
Δεύτερο:
Από το 2014 υπάρχει σύμβαση ανάθεσης σε εργολάβο για την συντήρηση του
Δημαρχείου Κρανιδίου (κυρίως στον πρώτο όροφο) και δεν είχε υλοποιηθεί γιατί
έπρεπε να μεταεγκατασταθεί για προσωρινό
διάστημα η Οικονομική και η Ταμειακή Υπηρεσία, για να εκτελεστεί η
εργολαβία και να επιστρέψουν οι Υπηρεσίες στο Δημαρχιακό Κατάστημα.
Τα
σημεία διαφωνίας μας ήταν τα εξής:
Πρώτο:
Η μειοδοτική διαδικασία για την εκμίσθωση νέου κτιίου για το ΚΕΠ ήταν μία
παρωδία αφού τελικά ο ίδιος ιδιοκτήτης ενοικίασε στο Δήμο και τον χώρο για την
στέγαση των Υπηρεσιών του Δήμου (Οικονομική, Τεχνική, Ταμειακή), καθώς και του
ΚΕΠ. Ο ιδιοκτήτης αυτός δεν είναι τυχαίο πρόσωπο, ήταν Αντιδήμαρχος του Δήμου
Κρανιδίου τη δημοτική περίοδο 2007-2010, δραστήριο μέλος της δημοτικής σας
παράταξης. Και τα ήθελε όλα να στεγαστούν στα κτίρια του και οι υπηρεσίες και
τα ΚΕΠ και το κατάφερε. Νόμιμο ήταν
ηθικό όμως; Το κτίριο το οποίο μισθώθηκε για να στεγαστούν οι Υπηρεσίες, το
μίσθωμα του επί του ίδιου οικοδομικά τετραγώνου επί της Κάτω Πλατείας Κρανιδίου
ορίστηκε στα 900 ευρώ με 4 ευρώ ανά τ.μ. και το κτίριο το οποίο μισθώθηκε για
να στεγάσει το ΚΕΠ ορίστηκε στα 50 ευρώ, μετά από μία παρωδία δημοπρασίας. Τελικά
πίσω από τις μεγάλες διακηρύξεις και τα μεγάλα λόγια της Δημοτικής Αρχής περί
νέας αρχιτεκτονικής και νέου κτιριακού οργανογράμματος κρύβεται η εξαργύρωση
προεκλογικών γραμματίων, γιατί το αποτέλεσμα ήταν η συγκέντρωση σε ένα πρόσωπο
– ιδιοκτήτη όλων των μισθωμένων κτιρίων του Δήμου.
Δεύτερο
σημείο διαφωνίας: Κατά την συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, ενημερώθηκα
από τον Πρόεδρό της ότι η στέγαση των Υπηρεσιών (Οικονομική, Ταμειακή,Τεχνική )
στο κτίριο του πρώην Αντιδημάρχουν δεν είναι προσωρινή μέχρι να επισκευαστεί το
Δημαρχιακό Κατάστημα, αλλά για τέσσερα χρόνια, γιατί θα υπάρξει άλλη χωροταξική
δομή Υπηρεσιών, θα ξενοικιαστούν κτίρια που στεγάζονται τα νομικά πρόσωπα και η
κοινωφελής επιχείρηση, καθώς επίσης θα μεταφερθεί το γραφείο του Δημάρχου στο
πρώτο όροφο του Δημαρχιακού Καταστήματος. Άρα πολλά μεγαλεία βλέπω και είμαστε
σε περίοδο οικονομικής και κοινωνικής κρίσης και στο Δημαρχείο θα απουσιάζουν
τελικά οι κεντρικές Υπηρεσίες του Δήμου (Τεχνική, Οικονομική, Ταμειακή). Άλλες
λογικές, άλλες επιλογές, άλλες αξιολογήσεις.
Κύριοι
δεν συμφωνούμε με αυτές τις αποφάσεις, ριζικά είμαστε απέναντι και κοιτάτε να
αυτοσυγκρατηθείτε γιατί η δύσκολη εποχή μας απαιτεί ταπεινότητα,
αποτελεσματικότητα, λειτουργικότητα και αν εφαρμοστούν αυτά εξυπηρετούν άλλες
σκοπιμότητες, δηλαδή την ουσιαστική μεταφορά του Δημαρχείου στο μισθωμένο
κτίριο της κάτω πλατείας με μόνιμο χαρακτήρα και θα επιβεβαιωθούν οι «γραφές
και οι προφητείες» ότι από το 2009 – 2010 είχατε δρομολογήσει αυτά τα σχέδια
περί μετεγκατάστασης για να εξοφλήσετε τα προεκλογικά σας γραμμάτια.
Το
αποτέλεσμα αυτό δείχνει! Πάντως η δέσμευσή μου είναι δεδομένη ότι οι κεντρικές
Υπηρεσίες του Δήμου, μετά την επισκευή του Δημαρχιακού καταστήματος ανήκουν στο
κεντρικό κτίριο του Δημαρχείου μας και εκεί θα πάνε με τη λήξη της δημοτικής
περιόδου.
Για τη Δημοτική Παράταξη
«Προοδευτική
Συμμαχία Ερμιονίδας»
Ο
επικεφαλής
Τάσος Γ.
Λάμπρου
Δημοτικός
Σύμβουλος Δήμου Ερμιονίδας