eikonoskopionews.blogspot.com

''H EIKONA EINAI TO ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΜΑΤΙ ΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΥ AΝΘΡΩΠΟΥ''


E-MAIL:eikonoskopionews@gmail.com



Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024

Μας έλλειπε το υδατοδρόμιο λες και είμαστε νησάκι μεσοπέλαγα του Αιγαίου και του Ιουνίου;

Εδώ δεν έχουμε νερό να πιούμε, δεν έχουμε νερό να ποτίσουμε, δεν έχουμε ψάρια στη θάλασσα, δεν έχουμε εργοστάσια ούτε καν βιοτεχνίες να δουλέψουμε, δεν έχουμε ασφαλείς δρόμους, έχουμε τον χειρότερο δρόμο της Ελλάδας που πάει στην Πρωτεύουσα της χώρας και τον χείριστο προς την Πρωτεύουσα του νομού μας, έχουμε παρατημένους και αναξιοποίητους όλους τους αρχαιολογικούς μας χώρους, έχουμε τουρισμό 2 μηνών, στην Ερμιόνη και στο κέντρο του Κρανιδίου περπατάμε ανάμεσα στα αυτοκίνητα, και μας έλλειπε το υδατοδρόμιο λες και είμαστε νησάκι μεσοπέλαγα του Αιγαίου και του Ιουνίου;

Για την απόφαση που πήραν οι της Λιμενικής Επιτροπής είμαι σίγουρος ότι  ......... ολημερίς και ολονυκτίς  μελετούσαν τους νόμους αδειοδότησης, τα χαρακτηριστικά των υδατοδρομίων, τα μακροχρόνια κέρδη του Λιμενικού Ταμείου και του Δήμου κ.λ.π. για να πάρουν τη σωστή απόφαση ......... για το καλό μας.
Από ό,τι διάβασα δεν πρόκειται για ένα αεροπλανάκι που έρχεται και φεύγει σαν γλάρος.
Απαιτούνται:
1.  Προκαθορισμός κύριου διαδρόμου περίπου 850 Χ 60 μέτρα (κόκκινη παχιά γραμμή), προσθαλάσσωσης - αποθαλάσσωσης. Προκαθορισμός ενός ή δύο δευτερευόντων διαδρόμων για χρήση λόγω καιρού ή άλλων συνθηκών. Έστω ότι στην Κοιλάδα χρειάζεται ένας δευτερεύων. Δεν πάει όπου θέλει το υδροπλάνο.

2. Ένθεν και ένθεν του διαδρόμου προκαθοριζεται θαλάσσια ζώνη ασφαλείας περίπου 100 μέτρων (κίτρινη ζώνη). Στη ζώνη αυτή όπως και στον κόκκινο διάδρομο δεν επιτρέπεται απολύτως καμία δραστηριότητα την ημέρα, γιατί τα υδροπλάνα πετάνε από την αυγή έως την εσπέρα, όχι το βράδυ. Ούτε αγκυροβολώ, ούτε ψαρεύω, ούτε κάνω ψαροντούφεκο, ούτε κολυμπάω. Άραγε περιμετρικά της ζώνης ασφαλείας θα υπάρχουν κόκκινες τσαμαδούρες; Πώς ένας με κρισκάφ ένας ψαράς, θα αντιλαμβάνεται πού είναι ο διάδρομος;

3. Ο θόρυβος απογείωσης είναι περίπου 75 dB. Ωραία μουσική που λέμε.

4. Πρέπει από την ακτή να απέχει ο διάδρομος 100 μέτρα, εγώ διάβασα για 200 μέτρα, αλλά ας δεχθούμε τα 100, δηλαδή οι κόκκινες εστιγμένες γραμμές. Φυσικά υπάρχουν και περιορισμοί βάθους, δηλαδή δεν μπορεί ο διάδρομος να είναι  προς τον Άγιο Δημήτρη και τον βάλτο.

5. Υπάρχουν περιορισμοί γύρω από τον χώρο πρόσδεσης στην αποβάθρα αλλά και κατά μήκος της διαδρομής του υδροπλάνου, ώσπου να πιάσει διάδρομο.

6. Γνωρίζουμε ότι σε μια μεγάλη ακτίνα γύρω από αρχαιολογικούς χώρους και μάλιστα σημαντικούς όπως είναι το Φράχθι απαγορεύονται πολλές δραστηριότητες. Στον κόλπο της Κοιλάδας έχουμε πολλές υπό τη θάλασσα θέσεις αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Αυτά η Εφορεία Αρχαιοτήτων τα ξέρει.

Στις φωτογραφίες βλέπετε δύο εκδοχές για πού μπορούν να τοποθετηθούν οι διάδρομοι (είναι σχεδιασμένοι στο πραγματικό τους μέγεθος, δηλαδή στην ίδια κλίμακα με τον χάρτη). Μπορείτε να βρείτε και άλλους συνδυασμούς. Το πραγματικό σχέδιο το ξέρει μόνο η Λιμενική Επιτροπή που αποφάσισε. Οι δημότες τι είναι για να το ξέρουνε;
Στριμωξίδι φαίνεται η κατάσταση σε ένα τόσο μικρό ρηχό όρμο, που έχει πλαζ, που έχει Λιμάνι, που έχει σκάφη που αγκυροβολούν, που έχει ψαράδες, που έρχονται συνέχεια κότερα, "συριζα" σε χωριό και εξοχικά που θέλουν την ησυχία τους. Που μπαινοβγαίνουν δεκάδες σκάφη τα οποία πρέπει να ξέρουν πού είναι οι απαγορευμένες ζώνες των υδατοδιαδρόμων. Και δεν σημαίνει ότι δεν βλέπω υδροπλάνο να έρχεται, άρα περνάω. Είναι απαγορευμένες ζώνες όλη την ημέρα και προφανώς αυτό θα το επιβλέπει το Λιμεναρχείο αλλά και το προσωπικό του υδατοδρομίου που πρέπει να έχει και ειδικό σκάφος, ώστε να παρεμβαίνει ακόμη και για να ελέγχει την ύπαρξη επιπλεόντων αντικειμένων.

Μια άλλη διάσταση του υδατοδρομίου είναι η παρακάτω:
Μια εταιρεία που έχει υδροπλάνα κάνει τη σχετική αίτηση, παίρνει την άδεια, εκτελεί όλα τα αναγκαία έργα και έχει την πλήρη λειτουργία. Μπορεί όμως να μην βγαίνει η επένδυση και να τα μαζέψει και φύγει. Τότε για να μπει νέος πρέπει να ξαναϋποβάλει αίτηση για άδεια κ.λ.π., δηλαδή φτου κι από την αρχή. 
Επιτρέπεται όμως να πάρει την άδεια το Λιμενικό Ταμείο, να κάνει όλο το έργο και να το νοικιάσει μακροπρόθεσμα σε μια εταιρεία διαχείρισης η οποία μπορεί να έχει δικά της υδροπλάνα, ή απλώς να δέχεται με σύμβαση την εξυπηρέτηση εταιρειών υδροπλάνων. Το ίδιο μπορεί να κάνει με σύμπραξη της Περιφέρειας και άλλων δημοσίων υπηρεσιών.
Ο Δήμος μας μέσω του Λιμενικού Ταμείου τι ακριβώς κάνει; Μετά από την επιτυχή επενδυτική σταδιοδρομία του με το δημοτικό σφαγείο και τον δεματοποιητή, θα επενδύσει τώρα και στα υδροδρόμια ... όπως αεροδρόμια ;;;
Μιλάτε για Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ Περιφέρειας Πελοποννήσου, Δήμου Ερμιονίδας, Δημοτικού ΛΙμενικού Ταμείου Ερμιονίδας και Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης. Εγκρίθηκε λοιπόν αυτή η σύμβαση και οι συμβαλλόμενοι αναθέτουν, εννοείται επί πληρωμή, σε μια ειδικευμένη μελετητική εταιρεία να ετοιμάσει τον φάκελο αδειοδότησης, ο οποίος θα υποβληθεί σε αρμόδια κρατική υπηρεσία για να πάρει την έγκριση. Έτσι όπως τα γράφετε οι ως άνω συμβαλλόμενοι φαίνεται να είναι και οι κύριοι του έργου, οι οποίοι στη συνέχεια ή θα το λειτουργήσουν μόνοι τους, οι θα νοικιάσουν σε μια εταιρεία. Συμβαίνει όμως η εταιρεία που θα φτιάξει τον φάκελο αδειοδότησης να έχει και υδατοδρόμια και υδροπλάνα. Μήπως η αδειοδότηση θα βγει στο όνομά της και θα είναι αυτή ο κύριος του έργου;
Συμπολίτευση και αντιπολίτευση με 100 λέξεις μπορούν να ενημερώσουν τους δημότες. Οι δε συμβαλλόμενοι από κοινού με άλλες 100 λέξεις και αριθμούς να μας πουν σε τι θα ωφεληθούν οι δημότες και ο τόπος και όχι οι λιγοστοί επιβάτες των υδροπλάνων των 12 ατόμων.
Γιατί για δεκάδες διάσπαρτα νησιά μπορεί να είναι ωφέλιμα έως αναγκαία. Για μας τι είναι; Φθηνά μεταφορικά μέσα; Αναγκαία μεταφορικά μέσα; Ή μέσα που θα εξυπηρετούν μέρος της πελατείας ακριβών ξενοδοχείων και βιλών; Γιατί ο κοινός νους λέει ότι θα είναι ένα μέσο ακριβό, όχι για τον λαό, αλλά για λίγους. Γιατί λοιπόν να μη φτιαχτεί σε μια από τις τόσες παραλίες των ξενοδοχειακών συγκροτημάτων μας; Γιατί να το φορτωθεί ή Κοιλάδα ή οποιοδήποτε άλλο Λιμάνι μας;
Ο λαός δεν έχει ΙΧ, αν βιάζεται και έχει ανάγκη, παίρνει ανά 4 άτομα ταξί, φορτώνουν τα πράγματά τους από το σπίτι τους ή το εξοχικό τους και με το πολύ 50 ευρώ το άτομο πάει στη Πρωτεύουσα κατευθείαν σπίτι του σε 2.5-3 ώρες. Υδροπλάνο θα πάρει;

Φυσικά το κύριο βάρος μιας απόφασης, το ναι ή όχι, ηθικά το έχουν οι Κοιλαδιώτες (οι οποίοι φαίνεται να αδιαφορούν) και όχι η Λιμενική Επιτροπή. Απλά να ξέρουν ότι ο κάθε τόπος  πρέπει να φροντίζει τον χαρακτήρα του. Ερχόμαστε στην Κοιλάδα να περπατήσουμε άνετα στην ακόμα ψαράδικη παραλία της, να φάμε άνετα και ανθρώπινα στα καταστήματά της, να απολαύσουμε τον ήσυχο όρμος της, τα ψαροκάϊκά της, τα γρι γρι, να μυρίσουμε λίγο δίχτυ, φύκι, θάλασσα, τροκάδα, να βλέπουμε το φωτισμένο Φράχθι και το νησάκι της. Ερχόμαστε γι' αυτά που έχασε η Ερμιόνη και το Πορτοχέλι.

Βασίλης Γκάτσος