eikonoskopionews.blogspot.com

''H EIKONA EINAI TO ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΜΑΤΙ ΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΥ AΝΘΡΩΠΟΥ''


E-MAIL:eikonoskopionews@gmail.com



Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2022

ΟΚΤΩΒΡΗΣ: μήνας υπενθύμισης της πρόληψης που είναι χρέος μας στον αγώνα κατά του καρκίνου του μαστού.

 

ΟΚΤΩΒΡΗΣ: μήνας υπενθύμισης της πρόληψης που είναι χρέος μας στον αγώνα κατά του καρκίνου του μαστού.


Η ΑΚΟΣ σε συνεργασία με το 3ο Εικαστικό Εργαστήριο της Σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δ. Μακεδονίας, ενώνουν τις δυνάμεις τους για να αναδείξουν τη σημασία της πρόληψης του καρκίνου του μαστού, συνδιοργανώνοντας εικαστικό πρότζεκτ με σύμβολο το άπειρο, το οποίο μορφολογικά θυμίζει δύο μαστούς.
Μέσα στους καλλιτέχνες που δημιούργησαν έργα εμπνευσμένα από το άπειρο/μαστός και δημιούργησαν το μοτίβο εννοιολογικά ή γεωμετρικά με όποιο μέσο επιθυμούσαν,  είναι η συμπατριώτισσά μας Σαρωνίς Γκάτσου Βατικιώτη.

Στο παρακάτω λινκ θα βρείτε αναρτημένα τα έργα του πρότζεκτ "Το σύμβολο του Απείρου στον καρκίνο του μαστού".

https://akoslife.com/2022/10/12/symvolo-apeirou/


Με αφορμή τη δράση η Ογκολόγος ακτινοθεραπευτής & Πρόεδρος της ΑΚΟΣ Δρ. Δέσποινα Κατσώχη σημειώνει: « Στην ενδεκάχρονη πορεία της η ΑΚΟΣ χρησιμοποιεί συχνά την Τέχνη ως όχημα για να ευαισθητοποιήσει σε θέματα αιχμής για τη δημόσια υγεία, όπως η πρόληψη στον καρκίνο του μαστού. Μία στις οκτώ Ελληνίδες θα νοσήσει κάποια στιγμή στη ζωή της. Είναι η πιο συχνή μορφή καρκίνου στις γυναίκες η οποία ωστόσο πλήττει -αν και σπανιότερα- και τους άνδρες. Η έγκαιρη διάγνωση της νόσου υπόσχεται αποθεραπεία. Ο προσυμπτωματικός έλεγχος με τακτική αυτοεξέταση  των μαστών, μαστογραφία και συνοδό υπερηχογράφημα είναι υποχρεωτικός. Ας μην είμαστε αμελείς».


Ο Χάρης Κοντοσφύρης, εικαστικός, Καθηγητής  της Σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας & συντονιστής του τρίτου εικαστικού εργαστηρίου υπογραμμίζει: «Με την αίσθηση  της αφής διακρίνουμε απτικά  με απλές κινήσεις την ομορφιά αλλά και την δυσμορφία των μαστών. Αυτή η απλή κίνηση, κυκλική και απεριόριστη,  αποτελεί σταθμό για την συμβολική αποθέωση του στήθους ως τροφού και ως απέραντου ερωτικού καλέσματος. Αυτή η μοναδική εικόνα του γυναικείου στήθους ωσάν απείρου, θα ψηλαφιστεί για να ιχνηλατηθεί η αγάπη και η φροντίδα. Θα ψηλαφίζεται άπειρα από το βρέφος, από τον αγαπημένο αλλά και από τον γνωμοδότη μαστογράφο, με αυτήν την αμφίπλευρη απειροελάχιστη ενσαρκωμένη κυκλικότητα  της ζωής και των κινδύνων της. Το άπειρο στην τέχνη είναι ένα εικαστικό κατόρθωμα γεωμετρίας, ένα μοτίβο ζωής και εν-συναίσθησης του απειροελάχιστου της ζωής, ικανό να ενεργοποιεί την υπενθύμιση της  μαστογραφίας και της αυτοεξέτασης».