Χαίρομαι ιδιαίτερα για την στροφή των 180 μοιρών, την οποία έκανε στο θέμα των απευθείας αναθέσεων ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Λάμπρου Τάσος.
Συγκεκριμένα σε δελτίο τύπου που εξέδωσε, απευθυνόμενος προς εμένα αναφέρει επί λέξει τα εξής:
“Τέλος επειδή βρίσκεστε σε μία διαρκή σύγχυση σχετικά με τη θέση μου για τις απευθείας αναθέσεις, διαχρονικά υποστηρίζω την ανάγκη οι εργασίες και οι προμήθειες να μοιράζονται σε πολλούς επαγγελματίες του τόπου μας για τα μικρά χρηματικά ποσά, αντίθετα για τα μεγάλα χρηματικά ποσά η νόμιμη και η προβλεπόμενη διαδικασία να είναι πάντα ο διαγωνισμός”.
Είναι πολύ ευχάριστο ότι ξέχασε τις αναφορές του σχετικά με
«τον χορό των απευθείας αναθέσεων» από την παρούσα Δημοτική Αρχή, σταμάτησε την
καταμέτρησή τους και τάχθηκε αναφανδόν υπέρ τους, αφού και νόμιμες είναι και
ηθικές είναι.
Εννοείται ότι όλες οι απευθείας αναθέσεις προμηθειών, έργων
και υπηρεσιών, αφορούν εκ του Νόμου, μικρά χρηματικά ποσά και κατά 90%
μοιράζονται στους επαγγελματίες της περιοχής μας, με αποτέλεσμα την ενίσχυση
της τοπικής οικονομίας.
Ένα μικρό ποσοστό το οποίο πάει σε επαγγελματίες εκτός της
Ερμιονίδας, αφορά εργασίες και προμήθειες που δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από
ντόπιους.
Σήμερα το ανώτερο ποσό που επιτρέπει ο Νόμος για απευθείας
ανάθεση είναι 30.000,00€ συν ΦΠΑ ενώ μέχρι πέρυσι ήταν 20.000,00€ συν ΦΠΑ.
Για ποσά μεγαλύτερα των 30.000,00€ απαιτείται ανοιχτός
ηλεκτρονικός διαγωνισμός για την ανάθεση προμήθειας, έργου και υπηρεσίας, κάτι
το οποίο εφαρμόζεται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ από όλους τους Δήμους και τις Περιφέρειες της
Ελλάδας.
Οπότε όταν αναφερόμαστε σε απευθείας αναθέσεις, εννοείται
ότι εκ του Νόμου μιλάμε για μικρά ποσά.
Γνωρίζει πολύ καλά ο κ. Λάμπρου από την αυτοδιοικητική του
θητεία, ότι οι απευθείας αναθέσεις αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο για την
λειτουργία των ΟΤΑ, εφόσον μειώνουν κατά πολύ τον χρόνο εκτέλεσης μικρών έργων,
είναι ευέλικτες λόγω του νομικού πλαισίου που τις καθορίζει, αντιμετωπίζουν
αποτελεσματικά την γραφειοκρατία του Δημοσίου και γι’ αυτό και χρησιμοποιούνται
κατά κόρον καθημερινά από όλους τους Δήμους της Ελλάδας.
Επίσης, ο κ. Λάμπρου κάνει μια μικρή κυβίστηση, όσον αφορά
στην υπ’ αριθμ. 15/2021 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ερμιονίδας, σύμφωνα με
την οποία καθιερώθηκε η εξαήμερη πεντάωρη εργασία στο τμήμα καθαριότητας του
Δήμου μας.
Αυτή τη φορά μας ενημερώνει ότι είναι απλά αντίθετος με την
εν λόγω απόφαση και δεν αναφέρει τίποτα περί μη νομιμότητάς της.
Αντιλήφθηκε επιτέλους ότι είναι νόμιμη και αντίστοιχή της
εφαρμόζεται εδώ και χρόνια σε πολλούς Δήμους της χώρας.
Δεν πειράζει, είναι και αυτό μια μικρή πρόοδος.
Βέβαια ο κ. Λάμπρου δεν μπορεί εύκολα να ξεφύγει από την
φύση του και ενδίδει στον πειρασμό της παραποίησης της πραγματικότητας και των
αληθινών συμβάντων, στο θέμα της κατασκευής του Δημοτικού Σταθμού Μεταφόρτωσης
Απορριμμάτων Ερμιονίδας (ΣΜΑ) από την παρούσα Δημοτική Αρχή.
Αναφέρει λοιπόν επί λέξει τα εξής: “Ο σταθμός μεταφόρτωσης
είναι ένα έργο που ο χώρος του επιλέχτηκε τη δημοτική περίοδο 2011-2014 επί
Δημαρχίας κ. Καμιζή, οι μελέτες και η χρηματοδότηση εξασφαλίστηκε τη δημοτική
περίοδο 2014-2019 επί Δημαρχίας κ. Σφυρή. Τέλος ολοκληρώθηκε στην παρούσα
δημοτική περίοδο 2019-2023 επί Δημαρχίας κ. Γεωργόπουλου”.
Η παραπάνω φράση αποτελεί ένα τεράστιο ψέμα, το οποίο
ξεστομίζει χωρίς κανένα δισταγμό ο κ. Λάμπρου.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ είναι ότι το αγροτεμάχιο στο οποίο στεγάζεται
σήμερα ο Δημοτικός ΣΜΑ Ερμιονίδας, νοικιάστηκε στις 27/07/2014 από τον Δήμο
Ερμιονίδας, με σκοπό χρήσης όπως ρητά αναγράφει το σχετικό συμβόλαιο (βλέπε στο
τέλος του κειμένου), την αποθήκευση υλικών του Δήμου στα πλαίσια της
αναβάθμισης του όμορου εργοστασίου του Βιολογικού Καθαρισμού Κρανιδίου.
Άρα το εν λόγω αγροτεμάχιο νοικιάστηκε επί Δημαρχίας κ.
Καμιζή, με μόνο σκοπό την αναβάθμιση του βιολογικού Κρανιδίου και ΟΧΙ για την
διαχείριση των απορριμμάτων του Δήμου Ερμιονίδας.
Πουθενά μέσα σε αυτό δεν γίνεται η παραμικρή αναφορά στην
διαχείριση των απορριμμάτων του Δήμου Ερμιονίδας.
Σημειωτέον ότι είχε προηγηθεί της μίσθωσης του εν λόγω
ακινήτου, η υπ’ αριθμ. 19 Β/2014 σχετική Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου
Ερμιονίδας, όπου ο ίδιος ο κ. Λάμπρου εισηγείται την χρήση του ακινήτου αυτού
και τον σκοπό της ενοικίασής του (βλέπε στο τέλος του κειμένου).
Τώρα γιατί κ. Λάμπρου ισχυρίζεται ψευδώς ότι ο χώρος αυτός
επιλέχθηκε επί Δημαρχίας Καμιζή για την κατασκευή του Δημοτικού ΣΜΑ Ερμιονίδας,
μόνο αυτός το γνωρίζει.
Βέβαια αυτό που όλοι γνωρίζουμε, είναι ότι επί Δημαρχίας κ.
Καμιζή επιλέχθηκε τμήμα όμορου οικοπέδου ιδιοκτησίας του Δήμου Ερμιονίδας, για
να δημιουργηθεί εκεί η παράνομη υπερχωματερή του Κάμπου Κρανιδίου – Κοιλάδας, η
οποία έχει ταλαιπωρήσει αφάνταστα τους κατοίκους της περιοχής και αγωνιζόμαστε
να βρούμε τρόπους εξάλειψής της.
Στη συνέχεια το έτος 2015, ο αείμνηστος Δήμαρχος Δημήτρης
Σφυρής ξεκίνησε την διαδικασία αδειοδότησης, εγκατάστασης και λειτουργίας
Δημοτικού Πράσινου Σημείου στο εν λόγω αγροτεμάχιο.
Στις 9/07/2015 υπεγράφη νέο συμφωνητικό μίσθωσης μεταξύ του
Δήμου Ερμιονίδας και του ιδιώτη ιδιοκτήτη, το οποίο προέβλεπε την χρήση του
αγροτεμαχίου για την διαχείριση των απορριμμάτων του Δήμου μας (βλέπε στο τέλος
του κειμένου).
Η διαδικασία της λειτουργίας Δημοτικού Πράσινου Σημείου
συνάντησε σοβαρά εμπόδια και δεν ολοκληρώθηκε επί Δημαρχίας Σφυρή.
Η παρούσα Δημοτική Αρχή ανέλαβε την διοίκηση του Δήμου
Ερμιονίδας με συγκεκριμένο σχέδιο το οποίο θα επέλυε οριστικά το μείζον
περιβαλλοντικό πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων του Δήμου μας.
Το σχέδιο προέβλεπε την αδειοδότηση, κατασκευή και
λειτουργία του Δημοτικού ΣΜΑ Ερμιονίδας στο συγκεκριμένο αγροτεμάχιο και
υλοποιήθηκε σε λιγότερο από ένα χρόνο, επιλύοντας οριστικά ένα τεράστιο
πρόβλημα δημόσιας υγείας και περιβάλλοντος, το οποίο μας είχε ταλαιπωρήσει και
δυσφημίσει αφάνταστα για πάνω από μια δεκαετία.
Στην προσπάθειά μας αυτή βρήκαμε σημαντικό αρωγό και
συμπαραστάτη, τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Περιβάλλοντος κ. Γραφάκο
Μανώλη τον οποίο ευχαριστώ από καρδιάς για την σημαντική βοήθειά του.
Εκπονήσαμε νέα μελέτη εξ’ αρχής, η οποία ουδεμία σχέση έχει
με αυτή του Δημοτικού Πράσινου Σημείου και σε σύντομο χρονικό διάστημα
εξεδόθησαν όλες οι απαραίτητες αδειοδοτήσεις, προκειμένου να ξεκινήσει η
κατασκευή και η λειτουργία του Δημοτικού ΣΜΑ Ερμιονίδας.
Η κατασκευή και η λειτουργία αυτού του εμβληματικού έργου
χρηματοδοτήθηκε από επιχορήγηση και από ιδίους πόρους του Δήμου Ερμιονίδας.
Ελπίζω όλα τα προαναφερθέντα να τύχουν αποδοχής από τον κ.
Λάμπρου και όλους τους εμπλεκόμενους, διότι αποτελούν την μόνη αλήθεια,
περιγράφουν τα γεγονότα όπως ακριβώς έχουν συμβεί και αποδεικνύονται από τα
σχετικά έγγραφα.
Ο Δήμαρχος
Γιάννης Γεωργόπουλος
Υ.Γ:
1). Το συμφωνητικό μίσθωσης της 21/07/2014, μεταξύ Δήμου Ερμιονίδας και του ιδιώτη ιδιοκτήτη, στο οποίο αναγράφεται ως μόνος σκοπός χρήσης του αγροτεμαχίου, η αναβάθμιση του όμορου εργοστασίου βιολογικού καθαρισμού Κρανιδίου και η αποθήκευση υλικών του Δήμου:
2). Η υπ’ αριθμ. 19 Β/2014 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ερμιονίδας, στην οποία αναφέρεται ως μόνος σκοπός χρήσης του αγροτεμαχίου, η αναβάθμιση του όμορου εργοστασίου βιολογικού καθαρισμού Κρανιδίου και η αποθήκευση υλικών του Δήμου:
3). Το νέο συμφωνητικό μίσθωσης μεταξύ του Δήμου Ερμιονίδας και του ιδιώτη ιδιοκτήτη, το οποίο υπεγράφη στις 9/07/2015 και προέβλεπε την χρήση του αγροτεμαχίου για την διαχείριση των απορριμμάτων του Δήμου μας: