- ΘΥΜΙΣΕΣ...ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΕΠΙ ΔΗΜΑΡΧΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΜΙΖΗ ΠΟΥ ΧΑΝΑΜΕ ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΒΡΩΜΟΚΟΠΑΓΕ ΟΛΗ Η ΕΡΜΙΟΝΙΔΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΚΟΥΠΙΔΙ !
ΓΕΜΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΔΙΔΥΜΩΝ ΜΕ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΚΑΙ ΣΚΟΡΠΩΝΤΑΣ ''ΚΑΡΚΙΝΟ'' ΣΤΟ ΥΠΕΔΑΦΟΣ ΤΩΝ ΔΙΔΥΜΩΝ (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ, ΕΔΩ ΚΙ ΕΔΩ)!
Τρίτη, 13 Νοεμβρίου 2012 ΕΔΩ
''ΜΗΛΟΝ ΤΗΣ ΕΡΙΔΟΣ'' ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟ ΜΕΤΟΧΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΥΔΡΑ ΚΑΙ ΕΡΜΙΟΝΗ...
<<Έπειτα απο πολύωρη συνεδρίαση...>>
<<Απορρίφθηκε το αίτημα του Δημοτικού Λιμενικού ταμείου Ύδρας.
Πολλοί Ερμιονίτες έδωσαν το παρόν, δείχνοντας με την συσπείρωση τους,το έντονο ενδιαφέρον τους για τον τόπο τους.>>
Ρεπορτάζ για το eikonoskopionews: Μίλτος Ιωαννίδης
Έπειτα
απο πολύωρη συνεδρίαση,απορρίφθηκε το αίτημα που κατέθεσε το Δημοτικό
Λιμενικό ταμείο Ύδρας, προς το ΔΛΤ Ερμιονίδας, αναφορικά με
την επισκευή και επέκταση του Μώλου στο Μετόχι.
Σε
μια συνεδρίαση που έγινε σε κατάμεστη από κόσμο αίθουσα του πρώην
δημαρχείου Ερμιόνης, όπως αποδείχθηκε έπειτα απο παρεμβάσεις των κκ.
Δημήτρη Σφυρή, Παναγιώτη Μέξη ο οποίος όταν ήταν πρόεδρος του δημοτικού
λιμενικού ταμείου Ερμιόνης, είχε εισηγηθεί και είχε ψηφιστεί ομόφωνα η
πρότασή του στις 29/11/2010 στη συνεδρίαση του τότε ταμείου, να γίνει το
κομμάτι που αφορά την επισκευή και τη βελτίωση της
υπάρχουσας κατασκευής (για λόγους ασφαλείας, και εξυπηρέτησης κάποιων
έκτακτων αναγκών μεταφοράς επιβατικού κοινού) αλλά να μην γίνει η
επέκταση του Μώλου, διότι όπως είχε τονίσει "Λέω όχι για το κομμάτι της
επέκτασης, γιατί σκοπός είναι η δημιουργία ενός νέου λιμένα που θα
υποβαθμίσει το λιμένα Ερμιόνης") αλλά και της δικηγόρου κας Αργυρώς
Κρητικού (η οποία μίλησε ως εκπρόσωπος πολιτών της Ερμιόνης που έχουν υπογράψει σχετικό ψήφισμα),
τα στοιχεία που προσκομίστηκαν απο το λιμενικό ταμείο Ύδρας, δεν έχουν
σχέση με την πραγματική κατάσταση στον υφιστάμενο Μώλο.
Μώλος, δεν είναι πάνω απο 60 μετρά και παρουσιάζεται 95 μέτρα". Στη συνέχεια πρόσθεσε ότι "Πρόκειται για ένα λιμάνι, σε μια πρώτη φάση 125 μέτρα, και σε δεύτερη φάση άλλα 280 μέτρα.
Πράγμα που σημαίνει ότι δεν πρόκειται απλά για επισκευή και προσθήκη 5 μέτρων, χωρίς να αλλάξει το καθεστώς, (όπως είχε δεσμευτεί ο δήμαρχος της Υδρας) αλλά για ένα μεγαλο λιμάνι."
Μάλιστα ο δήμαρχος Ερμιονίδας κος. Δημήτρης Καμιζής είπε χαρακτηριστικά:
""Αν αυτή η μελέτη εφαρμοστεί, καταλήγει σε λιμάνι μεγαλύτερο απο αυτό της Ερμιόνης"".
Παρόλα αυτά, ο δήμαρχος Ύδρας κος. Άγγελος Κοτρώνης, δήλωσε πως ισχύει η δέσμευση του ότι δεν θα αλλάξει το ισχύον καθεστώς λειτουργίας του Μετοχιού."Αυτός ο προβλήτας δεν πρόκειται να υποκαταστήσει το λιμάνι της Ερμιόνης" είπε χαρακτηριστικά.
Ωστόσο
στην δευτερολογία του και απευθυνόμενος στον δήμαρχο (και πρόεδρο του
Δ.Λ.Τ.Ερμιόνης), κ. Δημήτρη Καμιζή, σχολίασε: "Μετά απο έναν χρόνο, και
αφού το δημοτικό συμβούλιο, με αυτή την μελέτη και αυτά τα σχέδια, πήρε
ομόφωνη απόφαση, υπέρ της κατασκευής αυτού του τόσο ζωτικού έργου για
την ''Ύδρα, έρχεται σήμερα το λιμενικό ταμείο της Ερμιονίδας, να
απορρίψει, το δίκαιο αίτημα μας. Χάθηκε ένας χρόνος. Γιατί τότε αν
είχατε πάρει μια παρόμοια με την επιχειρούμενη απόψε (σσ χθές) απόφαση,
θα είχαμε φτιάξει νέα μελέτη, και θα είχε αρχίσει το έργο,
να κατασκευάζεται".
Ακόμη
ο δήμαρχος Ύδρας, επισήμανε: "Χάθηκε ένας χρόνος. Σε αλλεπάλληλες
αιτήσεις του δικού μας λιμενικού ταμείου προς εσάς, δεν δώσατε καμία
απάντηση. Και αφού σας πιέσαμε πάρα πολύ, ερχόσαστε σήμερα, και
βρίσκετε λάθος την μελέτη και προτείνετε να απορριφθεί το αίτημα μας"
για να αποχωρήσει στη συνέχεια όντας ιδιαίτερα εκνευρισμένος πριν την
διεξαγωγή της ψηφοφορίας.
Ο δήμαρχος
Ερμιονίδας κος. Καμιζής, απαντώντας στον δήμαρχο Ύδρας, υποστήριξε: "Η
απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, ήταν σαφής και συγκεκριμένη. Εσείς
οφείλατε έναν χρόνο, να την είχατε προσαρμόσει, με την προϋπόθεση να μη
θιγεί το καθεστώς και τα ευρύτερα χαρακτηριστικά της λιμενικής
εγκατάστασης του Μώλου στο Μετόχι-σύμφωνα με την δέσμευση σας-. Οφείλατε
να έχετε ανταποκριθεί στην δέσμευση σας αυτή και δεν το πράξατε".
Ακολούθησε παρέμβαση
του κου. Σφυρή, ο οποίος ζήτησε την ανάκληση εκείνης της απόφασης του
δημοτικού συμβουλίου, καθώς όπως είπε "Δεν συζητήθηκε η μελέτη στο
δημοτικό συμβούλιο. Δεν είμαστε ακόμα και σήμερα γνώστες αυτής της
μελέτης και η απόφαση μας αυτή ήταν μόνο για επισκευή και όχι επέκταση,
όπως χρησιμοποιήθηκε απο λιμενικό ταμείο Ύδρας προς τα Υπουργεία, τα
οποία μάλιστα μας απάντησαν (γιατί εμείς δεν είχαμε γνωμοδοτήσει σαν
ΔΛΤΕ όπως έπρεπε),τον Οκτώβριο του 2011 (πριν καν γίνει το δημοτικό
συμβούλιο), ότι εγκρίνεται η υποβληθείσα πρόταση μόνο ως προς
την επισκευή του υφιστάμενου λιμενικού έργου στο Μετόχι".
Τέλος, ο αντιδήμαρχος Ύδρας αλλά και κάποιοι Υδραίοι, έμειναν μέχρι το τέλος της ψηφοφορίας.
Δεν έλειψαν μάλιστα πολλά και ενδιαφέροντα "πηγαδάκια" μεταξύ Ερμιονιτών και Υδραίων στο προαύλιο του δημαρχείου Ερμιόνης.
Οι λεπτές ισορροπίες...
Απο
την χθεσινοβραδινή εικόνα της συνεδρίασης του ΔΛΤΕ σχετικά με το αίτημα
του ΔΛΤ Ύδρας, για την "επισκευή και επέκταση του Μώλου" στο Μετόχι,
προκύπτει το συμπέρασμα, της αγωνίας των κατοίκων της Ερμιόνης, για το
μέλλον του τόπου τους.
Όλο το τελευταίο διάστημα,πλανάται μια
φημολογία(;), ότι σχεδιάζεται λιμάνι στο Μετόχι κάτι που αν γίνει θα
οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην υποβάθμιση του λιμανιού της
Ερμιόνης και στον σταδιακό μαρασμό της πόλης.
Γι αυτό και οι κκ Καμιζής και
Σφυρής,τοποθετήθηκαν υπέρ της ευρύτερης και ανοιχτής
συνεργασίας μεταξύ Ερμιόνης και Ύδρας.
Απο την πλευρά του, ο δήμαρχος Ύδρας κος.
Κοτρώνης, πολύ σωστά δήλωσε πως "Αισθανόμαστε αδέρφια μας
και οικογένεια μας τους Ερμιονίτες και τους κατοίκους της Ερμιονίδας",
αφού έτσι έδειξε έμπρακτα πως έχει κατανοήσει, ότι τίποτα δεν χωρίζει
τις δυο περιοχές. Όφελος και μόνον μπορεί να έχουν μέσα απο την
συνεργασία τους, που θα αποσκοπεί στην αναβάθμιση τόσο της Ερμιονίδας
όσο και της Ύδρας.
Γι αυτό και μέσα στα πλαίσια αυτής της
ειλικρινούς συνεργασίας,θεωρούμε ότι ισχύει η δέσμευση του ότι "Δεν θα
αλλάξει το ισχύον καθεστώς λειτουργίας του Μετοχιού" και πως θα
επανέλθει με νέα πρόταση, και μελέτη που θα αφορά το αίτημα που
συζητήθηκε χθες βράδυ και το οποίο θα ανταποκρίνεται σε αυτή του την
δέσμευση.
Ερωτήματα που δημιουργούνται μετά την χθεσινή συνεδρίαση...
1.
Γιατί δεν απαντήθηκαν και γιατί δεν συνεκλήθη εδώ κι ένα χρόνο, το λιμενικό ταμείο
Ερμιονίδας, προκειμένου να απαντήσει, στις αιτήσεις του λιμενικού
ταμείου Ύδρας;
2. Γιατί δε
γνωμοδότησε καθόλου το λιμενικό ταμείο Ερμιονίδας, όταν τόσο στις
10/11/2011 όσο στις 19/03/2012 αλλά και στις 11/06/2012, εστάλησαν
έγγραφα απο το Υπουργείο ανάπτυξης, ανταγωνιστικότητας & ναυτιλίας
(διεύθυνση λιμενικών υποδομών), προκειμένου να ληφθεί υπόψιν
η γνωμοδότηση του, στην αποδοχή η όχι της προμελέτης περιβαλλοντικών
επιπτώσεων του έργου "επισκευή και επέκταση του Μώλου" στο Μετόχι
Θερμησίας, όπως είχε υποβληθεί απο το λιμενικό ταμείο ΄΄Υδρας;
3. Γιατί, δεν
γνωστοποιήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο, η απόφαση με το υπ αριθμόν
8216/127/11 του Υπουργείου ανάπτυξης, ανταγωνιστικότητας και
ναυτιλίας, στην οποία αποφασίστηκε απο τις 21/10/2011, ότι δεν
εγκρίνεται η υποβληθείσα πρόταση επέκτασης απο το Υπουργείο και
εγκρίνεται μόνο ως προς την επισκευή του υφιστάμενου λιμενικού έργου,
με αποτέλεσμα να εμφανίζεται μεταγενέστερη απόφαση του δημοτικού
συμβουλίου (τις 30ης Νοεμβρίου 2011) χωρίς να λαμβάνει υπόψιν την εν
λόγω απόφαση;
Βέβαια πέραν των απαντήσεων των παραπάνω ερωτημάτων, προέκυψε και κάτι ακόμα στα χθεσινά πηγαδάκια μετά το πέρας της συνεδρίασης.
Η
Δημοτική ηγεσία του δήμου Ερμιονίδας, πως και με ποιόν τρόπο, ενημέρωσε
επακριβώς τους δημότες της Ερμιόνης, για το θέμα του Μετοχιού;
Γιατί δεν δημοσιοποίησε αυτά τα έγγραφα έγκαιρα και την στιγμή που έπρεπε ώστε να μην φτάσουμε εδώ που φτάσαμε;
Αν
τα δημοσιοποιούσε έγκαιρα θα είχαν η όχι οι δημότες της Ερμιόνης
περισσότερο χρόνο στη διάθεση τους ώστε να πιέσουν με ενδεχόμενες
κινητοποιήσεις τους;
Γιατί τώρα, για το θέμα του λιμανιού στο Μετόχι, που αν γίνει, θα
έχει ως αποτέλεσμα(όπως ισχυρίζονται οι δημότες της Ερμιόνης) την υποβάθμιση και τον μαρασμό της Ερμιόνης.
Βέβαια πέραν των απαντήσεων των παραπάνω ερωτημάτων, προκύπτει και κάτι ακόμα.
Δεν θέλουν μετά την πρωτοφανή στέρηση υπηρεσιών απο
την πόλη τους την τελευταία διετία (κλείσιμο ΟΤΕ, υποβάθμιση τραπεζών,
κοκ), να καταστραφούν οικονομικά, χωρίς το λιμάνι που αποτελούσε και
αποτελεί οικονομική πηγή ζωής για τον τόπο!
Εύλογα λοιπόν διερωτώνται αν η δημοτική ηγεσία και προσωπικά ο
δήμαρχος Ερμιονίδας κος. Δημήτρης Καμιζής, έδειξαν έγκαιρα πολιτικά
αντανακλαστικά,και δεν έχασαν πολύτιμο χρόνο καθυστερώντας
η ενδεχομένως αδρανώντας, υποτιμώντας πολιτικά το θέμα.
Άν κρίνουμε απο τις πολιτικές κινήσεις τους για το πρόσφατο κλείσιμο της ΔΟΥ, πολύ φοβούμαστε πως όχι.
Με
αυτόν τον πολιτικό βηματισμό της παρούσας δημοτικής ηγεσίας, η
Ερμιονίδα, είναι καταδικασμένη να τρέχει πίσω απο τις εξελίξεις. Καιρός
να υπάρξει άμεση και πολιτικά έγκαιρη παρέμβαση απο την δημοτική ηγεσία,
για να μην βρισκόμαστε πάντα προ τετελεσμένων.