''Βαφτίστηκε Μαρία – Αμαλία Μερκούρη και γεννήθηκε στις 18 Οκτωβρίου 1920 στις 8.00 το πρωί στην Αθήνα.''
Η χρονιά γέννησης είναι αδιαμφισβήτητη αφού υπάρχει φωτογραφία της ταυτότητάς της στην κατοχή του "Δημήτρη Κορωνάκη" (ouranitsa.blogspot.com).
Η αξέχαστη ηθοποιός και πολιτικός, κόρη του «Σταμάτη Μερκούρη» Βουλευτή και Υπουργού και εγγονή του «Σπύρου Μερκούρη» Δημάρχου Αθηναίων, τίμησε την πολιτική της υπόσταση και γοήτευσε μέσα από τις ταινίες της.
Ευπροσήγορη, λαοφιλής, ενθουσιώδης, σαρωτική, ταλαντούχα, χαρισματική, ευαίσθητη, αγωνίστρια, μαχητική, δραστήρια, λαμπερή, μία πληθωρική φυσιογνωμία, άξια και αποτελεσματική.
Συνάντησε πολλές μεγάλες πολιτικές και πνευματικές προσωπικότητες, για να τους ευαισθητοποιήσει ενάντια στη χούντα.
Απειλήθηκε με απόπειρες δολοφονίας και μία εξ αυτών παρολίγο να της κοστίσει τη ζωή.Μετά την ανατροπή της χούντας γύρισε στην Ελλάδα και πολιτεύτηκε.
Από τα ιδρυτικά μέλη του ΠΑΣΟΚ, εκλέχθηκε βουλευτής το 1977 και το 1981 ανέλαβε καθήκοντα Υπουργού Πολιτισμού έως το 1989 και μετά για το διάστημα 1993-1994.
Η μοναδική αληθινή Υπουργός που πέρασε τουλάχιστον τα τελευταία 30 χρόνια, από το Υπουργείο Πολιτισμού.
Κάθε μέρα στις 7.30 το πρωί βρίσκονταν στο Υπουργείο μπαίνοντας με το τεράστιο χαμόγελό της, προτρέποντας τους γύρω της να χαμογελάνε κι αυτοί.
Δούλεψε πραγματικά για το Υπουργείο και τις δραστηριότητές του, στην δική της θητεία είδαμε στην Ελλάδα απίστευτες παραστάσεις από τα μεγαλύτερα μπαλέτα του κόσμου, έως τη μεγάλη μουσική Βρετανική σκηνή, να έρχεται στο Καλλιμάρμαρο και να παραληρούμε όλοι.
Οι «Clash» έκλεισαν την καριέρα τους εκείνη τη νύχτα και η Μελίνα απαστράπουσα, ήρθε στο Στάδιο σαν την πιο χαμογελαστή και περήφανη ντίβα που πέρασε από τον πλανήτη, καταχειροκροτούμενη.
Ξεκίνησε το θεσμό της Πολιτιστικής πρωτεύουσας στην Ευρώπη, με πρώτη την Αθήνα.
Σε αυτήν οφείλουμε το γεγονός πως σαν Ελληνες δεν πληρώνουμε είσοδο στα μουσεία μας.
Με απίστευτο σθένος, προώθησε τον Ελληνικό Πολιτισμό με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο, διαφύλαξε με κάθε τρόπο την αρχιτεκτονική μας κληρονομιά, την πολιτιστική μας κληρονομιά και κάθε κληρονομιά, που ξεπουλάει σήμερα αβασάνιστα ο κάθε τυχάρπαστος.
Η Μελίνα νοιάζονταν γι αυτόν τον τόπο, πονούσε για τη χώρα της και αυτό ήταν τόσο έκδηλο που κανείς δεν μπορούσε να αμφισβητήσει, χωρίς να κοκκινήσει από ντροπή και μειονεξία.
Όραμά της ήταν μέχρι τον θάνατό της η επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο όπου βρίσκονται μετά την αφαίρεσή τους τον 19ο αιώνα, από τον "Έλγιν".
Μετά από αυτήν το Υπουργείο Πολιτισμού απλά μιζεριάζει, αλλάζοντας ακατάλληλες, απρόθυμες και ανεπαρκείς φιγούρες.
Το 1965 παντρεύεται τον Γαλλικής καταγωγής, Αμερικανό σκηνοθέτη «Ζυλ Ντασέν» (Jules Dassin), ο οποίος και σκηνοθέτησε τις ταινίες "Ποτέ την Κυριακή", "Φαίδρα" (1962), "Τοπκαπί" (1964) και "A Dream of Passion" (1978).
Ενας μεγάλος έρωτας από εκείνους που ιδιοσυγκρασίες σαν την Μελίνα, αναδεικνύουν σε μαγικά παραμύθια.
Πρωταγωνιστεί στην Γαλλική θεατρική σκηνή, όπου έγινε μούσα ενός από τους μεγαλύτερους θεατρικούς συγγραφείς, του«Μαρσέλ Ασάρ».
Η κινηματογραφική και θεατρική της καριέρα ήταν άφθονη όσο και τα χαρίσματά της.
Τραγουδά μεγάλους Έλληνες συνθέτες, όπως Μάνο Χατζιδάκι (με τον οποίο τους συνέδεε προσωπική φιλία), Μίκη Θεοδωράκη, Σταύρο Ξαρχάκο, Γιάννη Μαρκόπουλο, Βασίλη Τσιτσάνη και κορυφαία ερμηνεύει μουσικά έργα των «Κurt Weil» και «Bertold Brecht».
Παθιασμένη και ασυμβίβαστη με το μέτριο και το άδικο, έσβησε στις 6/3/1994 στο νοσοκομείο Memorial της Αμερικής στις 8.50 τοπική ώρα.
Αφησε τη σφραγίδα της παντού, ενώ στη μνήμη της η «UNESCO» καθιέρωσε την 6η Μαρτίου σαν Παγκόσμια Ημέρα Πολιτισμού.
Το όνομά της υπάρχει σε δρόμους, πλατείες, κινηματογράφους, γραμματόσημα, ιδρύματα, πολιτιστικούς χώρους κ.α.
Η «Μελίνα Μερκούρη», ήταν πάνω απ’ όλα «ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΗ».
Για τη διόρθωση της ημερομηνίας της Μελίνας Μερκούρη (εξαιτίας του γεγονότος της ισχύος του Ιουλιανού ημερολογίου κατά τη χρονιά γέννησής της), έχουν ακουστεί πολλά και οι διαφωνίες ποικίλλουν.
Οπουδήποτε όμως κοιτάξει κανείς, θα βρει την Μελίνα καταχωρημένη σαν Ζυγό, υπάρχει δική της χαριτωμένη υπόδειξη πως είναι Ζυγός και έμοιαζε να το χαίρεται, αλλά και κατά τη γνώμη μας δεν θα μπορούσε να λείπει ο Ζυγός από την χαρακτηριστική της φύση, οπότε στις 31/10 με τη διόρθωση θα ήταν μάλλον απίθανο να είναι Σκορπιός με ωροσκόπο Σκορπιό και Σελήνη στον 8 οίκο, παρόλο που στους Διδύμους θα ήταν μια κατανοητή θέση για το επικοινωνιακό της ταλέντο.
Καταλήγουμε πως η Μελίνα ήταν Ζυγός και η ημερομηνία γέννησής της έχει ήδη υποβληθεί σε διόρθωση, κάτι που σπάνια συναντά κανείς, σε περιπτώσεις ανθρώπων γεννημένων εκείνη την εποχή.
Ωστόσο δεν αποκλείουμε ολοκληρωτικά την περίπτωση να μην είναι διορθωμένη η ημερομηνία της και ίσως να ήταν πολύ χρήσιμος ένας διάλογος επάνω στο θέμα.
Συνδυάζοντας την αρμονία του Ηλιου της και τη γοητεία του ωροσκόπου της, εξελίχθηκε σε μια πραγματική star.
Το τρίγωνο του Ηλιου κυβερνήτη του 10ου οίκου με τον Ουρανό από τον 4ο, σηματοδότησε την καλλιτεχνική της έκρηξη, ενώ παράλληλα με το τρίγωνο Σελήνης – Δία με τον Δία στο μεσουράνημα, δεν είναι τυχαίο που έγινε η μούσα πολλών καλλιτεχνών.
Εύστοχη στις επιδιώξεις της με την παρουσία Κρόνου – Δία σε καθοριστική θέση, είχε την ευκολία να προοδεύει και να εξελίσσεται.
Η πολιτική ήταν αδύνατον να μη μπει στη ζωή της, αφού ο Δίας φλέρταρε μεσουρανώντας μέσα από το εξάγωνο με τον Πλούτωνα.
Η δε Αφροδίτη στο Σκορπιό σε σύνοδο με τον Ερμή, της χάριζε το πάθος που την ακολούθησε ισόβια.
Ο Πλούτωνας κυβερνήτης του 1ου οίκου, υπέγραφε για όλα αυτά, αλλά η βαριά αντίθεσή του με τη Σελήνη ήταν αυτή που έδινε το μέγεθος και την επιβολή της προσωπικότητάς της, αλλά και το βάρος που κουβαλούσε εσωτερικά, προσπαθώντας να το μετατρέψει σε λύτρωση, αγωνιζόμενη για τα ιδανικά της.
Η θυελλώδης σχέση της με τον «Dassin» λειτούργησε σαν το τέλειο συμπλήρωμα στις ανησυχίες της.
Βρήκε στο ανατρεπτικό και ασυμβίβαστο πρόσωπό του, τον καθρέφτη της αντανάκλασής της.
Με την Τοξοτίσια φλόγα του υπηρέτησε την ελευθερία και τη δημοκρατία και λάτρεψε τη Μελίνα.
Με το χαμόγελό της που έμοιαζε κολλημένο στο πρόσωπο και με τον τρόπο που το σκόρπιζε τόσο πηγαία, δύσκολα θα μπορούσε ο Ζυγός να στερηθεί τη Μελίνα, αλλά και η Μελίνα το ζώδιο αυτό.
Πέραν αυτής της πεποίθησης, από τη μελέτη του προοδευτικού ωροσκοπίου της στιγμής του θανάτου της, φαίνεται η σύνοδος των βαριών πλανητών Ποσειδώνα – Ουρανού από δευτερεύουσα πρόοδο σε σχέση με τους γενέθλιους, να είναι ακριβέστερη για γέννηση στις 18/10, από εκείνη της 31/10 όπου το ζώδιο της Μελίνας θα ήταν Σκορπιός.
Επίσης στο προοδευτικό ο Ηλιος είναι σε αντίθεση με τον Πλούτωνα, η Σελήνη σε σύνοδο με τον Κρόνο και ο ωροσκόπος επίσης σε αντίθεση με τον Πλούτωνα.
Στο solar-arc (εκτός από την ίδια εννοείται αντίθεση του Ήλιου), υπάρχει μια αντίθεση Σελήνης – Κρόνου και ένα τετράγωνο ωροσκόπου – Ήλιου.
Οι περισσότερες από αυτές τις όψεις είναι εξαιρετικής ακρίβειας.
Σημαντικό επίσης είναι το γεγονός, πως και από διέλευση ο Ποσειδώνας και ο Ουρανός, σχηματίζουν τετράγωνο με τον Ηλιο της (στο Ζυγό).
Αξιοσημείωτο είναι και το πέρασμα της Σελήνης πάνω από τη γενέθλια Σελήνη της στον Αιγόκερο, η οποία καταδεικνύει τη συγκεκριμένη στιγμή θανάτου.
Το βλέμμα της ανήκε σίγουρα στον ωροσκόπο της (Σκορπιός) και όπως είχε πει και ο Dassin γι αυτήν, «Η Μελίνα είναι μια Θεά, που μέσα της βρίσκει ησυχία ο Διάβολος»।
simmoria.blogspot.com