Πάει καιρός που συμπατριώτες μας μαγνητοσκοπούσαν τις συνεδριάσεις του ΔΣ του Δήμου μας. Πόσοι δημότες τις παρακολουθούσαν μετά από την πρώτη φορά λόγω περιέργειας;
Ερχόμαστε και στο άλλο δημοκρατικό μέσο: Ομάδα 25 δημοτών μπορεί να προτείνει, ή να κάνει αίτηση, ή να ζητήσει ενημέρωση κ.λ.π. από τον Δήμο και ο Δήμος θα απαντά σε 30 μέρες αφού το φέρει το θέμα στο ΔΣ. Ε, και; Τι έγινε; Εδώ και χρόνια οι Πρόεδροι των Τοπικών Κοινοτήτων έχουν το δικαίωμα να προτείνουν. Ωραία. Η Κοινότητα Ερμιόνης έχει προτείνει 75 έργα. Πέρασαν από ΔΣ; Εγκρίθηκαν; Απορρίφθηκαν; Υπάρχουν γραπτές αποφάσεις; Τι αλλάζει τώρα που θα το κάνουν αυτό 25 δημότες;
Να μερικά παραδείγματα: 25 δημότες από τον απάνω μαχαλά της Ερμιόνης υποβάλλουν το παράπονο ότι χρόνια τώρα και ιδιαίτερα το καλοκαίρι η πίεση του νερού είναι χαμηλή σε σημείο να μη μπορούν να πλυθούν. Περνάει από το ΔΣ όπου βέβαια αποφασίζει η πλειοψηφία και σε 30 μέρες παίρνουν την Απάντηση: Το θέμα σας συζητήθηκε και θα φροντίσουμε να πάρουμε όλα τα αναγκαία μέτρα ........ μόλις εξασφαλίσουμε κονδύλια, προσωπικό κ.λ.π., κ.λ.π. Άλλοι 25 του κάτω μαχαλά έχουν το ίδιο παράπονο αλλά με την εξής παρατήρηση: Ενώ είμαστε πολύ χαμηλά και έπρεπε να είχαμε μεγάλη πίεση οι βρύσες μας ουσιαστικά στάζουν. Δίπλα μας όμως άλλοι δημότες έχουν κανονικότατη πίεση στις βρύσες τους. Απάντηση: Το θέμα σας συζητήθηκε και θα φροντίσουμε να πάρουμε όλα τα αναγκαία μέτρα ........ μόλις εξασφαλίσουμε κονδύλια, προσωπικό κ.λ.π., κ.λ.π. Άλλοι 25 διαμαρτύρονται γιατί ενώ πληρώνουν χρόνια τώρα κανονικά τους λογαριασμούς νερού, η ΔΕΥΑΡ έχει μεγάλα ποσά ανείσπρακτα. Ζητούν να μάθουν ποιοί δεν πληρώνουν (όχι ονομαστηκά αλλά κατά κατηγορίες, νοικοκυριά, καταστήματα, ξενοδοχεία, βιοτεχνίες, κ.λ.π.) και τι ενέργειες έχει κάνει ο Δήμος μέχρι σήμερα. Απάντηση: Ο Δήμος θα ρωτήσει τους δικηγόρους του αν επιτρέπει ο νόμος αν δοθούν τέτοια στοιχεία, ο δήμος προσπαθεί για την είσπραξη αλλά δεν έχει προσωπικό, όμως σαν ευχαριστούμε για τις επισημάνσεις που κάνετε οι οποίες θα μας βοηθήσουν να βελτιωθούμε .... Αυτά λέγονται κατ' επίφαση δημοκρατικά μέσα. Γραφειοκρατικά είναι που καταλήγουν πάντα στο γνωστό: Φέρτε μας εξειδικευμένο προσωπικό, δώστε μας λεφτά, δεν έχουμε πόρους. Ψευδαίσθηση είναι, ότι τάχατες έτσι οι δημότες θα ενεργοποιηθούν και θα συμμετέχουν στα κοινά.
Ένα είναι το δημοκρατικό: Σύγχρονος αποτελεσματικός τρόπος Διοίκησης του Δήμου με βάση το ISO 9001, και ο δημότης να θεωρείται ως πελάτης που πληρώνει και έχει απαιτήσεις και όχι ως ραγιάς που υπομένει. Το σύστημα αυτό προβλέπει τη χρήση δεικτών (στατιστική παρακολούθηση) βάσει των οποίων γίνεται ετήσιος και 5ετής απολογισμός και συζήτηση σε μετρημένα πράγματα και όχι μπλα μπλα. Ένα τέτοιο σύστημα θέλει τον Δήμαρχο πραγματικό ηγέτη και τους συμβούλους της πλειοψηφίας συνδημιουργούς με ένα και μόνο στόχο: Να υλοποιήσουν το πρόγραμμα της παράταξής τους και με μετρήσεις να πείσουν όλους τους δημότες ότι το υλοποιούν. Δεν είναι ανάγκη όλοι οι Αντιδήμαρχοι να είναι σύμβουλοι στο ΔΣ, ούτε οι Πρόεδροι Νομικών Προσώπων, ούτε οι ειδικοί Σύμβουλοι. Αν ο Δήμαρχος είναι ηγέτης θα βρει ανθρώπους προθύμους και ενθουσιώδεις όχι μόνο στην παράταξή του αλλά και μεταξύ όλων των δημοτών να προσφέρουν και μάλιστα εθελοντικά δηλαδή χωρίς αμοιβές. Θα δημιουργήσει θαυμάσιες αποτελεσματικές ομάδες δράσης σε κάθε τομέα ενδιαφέροντος. Αν ο Δήμαρχος είναι ηγέτης θα είναι ηγέτης και για το μόνιμο και έκτακτο προσωπικό του Δήμου, θα τους μετακινεί κατά τις ανάγκες του Δήμου, θα τους αναθέτει νέα καθήκοντα, θα τους βγάλει από τα γραφεία να πάνε να συναντήσουν τους δημότες στο νοικοκυριό τους, στις δουλειές τους, στα κτήματα, να μεταφέρουν με κάθε τρόπο την αναγκαία πληροφόρηση, ώστε όλοι οι ασκούντες διοίκηση να κάνουν σωστή και δημιουργική δουλειά. Έχει δει ποτέ δημότης υπάλληλο του Δήμου να περνά πόρτα πόρτα να μαζεύει παράπονα, υποδείξεις, παρατηρήσεις δημοτών;
Βασίλης Γκάτσος |