eikonoskopionews.blogspot.com

''H EIKONA EINAI TO ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΜΑΤΙ ΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΥ AΝΘΡΩΠΟΥ''


E-MAIL:eikonoskopionews@gmail.com



Τετάρτη 26 Ιουλίου 2023

Πτώση καναντέρ – Αποκλειστικό βίντεο: Έπεσε Canadair στην Κάρυστο - Εντοπίστηκαν νεκροί οι δύο πιλότοι

 ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΝΘΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΠΙΛΟΤΟΥΣ


https://www.otavoice.gr/

Βαθιά θλίψη στο πανελλήνιο για την απώλεια των δυο πιλότων του μοιραίου Canadair στην Κάρυστο και οι Ένοπλες Δυνάμεις κήρυξαν τριήμερο πένθος (από 25 έως 27 Ιουλίου 2023) για την απώλεια της ζωής, εν ώρα καθήκοντος, των Αξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας, Σμηναγού (Ι) Χρήστου Μουλά και  Ανθυποσμηναγού (Ι) Περικλή Στεφανίδη.

Τα αίτια της μοιραίας πτώσης του Canadair CL-215 το οποίο κατέπεσε χθες λίγο πριν τις 3 το απόγευμα, ενώ επιχειρούσε στη φωτιά της Καρύστου, παρασέρνοντας στο θάνατο τους δύο χειριστές του, τον 34χρονο κυβερνήτη σμηναγό Χρήστο Μουλά και τον 27χρονο συγκυβερνήτη ανθυποσμηναγό Περικλή Στεφανίδη, αναζητούν οι εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας.

Το επίσημο πόρισμα που πρόκειται να εκδοθεί μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται ότι θα επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις που αναφέρθηκαν από το σύνολο σχεδόν των ειδικών, μηχανικών, μηχανολόγων, πρώην πιλότων κτλ, οι οποίοι με βάση την εμπειρία τους αλλά και το βίντεο της συντριβής κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το χτύπημα του πλωτήρα του CL-215 πάνω σε δέντρο επηρέασε την ευστάθειά του και ήταν καθοριστικό για την πτώση του.

Τι έγινε μετά την ρίψη;

Η μελέτη του βίντεο αποκαλύπτει πολλές σημαντικές λεπτομέρειες. Πριν από τη συντριβή προχωρά σε ρίψη νερού. Όμως, παρά το γεγονός ότι έχει πλήρη επαφή με το μέτωπο της φωτιάς οι πιλότοι ρίχνουν το νερό αλλού. Γιατί; Μήπως προσπαθούν να το ξεφορτωθούν;

Αμέσως μετά βρίσκει ο πλωτήρας από δεξί ακροπτερύγιο σε ένα δέντρο με αποτέλεσμα να αποκολληθεί. Εκεί έμπειροι πιλότοι επισημαίνουν στο enikos.gr μία σημαντική λεπτομέρεια: Αμέσως μετά το χτύπημα στο δεξί φτερό και την απώλεια του πλωτήρα, φαίνεται να επηρεάζεται το δεξί πηδάλιο. To Aileron του πτερυγίου φαίνεται κολλημένο στην πάνω θέση, ταυτόχρονα με το αριστερό, που επίσης έδειχνε να είναι επάνω. Οπότε δεν ελέγχεται, είναι αδύνατον πλέον να στρίψει.


Παρά την άμεση κινητοποίηση των σωστικών μέσων, αφού στην περιοχή έσπευσαν άμεσα, 1 ελικόπτερο Super Puma και 1 ελικόπτερο ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς και 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, το χαμηλό ύψος που πετούσε το πυροσβεστικό αεροσκάφος, περίπου 10 με 15 μέτρα πάνω από το έδαφος, δεν άφησε σχεδόν κανένα περιθώριο ζωής για το πλήρωμά του.

Ο σμηναγός Χρήστος Μουλάς είχε καταγωγή από τα Χανιά και συγκεκριμένα από το Γαβαλοχώρι του Δήμου Αποκορώνου όπου και οι γονείς του διατηρούν επιχείρηση. Σε έξι μήνες θα γίνονταν και πατέρας, μιας και η σύζυγός του βρίσκεται στον τρίτο μήνα της εγκυμοσύνης της. Μάλιστα χθες το απόγευμα στα Χανιά πραγματοποιήθηκε και η Παραδοσιακή Στράτα χωρίς χορό, μουσική και τραγούδια. Οι συμμετέχοντες, οι σύλλογοι «Αροδαμός», «Το Μετερίζι», «Το Αντάμωμα» και ο φοιτητικός οργανισμός «Best Chania» του Πολυτεχνείου Κρήτης αλλά και πλήθος πολιτών κατέληξαν στην πλατεία της Μητρόπολης και όλοι μαζί αναφώνησαν «Αθάνατοι» για τους δύο νέους που χάθηκαν. Ο ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης είχε καταγωγή από το Κιλκίς και από μικρός είχε όνειρο να πετά με αεροσκάφη. Μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη όπου τελείωσε το Γυμνάσιο και το Λύκειο στην Ξηροκρήνη και εν συνεχεία πέρασε στη Σχολή Ικάρων. Μετά την αποφοίτηση του υπηρέτησε στα πυροσβεστικά αεροσκάφη.

Η τελευταία πτήση

Ήταν λίγο πριν τις 12 χθες το μεσημέρι όταν το μοιραίο Canadair CL-215, έχοντας στο πιλοτήριό του τον 27χρονο Περικλή Στεφανίδη και τον 34χρονο Χρήστος Μουλά, χειριστές της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης με έδρα την Ελευσίνα, απογειώνονταν από το αεροδρόμιο της Αγχιάλου με προορισμό την Κάρυστο. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος, συνοδεία ενός ακόμη Canadair, μιας και όπως όλα τα αεροσκάφη έτσι και αυτά πετούν πάντα σε ζεύγη για λόγους ασφαλείας, προσέγγισαν την πυρκαγιά στον Πλατανιστό Ευβοία, έχοντας γεμάτες τις δεξαμενές τους με περίπου 5,5 τόνους νερό.

Όπως προβλέπεται, τα αεροσκάφη πέταξαν αρχικά πάνω από την περιοχή ενδιαφέροντος ώστε να αξιολογήσουν τις συνθήκες και να εντοπίσουν τον τόπο ρίψης και εν συνεχεία επέστρεψαν προκειμένου να αδειάσουν το φορτίο τους. Το ρολόι έδειχνε 14:52 όταν το ένα από τα δύο αεροσκάφη βούτηξε προκειμένου να αφήσει το φορτίο του στη μικρή χαράδρα με στόχο να περιορίσει την εστία φωτιάς που μέχρι εκείνη την ώρα κατέκαιγε δασική έκταση στον Πλατανιστό.

Η συνέχεια είναι ήδη γνωστή. Το πυροσβεστικό αεροσκάφος συντρίβεται συμπαρασύροντας στο θάνατο τον Περικλή Στεφανίδη και τον Χρήστο Μουλά, έμπειρους πιλότους της Πολεμικής Αεροπορίας.

Ήταν σε κατάσταση να πετάξει;

Όπως επεσήμαναν ειδικοί στο enikos.gr το γεγονός ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος ήταν άνω των 45 ετών δεν σημαίνει επ’ ουδενί ότι ήταν «ιπτάμενο φέρετρο», όπως ελαφρά τη καρδία ορισμένοι σπεύδουν να σχολιάσουν.

Στην Πολεμική Αεροπορία υπάρχουν πολύ αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας και δεν παραβιάζονται ποτέ και για κανέναν λόγο. Κανένα πτητικό μέσο δεν δίνεται από τους τεχνικούς στον πιλότο εάν δεν πληροί την αρτιότητα των μηχανικών του δεδομένων.

Το ότι είναι παλιάς τεχνολογίας αεροπλάνα σημαίνει ότι είναι δύσκολα στη συντήρηση, ότι έχουν ξεπερασμένα συστήματα που πλέον δεν χρησιμοποιούνται και το κυριότερο ότι έχει παύσει η παραγωγή τους και έτσι είναι δύσκολη η εύρεση ανταλλακτικών. Από την άλλη, και τα 11 CL-215 έχουν περάσει όλα τα απαραίτητα στάδια συντήρησης και όταν παραδίδονται στους χειριστές τους είναι πλήρως έτοιμα για να πετάξουν.

Το συγκεκριμένο που φέρει τον κωδικό 1055 ήταν από την δεύτερη παρτίδα αεροσκαφών του τύπου, που αγοράστηκε το 1977. Η πρώτη φουρνιά παρελήφθη το 1975.