Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2022

.... εν είδει περιστεράς.......

 Διαβάστε το επισυναπτόμενο άρθρο ιδιαίτερα οι αιρετοί και οι εργαζόμενοι στον Δήμο μας αλλά και οι φορολογούμενοι, δηλαδή όλοι μας που συντηρούμε το Δημόσιο.

Όπως είχα γράψει, ο κύριος Πιερακάκης μπορεί να ψηφιοποιεί τα πάντα αλλά αυτό δεν αρκεί, δηλαδή από μόνο του λίγο βελτιώνει τα πράγματα.
Το κύριο είναι αυτό που θα διαβάσετε στο  επισυναπτόμενο   άρθρο: Η καταγραφή όλων των διαδικασιών, όπως και των διασυνδέσεών τους, που θα είναι προσιτές και στους πολίτες, ο ορισμός πόστων και πραγματικών υπευθύνων που τις εφαρμόζουν και το κυριότερο: η απλοποίησή τους, η μεταξύ τους σαφής διασύνδεση, η κατάργηση όσων δεν χρειάζονται, που με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί στην οικονομία πόρων, στον περιορισμό του προσωπικού, στην πραγματική μείωση της γραφειοκρατίας, στην καλύτερη εξυπηρέτηση, ιδιαίτερα σε εταιρείες εντάσεως εργασίας που προσφέρουν υπηρεσίες, όπως είναι ο Δημόσιος Τομέας που περιλαμβάνει βέβαια τις Περιφέρειες και τους ΟΤΑ.

Αυτό γίνεται όταν μια ιδιωτική εταιρεία αποφασίσει να εφαρμόσει ISO 9001. Πρώτα καταγράφει τις υπάρχουσες διαδικασίες και τις οδηγίες εργασίας, τη δομή διοίκησης, τα έγγραφα που χρησιμοποιούνται, τα πόστα κ.λ.π., κ.λ.π., δηλαδή λειτουργεί ως έχει αλλά πολύ πιο οργανωμένα και γρήγορα με συνεχή συλλογική οργανωτική εργασία ανασκοπεί και αναθεωρεί τα πάντα και οδεύει σε ένα λειτουργικό, αξιόπιστο, αποδοτικό σύστημα. Αυτό επηρεάζει τα πάντα στην εταιρεία με αποτελέσματα πολύ πολύ θετικά γι' αυτήν, τους πελάτες της και τους εργαζόμενους.
Αυτά είναι πλέον κοινότυπα για τον ιδιωτικό τομέα, πρωτόγνωρα για το Ελληνικό Δημόσιο.
Αν λοιπόν ο Πρωθυπουργός με την κυβέρνησή του, αλλά και όλη η Αντιπολίτευση, θέλουν πραγματικά ένα Δημόσιο που να σέβεται τον φορολογούμενο πρώτα και τους πολίτες, αν πραγματικά δεν υπολογίζουν το πολιτικό κόστος (στην Ελλάδα μια τέτοια πραγματική μεταρρύθμιση - αναδιοργάνωση του Δημόσιου τομέα, μετατοπίζει χιλιάδες "αδικημένους" δημόσιους υπαλλήλους από το κόμμα που είναι στην κυβέρνηση και τολμά, προς άλλα κόμματα, κερδίζει όμως άλλους που δραστηριοποιούνται στον ιδιωτικό τομέα), ας συνενέσουν σε αυτή την πραγματική ΑΛΛΑΓΗ.
Και τι θα συμβεί; Περίπου αυτό που συμβαίνει με τον εκσυγχρονισμό και αναδιοργάνωση των Τραπεζών, της ΔΕΗ και του ΟΤΕ: Το Δημόσιο θα βρεθεί να έχει σε μια 5ετία τα 2/3 των σημερινών υπαλλήλων του, ο πολίτης με οποιαδήποτε ιδιότητα θα βγει ωφελημένος ώς προς τις υπηρεσίες που θα απολαμβάνει και ώς προς τους φόρους που θα πληρώνει, ενώ το Δημόσιο θα γίνει θεαματικά πιο αποτελεσματικό και θα κάνει οικονομία περί τα 8 δισ. το χρόνο, χρήματα με τα οποία θα ξοφλάει το δημόσιο χρέος που τόσο απερίσκεπτα δημιούργησε δένοντας χειροπόδαρα την χώρα.
Αυτό θα είναι η μεγαλύτερη επένδυση που έγινε ποτέ στη χώρα μας. Δεν χρειάζεται να φέρει άλλες επενδύσεις και να παρακαλάει το ξένο κεφάλαιο για επενδύσεις. Αν κάνει το Δημόσιο αυτή τη μεγάλη επένδυση, αυτή τη μεγάλη ΑΛΛΑΓΗ, οι επενδυτές ξένοι και ντόπιοι, θα σχηματίσουν ουρά, θα διαλέγουμε αντί να εκλιπαρούμε.
Εννοείται, τίποτα δεν εμποδίζει τον Δήμο μας να αυτενεργήσει προς αυτή την κατεύθυνση.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και το Θείο Φως εν είδει περιστεράς να σταθεί πάνω από τα κεφάλια όλων μας.
Βασίλης Γκάτσος


Του Κώστα Κετσιετζή
Τάξη στις δαιδαλώδεις διαδικασίες των υπηρεσιών του Δημοσίου επιχειρεί να βάλει το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών, το οποίο μάλιστα θα έχει και δεσμευτικό χαρακτήρα, με τους Δημόσιους λειτουργούς που δεν το ακολουθούν να αντιμετωπίζουν πειθαρχικές κυρώσεις.

To Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών, το οποίο θα ξεκινήσει να λειτουργεί εντός του πρώτου τριμήνου του έτους και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2022, περιλαμβάνει τη λεπτομερή προβολή των φυσικών και ψηφιακών διοικητικών διαδικασιών των Δημόσιων φορέων και υπηρεσιών.
 
Το έργο του Εθνικού Μητρώου Διαδικασιών (ΕΜΔ), εκτός από την πλατφόρμα διαχείρισης των διαδικασιών που θα διαλειτουργεί με τη Ενιαία Ψηφιακή Πύλη (gov.gr) και το eΚΕΠ για τον κατάλογο υπηρεσιών, περιλαμβάνει τη διαλειτουργικότητα με το Εθνικό Πρόγραμμα Απλούστευσης Διαδικασιών (ΕΠΑΔ) καθώς και την υποστήριξη όλων των φορέων του δημοσίου για την καταχώρηση και συντήρηση των διαδικασιών τους.
Σκοπός είναι πέρα από τη δημιουργία ενός πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης διαδικασιών και μηχανισμού διαρκούς επικαιροποίησής τους, το έργο να διευκολύνει την απλούστευση των διαδικασιών μέσα από τον εντοπισμό και την κατάργηση ή μείωση των απαιτούμενων βημάτων ή/και δικαιολογητικών.

Πρακτικά, με το εργαλείο αυτό ο πολίτης θα μπορεί με βεβαιότητα να γνωρίζει τις διαδικασίες που απαιτεί η συναλλαγή του με το Δημόσιο, χωρίς να είναι έρμαιο φαινομένων αυθαιρεσίας ή περιττής γραφειοκρατίας από οποιαδήποτε κρατική υπηρεσία.

Στο ειδικό Μητρώο θα καταγράφονται τουλάχιστον:

- το νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τη διαδικασία και τα επιμέρους στάδια αυτής,

- οι αρμόδιες υπηρεσίες διεκπεραίωσης της διαδικασίας και των επιμέρους σταδίων αυτής,

- τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας ή των επιμέρους σταδίων αυτής,

- το διάγραμμα ροής της διαδικασίας και των βημάτων αυτής, σύμφωνα με τυποποιημένη μεθοδολογία διαγράμματος,

- οι εκτιμώμενοι χρόνοι ανά βήμα της διαδικασίας και

- το κόστος παραβόλων ή άλλων τελών.

Μάλιστα, οι διαδικασίες και τα δικαιολογητικά που θα αναγράφονται στο Μητρώο δεν θα έχουν απλά ενημερωτικό χαρακτήρα αλλά θα είναι και δεσμευτικές για όλες τις υπηρεσίες και τους φορείς του Δημοσίου.

Αν μετά από καταγγελία ή τυχαίο έλεγχο διαπιστωθεί παράλειψη καταχώρισης κάποιας διαδικασίας ή απόκλιση εφαρμογής καταχωρημένης διαδικασίας, η Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών ενημερώνει τον αρμόδιο φορέα για να ξεκινήσει η προβλεπόμενη πειθαρχική διαδικασία κατά των αρμόδιων δημοσίων λειτουργών.
Capital.gr