eikonoskopionews.blogspot.com

''H EIKONA EINAI TO ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΜΑΤΙ ΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΥ AΝΘΡΩΠΟΥ''


E-MAIL:eikonoskopionews@gmail.com



Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016

''Έφυγε απο την ζωή η Άννα Συνοδινού ''


Γράφει ο δημοσιογράφος Χάρης Λαζαρόπουλος
Έφυγε μια μεγάλη κυρία της Τέχνης και του Πολιτισμού, η Άννα Συνοδινού.
Τη γνώρισα μέσα από το αρχείο της μητέρας μου, όταν κάναμε διδασκαλία αρχαίων ελληνικών. Διαβάζαμε την Αντιγόνη του Σοφοκλή στο αρχαίο κείμενο και μετά βάζαμε μια κασέτα από την παράσταση "Αντιγόνη" σκηνοθεσίας του Μινωτή (1956) στην οποία πρωταγωνιστούσε η Συνοδινού.
Όταν αργότερα, την εποχή της κυβέρνησης Μητσοτάκη, εργαζόμουν στην ΕΤ-2 τη γνώρισα από κοντά. Ήταν καλοκαίρι του 1993 όταν ο τότε πρωθυπουργός κ. Κωνσταντίνος Μητσοτάκης είχε δεξιωθεί στο Μέγαρο Μαξίμου τους Έλληνες Ολυμπιονίκες και προς τιμήν τους είχε καλέσει άλλες προσωπικότητες της πολιτικής, των γραμμάτων και των τεχνών. Ο συνάδελφος κ. Νίκος Γιαννόπουλος είχε αναλάβει την κάλυψη για την ΕΤ-1 και η ταπεινότητά μου για την ΕΤ-2 με
(κάμερες) τους Βασίλη Τόσκα, Ανδρέα Λιώση & (ήχο) Γιάννη Κρητικό και Γιώργο Σερπάνο .
Εκεί λοιπόν γνώρισα την Άννα Συνοδινού και της είπα ότι χάρη σε εκείνη είχα πάρει εξαιρετικούς βαθμούς στα αρχαία ενώ είχα μάθει ολόκληρα σημεία της τραγωδίας του Σοφοκλή απ' έξω.
Ο παλιός γνωστός και φίλος φωτορεπόρτερ (από την "Ακρόπολι") κ. Γιάννης Βούτος μας είχε βγάλει τότε κάτι φωτογραφίες με τη Συνοδινού και με τον κ. Μητσοτάκη, τις οποίες κάπου έχω καταχωνιάσει στο αρχείο μου.
Η "Αντιγόνη" των εφηβικών χρόνων μου θα είναι πάντοτε στο μυαλό μου.

Αννα Συνοδινού: Αρχοντική, παθιασμένη και υπερήφανη