Το τελευταίο διάστημα έχει δημιουργηθεί μεγάλο ζήτημα με την τοποθέτηση “καλλιτεχνικών δημιουργιών” μοντέρνας τέχνης στις Δημοτικές Κοινότητες Ερμιόνης και Πορτοχελίου. Οι δημότες έχουν εύλογες απορίες σχετικά με το πώς τοποθετήθηκαν και για ποιο λόγο, όλα αυτά τα εικαστικά δρώμενα.
Απορίες τις οποίες σας θέτω και για τις οποίες περιμένουμε όλοι μία δημόσια τεκμηριωμένη απάντηση, συνοδευόμενη από τα αντίστοιχα έγγραφα τα οποία θα αποδεικνύουν τους ισχυρισμούς σας.
Κύριε Σφυρή,
* Είχαν ανάγκη οι περιοχές της Ερμιόνης και του Πορτοχελίου από την τοποθέτηση αγαλμάτων μοντέρνας τέχνης;
* Θεωρείτε ότι τα συγκεκριμένα "καλλιτεχνικά" έργα που τοποθετήθηκαν, ταιριάζουν με την φιλοσοφία της περιοχής μας;
* Φέρατε το θέμα στο ανώτερο όργανο του Δήμου, το Δημοτικό Συμβούλιο ώστε να παρθεί μία απόφαση για το αν χρειαζόμαστε ή όχι καλλιτεχνικά δημιουργήματα;
* Απευθυνθήκατε στο Εικαστικό Επιμελητήριο ώστε να πραγματοποιήσει μελέτη για το ποια καλλιτεχνικά δημιουργήματα ταιριάζουν στην περιοχή μας;
* Το Εικαστικό Επιμελητήριο πραγματοποίησε διαγωνισμό με βάση τη μελέτη του, για το ποιων εγνωσμένης αξίας καλλιτεχνών τα έργα θα τοποθετηθούν στην περιοχή μας;
* Το ξαναφέρατε σαν θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, ώστε να εγκρίνει τα έργα των καλλιτεχνών που προέκυψαν από τον διαγωνισμό του Εικαστικού Επιμελητηρίου;
* Ήρθε το θέμα στα Κοινοτικά Συμβούλια Ερμιόνης και Πορτοχελίου, ώστε να υπάρξουν και από εκεί ανάλογες αποφάσεις;
* Ισχυρίζεστε πως τα χρήματα προήλθαν από δωρεές. Πότε, πώς και σε ποιούς στείλατε επιστολή χρηματοδότησης για έργα που αφορούν τον Δήμο μας, χωρίς να την έχει εγκρίνει το Δημοτικό Συμβούλιο;
* Από που προήλθαν τα χρήματα που λάβατε από τις δωρεές, πώς διατέθηκαν και με ποιες διαδικασίες;
* Σε έναν ενδεικτικό προϋπολογισμό 35.400,00€ για τις εν λόγω παρεμβάσεις εικαστικών δράσεων στην Ερμιονίδα, δεν πιστεύετε κ. Σφυρή ότι απαιτείται πλήρης διαφάνεια;
* Οι καλλιτέχνες που δημιούργησαν τα έργα μοντέρνας τέχνης, έχουν ανάλογες σπουδές και πτυχία αναγνωρισμένα από το Ελληνικό Κράτος ή είναι “καλλιτέχνες” μόνο κατά δήλωσή τους;
* Υπήρχε άδεια από την αρχαιολογία για την τοποθέτηση των “καλλιτεχνημάτων” στο Μπίστι της Ερμιόνης;
* Γιατί η αρχαιολογία σταμάτησε τις εργασίες τοποθέτησης καλλιτεχνικής δημιουργίας στην είσοδο του δάσους Μπίστι στην Ερμιόνη ;
Κύριε Σφυρή,
Ελπίζω να απαντήσετε σύντομα και αναλυτικά στα παραπάνω ερωτήματα, τα οποία πλήθος δημοτών με προέτρεψαν να σας θέσω δημόσια.
Ως καλοπροαίρετη θέλω να πιστεύω πως ακολουθήσατε όλες τις νόμιμες διαδικασίες, μιας και είστε άνθρωπος που ισχυρίζεστε ότι κόπτεστε για την νομιμότητα.
Και αν το μόνο που χρειάζονταν είναι η χρηματοδότηση από χορηγούς, βάζοντας μπροστά το άλλοθι ότι δεν επιβαρύνθηκε ο Δήμος, τότε λογικά ο κάθε δημότης θα μπορεί να χρηματοδοτεί και να τοποθετεί οποιοδήποτε έργο θέλει, όπου αυτός θέλει, σε δημόσια θέα.
Ενδιαφέρουσα λογική!!!! Δεν νομίζετε;
Κύριε Δήμαρχε, τα “καλλιτεχνικά έργα” τα οποία τοποθετήσατε με το έτσι θέλω και τα οποία είμαστε αναγκασμένοι να βλέπουμε καθημερινά θέλουμε δεν θέλουμε, αφού εδώ ζούμε και δραστηριοποιούμαστε, έχουν υποστεί κάποιες παρεμβάσεις και φθορές.
Σε μία περίπτωση μάλιστα στο Πορτοχέλι υπάρχει και μεγάλος κίνδυνος ατυχήματος, μιας και σε αυτό το σημείο παίζουν τα παιδιά μας κ. Σφυρή και εσείς αδιαφορείτε.
Κλείνοντας θα ήθελα να σας ζητήσω να βάλετε μία ιεραρχία στα έργα σας, λες και ήταν πρώτη επιλογή μας οι “καλλιτεχνικές δημιουργίες μοντέρνας τέχνης”, αφού υπάρχουν
άμεσες καθημερινές ανάγκες στον Δήμο Ερμιονίδας στις οποίες έχω αναφερθεί επανειλημμένως και εσείς έχετε γυρίσει επιδεικτικά την πλάτη.
Λούμη - Γιαννικοπούλου Αγγελική
Ανεξάρτητη Δημοτική Σύμβουλος Ερμιονίδας