Τετάρτη 12 Ιουλίου 2017

Γιάννης Δημαράκης:Τα προβλήματα που έχουν ανακύψει με τη ΔΕΥΑΕΡ μπορούν να επιλυθούν με συνεργασία και διαφάνεια και όχι με προσφυγές και μηνύσεις.


Τα προβλήματα που έχουν ανακύψει με τη ΔΕΥΑΕΡ μπορούν να επιλυθούν με συνεργασία και διαφάνεια και όχι με προσφυγές και μηνύσεις.



Την Δευτέρα 3 Ιουλίου 2017 στο Δημοτικό Συμβούλιο Ερμιονίδας εισήχθη προς συζήτηση ύστερα από αίτημα όλων των Δημοτικών Συμβούλων της μειοψηφίας το θέμα των πάγιων χρεώσεων της ΔΕΥΑΕΡ για την αποχέτευση. Το θέμα αφορούσε τους καταναλωτές των Κοινοτήτων Κοιλάδας, Κρανιδίου και Ερμιόνης, που οι αποχετεύσεις τους είναι συνδεδεμένες με τους βιολογικούς καθαρισμούς Κρανιδίου και Ερμιόνης.

Η συζήτηση διεξήχθη σε κλίμα έντασης. Εν μέσω αντεγκλήσεων η δίωρης διάρκειας συζήτηση δεν κατέληξε σε κανένα συμπέρασμα ούτε πάρθηκε κάποια απόφαση.

Η αντιπολίτευση αμφισβήτησε το ύψος των πάγιων χρεώσεων της αποχέτευσης, το οποίο έκρινε υπερβολικό εστιάζοντας την κριτική της σε δύο θέματα: α) στα 15 ευρώ του τέλους αποχέτευσης, που καταβάλουν οι καταναλωτές Κοιλάδας και Ερμιόνης σε κάθε λογαριασμό νερού και β) στα 180 ευρώ που πρέπει να καταβάλουν εφάπαξ οι καταναλωτές μόλις οι αποχετεύσεις τους συνδεθούν στο δίκτυο του Βιολογικού Καθαρισμού.  Η συμπολίτευση από την πλευρά της υπεραμύνθηκε της τιμολογιακής πολιτικής της ΔΕΥΑΕΡ στα συγκεκριμένα θέματα, δεν δέχθηκε να γίνει ψηφοφορία επί των προτάσεων της μειοψηφίας ούτε να αλλάξουν οι παραπάνω χρεώσεις.


Εξ αιτίας του γεγονότος ότι έχουν υπάρξει προβλήματα με την πολιτική της ΔΕΥΑΕΡ, τα οποία έχουν εκφραστεί είτε ως παράπονα πολλών δημοτών, είτε με καταγγελίες δημοτών στον Εισαγγελέα εναντίον της ΔΕΥΑΕΡ και αγωγές εναντίον της αλλά και αντιστρόφως μήνυση της ΔΕΥΑΕΡ εναντίον δημοτικού συμβούλου της μειοψηφίας, θεωρώ ότι όλα αυτά τα γεγονότα δηλητηριάζουν την πολιτική μας ζωή και είναι απευκταία.

Το τελευταίο πρόσφατο παράδειγμα, το οποίο πλήττει την αξιοπιστία της ΔΕΥΑΕΡ είναι το εξής. Ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της ΔΕΥΑΕΡ δήλωσε δημόσια ότι οι κάτοικοι της Ερμιόνης πληρώνουν πάγιο τέλος αποχέτευσης 15 ευρώ ενώ οι κάτοικοι του Κρανιδίου 5 ευρώ για τον Βιολογικό Καθαρισμό εξηγώντας ότι η διαφορά αυτή στο πάγιο οφείλεται στο γεγονός ότι για την μεταφορά των λυμάτων στον Βιολογικό Σταθμό της Ερμιόνης χρησιμοποιούνται πέντε αντλιοστάσια ενώ για την μεταφορά στον αντίστοιχο Σταθμό του Κρανιδίου δεν χρησιμοποιείται κανένα αντλιοστάσιο.
Δηλαδή ο Αντιπρόεδρος εξήγησε ότι το αυξημένο κόστος του παγίου, πλέον των 5 ευρώ, για την Ερμιόνη προκύπτει από το πλήθος των αντλιοστασίων μεταφοράς των λυμάτων.
Μέχρι εδώ σωστά. Θεωρώ ότι είναι λογικό η ΔΕΥΑΕΡ να χρεώνει άνισα πάγια τέλη σε ανίσου κόστους παρεχόμενες υπηρεσίες.

Την ίδια στιγμή όμως το επιχείρημα του Αντιπροέδρου αυτοαναιρείται διότι η Κοιλάδα  που διαθέτει μόνο δύο αντλιοστάσια χρεώνεται με πάγιο τέλος 15 ευρώ, ίσο δηλαδή με αυτό της Ερμιόνης, η οποία διαθέτει πέντε αντλιοστάσια!

Εδώ υπάρχει θέμα αμφισβήτησης των αποφάσεων του Δ.Σ. της ΔΕΥΑΕΡ όσον αφορά τη δίκαιη τιμολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών της ΔΕΥΑΕΡ. Έτσι δικαιολογείται και η αντίδραση της Κοιλάδας που εκφράστηκε μέσα από την ομόφωνη απόφαση του Συμβουλίου της Τοπικής Κοινότητας.

Θέλοντας να βοηθήσω στο να υπάρξει μια δίκαιη τιμολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών της ΔΕΥΑΕΡ είχα επεξεργαστεί να καταθέσω πρόταση στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 3/7/2017, την οποία είχα θέσει υπόψη του Δημάρχου και την οποία τελικώς δεν κατέθεσα διότι δεν μου εδόθη ο λόγος μολονότι τον ζήτησα και μολονότι η διάρκεια της συζήτησης του συγκεκριμένου θέματος ήταν δίωρη.

Γι αυτόν τον λόγο καταθέτω δημόσια αυτήν την πρότασή μου:
Το Δημοτικό Συμβούλιο να ορίσει μια Επιτροπή αποτελούμενη από εκπροσώπους όλων των δημοτικών παρατάξεων, η οποία αφού συνεργαστεί με τις υπηρεσίες της ΔΕΥΑΕΡ να ελέγξει τις βεβαιωμένες χρεώσεις των παρεχόμενων υπηρεσιών, τις δαπάνες των επισκευών και συντηρήσεων εν τη γενέσει τους και όχι εκ των υστέρων. Επίσης να επιμεληθεί ώστε να γίνει μια εμπεριστατωμένη οικονομοτεχνική μελέτη. Ύστερα από όλα αυτά να προτείνει μια αξιόπιστη τιμολογιακή πολιτική, η οποία από τη μια να είναι δίκαιη για τους δημότες και από την άλλη να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα της ΔΕΥΑΕΡ. Προφανώς μια τέτοια τιμολογιακή πολιτική στο εξής δεν θα μπορεί να αμφισβητηθεί.

Καλώ τον Δήμαρχο, τους Δημοτικούς Συμβούλους της πλειοψηφίας και της μειοψηφίας να υιοθετήσουν την παραπάνω πρόταση, ενδεχομένως να την βελτιώσουν και στη συνέχεια να την υλοποιήσουν. Τα προβλήματα που έχουν ανακύψει με τη ΔΕΥΑΕΡ μπορούν να επιλυθούν με συνεργασία και διαφάνεια και όχι με προσφυγές και μηνύσεις.

Γιάννης Δημαράκης
Δημοτικός Σύμβουλος