Τετάρτη 19 Μαΐου 2010

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΕΙΚΟΝΟΣΚΟΠΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ Β. ΓΚΑΤΣΟ!

Κυρία Λόλα Βογανάτση,

γράφει ο Βασίλης Γκάτσος 
Δεν νομίζω ότι ασχολήθηκα ποτέ με οποιοδήποτε γραφτό σας, ή ενέργεια σας. Το αντίθετο συνέβη. Εσείς απαντούσατε σχολιάζοντας κείμενά μου που καμιά σχέση δεν είχαν με εσάς και νομίζω σας είχα δώσει και άκρως πολιτισμένες και επιστημονικές διευκρινήσεις. Φροντίζατε δε να προβάλετε στις απαντήσεις σας και φωτογραφία σας στο Σύνταγμα ατενίζοντας μάλιστα τη Βουλή και το εξέλαβα ότι έχετε στόχο της είσοδο σε αυτήν, οπότε και οι απαντήσεις σας θεωρήθηκαν από εμένα ως ένας τρόπος δημοσιοποίησης της υπάρξεώς σας. Τα δε μπλογκ που κατηγορείτε, ευγενικότατα, χωρίς μιλιά που λέμε, φιλοξένησαν τα γραφτά σας.
Το τελευταίο κείμενό μου αφορά συγκεκριμένο μπλογκ και τον ιδιοκτήτη του και εσείς χωρίς να αναφέρεσθε πουθενά στο κείμενό μου, γράψατε τα όσα γράψατε. Όχι βέβαια ότι δεν έχετε αυτό το δικαίωμα, ακόμη και να λέτε ότι ορισμένοι συμπατριώτες μας πρέπει να κυκλοφορούν με κουκούλα, ως δοσίλογοι άραγε, ως αναρχικοί;
 Δεν θα επιστρέψω στα κείμενα σας τα οποία συνήθως είχαν και σχολιασμό ασχέτου τρίτου που καν δεν σας ενοχλούσε. Πλην ορισμένων σημείων.
Το μόνο που ομολογώ δεν κατάλαβα είναι ότι το επίμαχο κομμάτι γης βρίσκεται όχι σε αγορασμένο προς ανέγερση οικόπεδό σας αλλά στο παλιό σας σπίτι. Αυτό όμως δεν αλλάζει τον χαρακτήρα ιδιωτικής αστικής υποθέσεως.
Όμως θέλω να σας υπενθυμίσω τα παρακάτω:





1.    Την παράδοση την τηρήσαμε στα Μαντράκια λίγα σπίτια με πολύ μεγάλο κόστος. Δεν μίλησα για καμιά παρανομία. Νομίμως γκρεμίσατε το παλιό και κτίσατε νέο οίκημα, ποιος σας μίλησε περί νομιμότητας; Απλά εν σχέσει με μένα και τους ολίγους των Μαντρακίων δεν τηρήσατε την παράδοση, οπότε αν μιλάτε για παράδοση στα Μαντράκια να μιλάτε θετικά για αυτούς που την τήρησαν.  Ας επιτέλους μιλάνε για την παράδοση αυτοί που την τήρησαν έμπρακτα, και αυτοί που φωτογραφίζουν ωραία σπίτια και μπαλκόνια να πάνε πρώτα να φωτογραφήσουν τα σπιρτόκουτα που έκτισαν κατεδαφίζοντας τα παραδοσιακά σπίτια των γονέων τους. Και αυτοί που κτίσανε ολόκληρο αυθαίρετο στους κάμπους μας να μιλάνε πρώτα για αυτό και μετά για τις αυθαιρεσίες του Κυριακού.
2.    Όσο για τον τεράστιο ευκάλυπτο, ήταν σε δημόσιο χώρο, δεν σας ανήκε, ήταν από πριν την Κατοχή η εφημερίδα του χωριού, ο πίνακας ανακοινώσεων και συμβάντων, όλοι οι άνθρωποι τις πιάτσας από κι ενημερώνονταν. Σήμερα θα ήταν διατηρητέο δέντρο της φύσεως. Απλά, εμπόδιζε την θέα και τον κόψατε. Ας βρεθεί ένας συμπατριώτης να μου πει ότι ήταν αναγκαία η κοπή του.
3.    Φροντιστήρια ή δεύτερη δουλειά δεν έκανα ποτέ. Μαθήματα έκαναν μόνον ως φοιτητής όπως και άλλοι φίλοι, το καλοκαίρι και τα παίζαμε πρέφα και μετά ταβέρνα κατά παράδοση τότε στου μπαρμπα Τάσου Γανώση. Καθόλου καλός δάσκαλος δεν ήμουνα, γιατί δάσκαλος γίνεσαι μετά από 15-20 χρόνια. Καλός φοιτητής ναι.
4.    Δεν σιτίστηκα ποτέ από τον δημόσιο κορβανά, φόρους πλήρωσα και πληρώνω μέχρι δεκάρας. Όντας στο ιδιωτικό χώρο και μάλιστα στη βαριά βιομηχανία, με κανένα τρόπο δεν συμμετείχα στη σημερινή κρίση και δεν έχω καμία τύψη. Αντίθετα τη κρίση τη θεωρώ ευεργετική που με ένα περιορισμό του δημοσίου στο μισό και με ένα καθολικό πόθεν έσχες και καθολική είσπραξη των οφειλών προς το δημόσιο, τουλάχιστον θα μπει σε τάξη ο τόπος και θα δικαιωθεί ο κάθε τίμιος πραγματικά εργαζόμενος Έλληνας. Και αυτό δεν αφήνει απέξω την Ερμιονίδα, αλλά μαζί με τη Μύκονο τη βάζει πρώτη. Ας το ακούσω επιτέλους αυτό το αίτημα και από έναν άλλο συμπατριώτη επώνυμα.
5.    Για την επερχόμενη κρίση και όχι λαίλαπα υπάρχουν γραπτά μου εδώ και 20 χρόνια στον τοπικό τύπο. Αλλά είπαμε για τον νόμο του Μέρφυ.
6.    Είμαι ο πρώτος που ενυπογράφως έφερε  μέσω του τοπικού τύπου που τότε κυκλοφορούσε σε πάνω από 1000 φύλλα στην επιφάνεια τις καταπατήσεις στους Βάλτους Ποτόκια και Φλάμπουρα, τις παρανομίες και αυθαιρεσίες των εξοχικών και το φράξιμο των ακτών, τη λήψη χώματος από τους αγρούς, τη προσπάθεια κατασκευής δρόμου στο Καταφύκι και το ξεσκέπασμα αυτών που με τις υπογραφές τους την κάλυψαν, την προσπάθεια τουριστικής εκμετάλλευσης του Μπιστιού, τη καταστροφή των πλατανιών στη χαράδρα των Αδερών, τα προβλήματα νερού, τα προβλήματα από τους βόθρους των εξοχικών και από τις γεωτρήσεις, την ασχήμια των οικισμών μας και των νέων σπιτιών, τα κουβούκλια του Λιμανιού και των Μαντρακίων, την απαράδεκτη κατάσταση της μόλυνσης της θάλασσας, και δεκάδες άλλα θέματα, όταν έπρεπε, όταν αυτά συνέβαιναν και χωρίς να έχω στόχο τη Βουλή, ούτε καμιά κομματική θέση ή τακτοποίηση, αν και οι προτάσεις και ευκαιρίες πάμπολλες.
7.    Είχα για χρόνια την ικανοποίηση να μη μου μιλάει η μισή Ερμιόνη γιατί θεωρούσε τότε ότι βλάπτονται τα συμφέροντά της, άσχετα αν σήμερα κόπτονται για το περιβάλλον και βλέπουν ότι τους δίνει ευκαιρίες, αλλά διαπιστώνουν μετά λύπης ότι τα κτήματά τους τα αγόρασαν άλλοι (κοινώς τα κτήματα κάνανε φτερά) ενώ τα χρήματα γίνανε αυτοκίνητα, αιρκοντίσιον και επιφάνεια (φρου φρου κι αρώματα δηλαδή).
8.    Μηνύσεις φάγαμε, λάστιχα αυτοκινήτων μας ξεφουσκώσανε, και τα παρόμοια, ανάξια να τα θυμόμαστε.
9.    Φρόντισα να εκδοθεί το βιβλίο του αείμνηστου Φραγκούλη για την Εθνική Αντίσταση και να αναδημοσιευτεί στον τοπικό τύπο άλλο ένα μοναδικό βιβλίο για την Αντίσταση. Τα μοναδικά αξιόπιστα μέχρι σήμερα. Χωρίς βέβαια να πάψω να είμαι καυστικός για τον εμφύλιο και για ό,τι συνέβαινε στο ανατολικό μπλοκ, τότε που συνέβαινε.
10.                       Στο Λαογραφικό μας Μουσείο εθελοντικά και χωρίς να μου ζητηθεί, έφτιαξα όλο το ηλεκτρονικό αρχείο εκθεμάτων και το τύπωσα. Ασταμάτητος χρόνος 500 ωρών. Είναι από το λίγα λαογραφικά της χώρας με άριστο αρχείο. Στη Βιβλιοθήκη του δήμου μας, χωρίς να μου το ζητήσουνε, αλλά με πρότασή μου, έφτιαξα πρόσφατα το πρόγραμμα αρχειοθέτησης και κατέγραψα όλα τα βιβλία της. Ασταμάτητος χρόνος εργασίας 200 ωρών. Στο δε του Κρανιδίου συγκέντρωσα όλο το αρχείο μου του τοπικού τύπου και το δώρισα για να γνωρίζουν οι νεότερες γενιές.
11.                       Αφήνω στη μπάντα τα Βιβλία μου γιατί αυτά αφορούν εμένα.

Για αυτά γνωρίζεις πολύ καλά τι άκουσα από τους πνευματικούς τσούτσους και τσούτσες του τόπου μας.

Εσύ έρχεσαι να τους υπερβείς. Με μία νέα σου πνευματική ακροβασία, έναν νέο σου συλλογισμό, έρχεσαι να μας πεις ότι νοιώθεις αηδία γιατί «κάποιοι άλλοι (εγώ και ο Μπροδήμας) ασχολούνται με λεπτομέρειες σχετικά με τη διατροφή γιδιών τη στιγμή που «άνθρωποι» καινε ανθρώπους». Μας θεωρείς συνενόχους ή εκτελεστές; Εσύ έφαγες την ημέρα αυτή ή δεν έφαγες μέχρι σήμερα; Έκανες τις βόλτες σου ή όχι; 
Ο μπλόγκερ - μάγειρας αυτές τις μέρες διαφήμιζε στη σελίδα του ωραίο μπάνιο που έκανε και τη συμμετοχή του στη ωραία ποδηλασία, απολαμβάνοντας αμέριμνος τα καλά του τόπου μας. Άραγε για να είναι σε φόρμα να αντιμετωπίσει την λαίλαπα; Όχι κυρία Βογανάτση γιατί απλά είναι, όπως όλοι μας, έρμαιο της ανθρώπινης φύσης μας.
Βέβαια αυτή σου η εκδοχή για την αηδία που ένοιωσες είναι παντελώς νέα, κοινώς έτσι σούρθε στη γκλάβα, γιατί αν διαβάσεις το κείμενο σου για άλλα πράγματα ένοιωσες αηδία.
Κούφια λόγια και δεκάρικοι δικανικοί. Αντίδοτο φάρμακο; 

Μάθε να δημιουργείς και αν αυτό είναι και με σιωπή ακόμη καλύτερα.

Β. Γκάτσος