Κατανοώ ότι ο κ. Λάμπρου, λόγω της λανθασμένης στάσης που έχει κρατήσει ως τώρα, στην προβλεπόμενη από τον Νόμο διαδικασία υλοποίησης του εμβληματικού έργου της αντικατάστασης των 5.744 παλαιών ενεργοβόρων φωτιστικών του Δήμου Ερμιονίδας από νέα σύγχρονης τεχνολογίας μαγνητικής επαγωγής, έχει περιέλθει σε δεινή θέση.
Την τελευταία εβδομάδα ανεξαρτητοποιήθηκαν δύο ακόμη Δημοτικοί Σύμβουλοι της παράταξής του, την οποία αναγκάστηκε στην συνέχεια εκ των πραγμάτων να διαλύσει.
Ο κ. Λάμπρου προκειμένου να ξεφύγει από το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει, σε συνεργασία με τον όψιμο αμπελοφιλόσοφο κειμενογράφο του, προσπαθεί πέρα από την πραγματικότητα, να διαστρεβλώσει την Ελληνική γλώσσα και την Ελληνική ιστορία.
Ταυτόχρονα δεν διστάζει να κατρακυλήσει σε ένα ρατσιστικό κατήφορο, όταν θέλοντας να θίξει τον τόπο καταγωγής μου, αναφέρει για μένα σαρκαστικά “Δείχνει ότι παρά την σειρά ετών διαμονή του στην Ερμιονίδα, δεν έχει συνειδητοποιήσει… ”
Επειδή η λέξη διαμονή διαφέρει από την λέξη κατοικία, ο κ. Λάμπρου πιστεύει ότι με αυτό τον σαρκασμό του θα με υποτιμήσει επειδή δεν γεννήθηκα στην Ερμιονίδα.
Εγώ λοιπόν, θα του υποβάλω μερικές ερωτήσεις δημόσια και θα περιμένω σύντομα απαντήσεις σε αυτές.
Ντόμπρα και ειλικρινά. Παντελονάτα όπως λένε στη λαϊκή γλώσσα.
Έτσι έμαθα εγώ στη ζωή μου να μιλάω από τους αγρότες γονείς μου, οι οποίοι μεταξύ άλλων με έμαθαν να απευθύνομαι με τον ίδιο τρόπο όταν μιλώ σε καλλιεργημένους και ακαλλιέργητους, επιστήμονες, τεχνίτες, αγρότες, ψαράδες, κτηνοτρόφους.
Χωρίς να κάνω καμία διάκριση στους ανθρώπους για τίποτε.
Είναι ξένος κ. Λάμπρου αυτός ο οποίος κατοικεί 46 χρόνια σε ένα τόπο, ο οποίος εργάζεται και προσφέρει σε αυτό τον τόπο, ο οποίος έχει κάνει οικογένεια και παιδιά που ζουν και εργάζονται στον τόπο αυτό;
Απαγορεύεται κ. Λάμπρου να ασχολείται με τα κοινά κάποιος που δεν γεννήθηκε στην Ερμιονίδα;
Θα πρέπει σύμφωνα με εσάς κ. Λάμπρου όποιος “διαμένει” στην Ερμιονίδα να μην έχει δικαίωμα συμμετοχής στα κοινά του τόπου;
Εσείς κ. Λάμπρου θέλετε οι ψηφοφόροι σας να είναι μόνο όσοι γεννήθηκαν στον τόπο αυτό και όχι όσοι “διαμένουν” όπως εγώ;
Και τέλος, οι μαθητές σας, από τα χρήματα των οποίων ζείτε, είναι όλοι ντόπιοι η κάποιοι “διαμένουν” στην Ερμιονίδα όπως εγώ;
Εσείς κ. Λάμπρου ενστερνίζεστε την ρατσιστική άποψη που ορισμένοι διαδίδουν ότι “ο Δήμαρχος του τόπου πρέπει να έχει οικογενειακό τάφο στην ιδιαίτερη πατρίδα του”;
Εγώ πάντως κ Λάμπρου δεν έχω οικογενειακό τάφο στο Κρανίδι.
Όπως δεν είχε και ο αείμνηστος δήμαρχος Δημήτρης Σφυρής. Και παρότι δεν είχε γεννηθεί εδώ προσέφερε στον τόπο αυτό. Τον αγάπησε και τον υπηρέτησε. Όπως κάνω και εγώ. Αλήθεια, τα περί “διαμονής” τα οποία περιφραστικά αναφέρετε, τα επικροτεί ο κ. Πάνος Απόστολου, πρώτος εκλεγμένος Δημοτικός Σύμβουλος με την παράταξη του αείμνηστου Δημήτρη Σφυρή;
Εμένα Τάσο Λάμπρου οι συνδημότες μας με τίμησαν με 60% και με έκαναν Δήμαρχο, παρότι ανήκω σε αυτούς που απλά “διαμένουμε” κατ’ εσέ στην Ερμιονίδα.
Εσένα που γεννήθηκες σε αυτό τον πανέμορφο τόπο, δυο φορές ως τώρα σε αποδοκίμασαν και σε κατέταξαν την 3η θέση, προφανώς διότι έκριναν ότι είσαι πολιτικά ανίκανος να διαχειριστείς τις τύχες τους. Επίσης, ως δημοτικός σύμβουλος εκλεγόσουν στις τελευταίες θέσεις ή επιλαχών.
Είναι πράγματι πολύ λυπηρό στο 2022 να υπάρχουν άνθρωποι, που ενώ από τη μία θέλουν να αυτοπροσδιορίζονται προοδευτικοί, από την άλλη να διαχωρίζουν τους Δημότες σε δυο ταχύτητες.
Με αυτή τη ρατσιστική λογική του ντόπιου και του ξένου θέλεις να διοικήσεις το Δήμο κ. Λάμπρου;
Επειδή η διαδικασία υλοποίησης, τα συντριπτικά επιχειρήματα και τα πολλαπλά οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη του αναπτυξιακού έργου της αντικατάστασης του δημοτικού οδοφωτισμού έχουν αναφερθεί από μέρος μου επανειλημμένως και σχοινοτενώς, σήμερα θα ασχοληθώ μαζί σου για να σου διδάξω Ελληνική γλώσσα και Ελληνική ιστορία.
Για το μάθημα της Ελληνικής γλώσσας σου παραθέτω φωτογραφίες από το πρώτο λεξικό που ανέτρεξα.
Το ουσιαστικό “καταχραστής” που χρησιμοποίησα για να σου επισημάνω ότι έχεις ξεφύγει εντελώς με τους χαρακτηρισμούς που χρησιμοποιείς εναντίον μου, προέρχεται ετυμολογικά από το αρχαίο Ελληνικό ρήμα “καταχρώμαι”, σημαίνει “εκείνος που καταχράται ξένα χρήματα” και έχει συγγενικές λέξεις “κατάχρηση” και “καταχρηστικός”
Άρα και το επίθετο “καταχρηστικό” δάνειο που χρησιμοποίησες κ. Λάμπρου για να χαρακτηρίσεις το δάνειο που πρόκειται να λάβει ο Δήμος Ερμιονίδας από το ΤΠΔ, όπως και πάνω από 70 Δήμοι στην Ελλάδα, προέρχεται ετυμολογικά από το αρχαίο Ελληνικό ρήμα “καταχρώμαι”, έχει συγγενική λέξη το ουσιαστικό “κατάχρηση” και σημαίνει “αυτός που γίνεται κατ’ εξαίρεση, καθ’ υπερβολή, χωρίς κανονικά να επιτρέπεται από το γράμμα αλλά και συχνά το πνεύμα του νόμου”.
Και στην περίπτωσή μας το επίθετο “καταχρηστικό” χαρακτηρίζει το δάνειο από το ΤΠΔ που πρόκειται να λάβει ο Δήμος Ερμιονίδας, τα χρήματα του οποίου υπονοείς κ. Λάμπρου ότι εγώ “καταχρώμαι”, αφού το συνοδεύεις με τις φράσεις “ύποπτο δάνειο” και “φωτογραφικός διαγωνισμός”
Τόσο απλή, κατανοητή και ταυτόχρονα πλούσια είναι η Ελληνική γλώσσα.
Πάμε τώρα στο μάθημα της Ελληνικής ιστορίας, όπου κ. Λάμπρου κάνεις ατυχείς παραλληλισμούς του σήμερα, με ανόμοια ιστορικά γεγονότα του παρελθόντος, ενθυμούμενος την Κυβέρνηση Δημητρίου Βούλγαρη (Τζουμπέ) του 1874.
Σε ενημερώνω λοιπόν ότι την εποχή εκείνη, λόγω του εκλογικού συστήματος και του υφιστάμενου Συντάγματος, είχαμε στην Ελλάδα συνεχώς βραχύβιες κυβερνήσεις μειοψηφίας ολίγων ημερών έως το πολύ ενός έτους.
Τον Μάρτιο του 1875 (και όχι βέβαια το 1874), ο Δ. Βούλγαρης υποχρεώθηκε σε παραίτηση υπέρ του Χ. Τρικούπη. Αλλά και ο τελευταίος λαμβάνοντας εντολή σχηματισμού κυβέρνησης δεν κατάφερε να συγκεντρώσει την πολυπόθητη πλειοψηφία όπου και παραιτήθηκε υπέρ του Κουμουνδούρου.
Στην τρέχουσα δημοτική περίοδο, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι Ερμιονίδας εκλέχθηκαν με το σύστημα της απλής αναλογικής. Έτσι η Δυνατή Ερμιονίδα, παρά το εντυπωσιακό και πρωτόγνωρο για τον Δήμο μας ποσοστό του 60% που έλαβε στον 2ο γύρο των εκλογών, εξέλεξε μόνο 11 Δημοτικούς Συμβούλους από το σύνολο των 27, ενώ με τον παλιό εκλογικό νόμο θα εξέλεγε 16. Κάτι τέτοιο όμως δεν εμπόδισε την Δημοτική Αρχή εδώ δυόμιση χρόνια, να διοικεί τον Δήμο με δημοκρατική ευαισθησία στηριζόμενη στον διάλογο, στην συναίνεση, στη σύνθεση απόψεων και στην συλλογικότητα.
Στο Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο είναι το κορυφαίο συλλογικό θεσμικό όργανο της τοπικής αυτοδιοίκησης, μέχρι σήμερα όλες οι προτάσεις μας κατόπιν διαλόγου, έχουν λάβει την απαιτούμενη από τον Νόμο πλειοψηφία.
Ακριβώς επειδή η υλοποίηση ενός τόσο μεγάλου έργου δεν μπορεί να μείνει μόνο σε επίπεδο Οικονομικής Επιτροπής, ήρθε στο Δημοτικό Συμβούλιο το θέμα της αναγκαιότητας χρηματοδότησής του με δανεισμό, όπου υπερψηφίστηκε λαμβάνοντας 15 θετικές ψήφους, 11 αρνητικές και ένας Δημοτικός Σύμβουλος ήταν απόντας.
Η απόφαση αυτή έλαβε αριθμό 44/2022 και στις 23/02/2022 αναρτήθηκε όπως ορίζει η ισχύουσα Νομοθεσία, στο πρόγραμμα «Διαύγεια» με ΑΔΑ: 6ΤΕΗΩΡΡ-ΧΤΝ.
Σε προκάλεσα κ. Λάμπρου εάν έχεις τα κότσια να προσβάλλεις την παραπάνω απόφαση ενώπιον των αρμοδίων Διοικητικών Οργάνων, όπως ο ορίζει Νόμος, για να φανεί ποιος από τους δυό μας έχει δίκιο.
Σε διαφορετική περίπτωση σε κάλεσα άμεσα να παραιτηθείς από Δημοτικός Σύμβουλος ή να ζητήσεις συγνώμη από τους Δημότες της Ερμιονίδας για την παραπληροφόρηση που έχουν υποστεί εξαιτίας σου.
Εσύ όμως επέλεξες να κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις και να γίνεσαι γραφικός κάνοντας ατυχείς παραλληλισμούς του σήμερα, με ανόμοια ιστορικά γεγονότα, ενθυμούμενος την Κυβέρνηση Δημητρίου Βούλγαρη (Τζουμπέ).
Αυτό που δεν έχεις καταλάβει ακόμα κ. Λάμπρου, είναι ότι
όταν ολοκληρωθεί αυτό το αναπτυξιακό έργο και φανούν τα μεγάλα ευεργετικά του
αποτελέσματα και τα πολλαπλά οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη του, οι
Δημότες της Ερμιονίδας θα σου επιφυλάξουν ανάλογη τύχη με εκείνη του Τζουμπέ, ο
οποίος αναγκάστηκε να παραιτηθεί οριστικά της ενεργού πολιτικής σκηνής.
Γιάννης Γεωργόπουλος
Δήμαρχος Ερμιονίδας