Το White Balance στην στατική και κινούμενη Εικόνα! |
Πολλοί ερασιτέχνες χωρίς θεωρητική - πρακτική γνώση και εμπειρία μένοντας στους αυτοματισμούς δεν αναζητούν τις δυνατότητες ρυθμίσεων χρωματικής ισορροπίας (White balance) με αποτέλεσμα να αλλοιώνουν το θέμα της φωτογραφίας.
Σε πολλές περιπτώσεις ορισμένοι που δεν γνωρίζουν (στη στατική ή στην κινούμενη εικόνα) την λειτουργία του white balance είτε από άγνοια , είτε εσκεμμένα , <<κακοποιούν>> φωτογραφικά αλλά και σημασιολογικά το θέμα που απαθανατίζουν . Γι΄αυτό λοιπόν ιδιαίτερα σε εφημερίδες και σοβαρά Μ.Μ.Ε που αποτυπώνεται η επικαιρότητα δημόσια, οι συνεργάτες η τα στελέχη είναι καταρτισμένοι επαγγελματίες με θεωρητικές γνώσεις και πρακτική εμπειρία ώστε να αποφεύγονται αστοχίες , αλλοιώσεις και στρεβλώσεις στο αποτέλεσμα.
Το White Balance πρόκειται για ψηφιακή λειτουργία που διορθώνει τη χρωματική θερμοκρασία της εκάστοτε φωτιστικής πηγής προς το ουδέτερο, αποκαθιστώντας τις υπέρμετρα θερμές ή ψυχρές σκιές.
Θ.Ι.Σ
- Στη Φωτογραφία και στην επεξεργασία εικόνας, η ισορροπία χρώματος είναι η συνολική ρύθμιση των εντάσεων που έχουν τα χρώματα (τυπικά τα κύρια χρώματα είναι το κόκκινο, πράσινο και μπλε). Ένας σημαντικός στόχος είναι ο έλεγχος των εντάσεων κάθε χρώματος ώστε η συνολική εικόνα να αποκτήσει ουδέτερα - σωστά (ισορροπημένα) χρώματα. Η ρύθμιση αυτή είναι γνωστή και ως ισορροπία λευκού ή ισορροπία γκρι ή ισορρόπηση ουδέτερων χρωμάτων . Κατά την ισορρόπηση χρώματος αλλάζει ο τρόπος που γίνεται η μίξη των χρωμάτων που δημιουργούν την τελική εικόνα. Αρκετές φορές η ρύθμιση χρώματος χρησιμοποιείται ώστε τα χρώματα να γίνουν αισθητικά ομορφότερα (παρόλο που δεν είναι ουδέτερα-ισορροπημένα).
Τα δεδομένα των εικόνων τα οποία λαμβάνονται από τους αισθητήρες των μηχανών (είτε από τα αναλογικά φιλμ είτε από τους ψηφιακούς αισθητήρες στην ψηφιακή φωτογραφία) - πρέπει να μετασχηματιστούν-προσαρμοστούν σε κατάλληλες τιμές για χρωματική αναπαραγωγή και εκτύπωση. Το ζήτημα της ισορροπίας χρώματος προκύπτει από το γεγονός ότι οι αισθητήρες των φωτογραφικών μηχανών (είτε με φιλμ είτε με ψηφιακούς αισθητήρες) δεν βλέπουν με τον ίδιο τρόπο τα χρώματα όπως το ανθρώπινο μάτι.
Η ισορροπία χρώματος είναι διάσημη σε εφαρμογές επεξεργασίας εικόνας όπου γίνονται ρυθμίσεις στα κανάλια χρώματος της εικόνας (κόκκινο, πράσινο και μπλε). Όταν χρησιμοποιείται φωτογράφιση με αναλολική μηχανή με φιλμ, η ρύθμιση ισορροπίας χρώματος επιτυγχάνεται με την χρήση κατάλληλου χρωματικού φίλτρου μπροστά στο φακό της μηχανής