Δευτέρα 1 Αυγούστου 2022

Η ΕΡΜΙΟΝΙΤΙΣΣΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΔΗΜΗΤΡΑ Ι. ΚΥΡΙΤΣΗ ΜΕ ΠΕΝΑ ΚΑΡΔΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΛΟΓΟ ΕΞΑΡΕΙ ΤΟ ΗΘΟΣ, ΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝ ΓΕΝΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΣ Μ. ΚΟΥΤΟΥΒΑΛΗ

 

''Η ΕΡΜΙΟΝΙΤΙΣΣΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΔΗΜΗΤΡΑ Ι. ΚΥΡΙΤΣΗ ΜΕ ΠΕΝΑ ΚΑΡΔΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΛΟΓΟ ΕΞΑΡΕΙ ΤΟ ΗΘΟΣ, ΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝ ΓΕΝΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΣ Μ. ΚΟΥΤΟΥΒΑΛΗ''

''Η φιλόλογος Δήμητρα Ι. Κυρίτση παίρνει θέση δημόσια και με συγκινητικά λόγια για την επαγγελματική κατάρτιση, για τις σπουδές ,αλλά και για την εθελοντική προσφορά στην τοπική μας κοινωνία της ΆΡΙΣΤΗ πτυχιούχου μουσικής στα ανώτερα επίπεδα κυρίας Αθανασίας Μ. Κουτούβαλή, της ΚΥΡΙΑΣ ,της ΦΙΛΗΣ , της ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΙΣΣΑΣ , της γλυκιάς και αγαπημένης σε όλους μας ΘΑΝΑΣΟΥΛΑΣ!!!!

Όλα αυτά τα χρόνια, είναι η 3η Ερμιονίτισσα φιλόλογος που ''περιλαβαίνει'' ΔΗΜΟΣΙΑ και με ακαδημαϊκο λόγο τα γνωστά κέντρα συκοφαντίας , παραπληροφόρησης, αμορφωσιάς και ΚΑΤΑΙΣΧΥΝΗΣ που με κακία και φθόνο, γράφουν ακατάπαυστα στον αέρα αστοιχείωτα , ΔΙΧΩΣ ΠΤΥΧΙΑ, δίχως επαγγελματική κατάρτιση και ΔΊΧΩς άδεια ασκήσεως επαγγέλματος!

Μετά κι απ΄αυτό το συμβάν ''θα χορέψουμε...'' πολύ όμορφα.

Παρακάτω ακουλουθεί η επιστολή - παρέμβαση της Δήμητρας Κυρίτση, με πολλά προσωπικά και κοινωνικά μηνύματα!''

ΕΙΚΟΝΟΣΚΟΠΙΟ


Θα ήθελα να συγχαρώ την κα Κουτούβαλη για την ανάληψη των νέων καθηκόντων της στο Δήμο Ερμιονίδας και να της ευχηθούμε εγώ και η οικογένειά μου να έχει υγεία και να επιτύχει όπως πάντα στο έργο της.

Επίσης θα ήθελα  να συγχαρώ και τον κ. Γεωργόπουλο για την εξαίρετη επιλογή του σ΄ έναν τομέα που φαινομενικά παρουσιάζεται εύκολος όμως προϋποθέτει γνώσεις και εμπειρία που και τα δύο τα διαθέτει επαρκέστατα η κα Κουτούβαλη .

Όμως έμεινα άναυδη διαβάζοντας το άρθρο του κ. Μέξη σχετικά με την πρόσληψη της κας Κουτούβαλη στα ΚΔΑΠ Ερμιονίδας  και μόνο με τη σκέψη ότι μπορεί κάποιος να έχει αντίθετη γνώμη για κάποιον που βρίσκει εργασία ειδικά στις μέρες μας  -πράγμα που  μόνο ευχάριστα συναισθήματα θα μας δημιουργούσε- όταν κάποιος συνάνθρωπός μας έχει δουλειά ξέροντας όλα τα προβλήματα που υπάρχουν και ειδικότερα όταν συγκεκριμένες ειδικότητες περνούν μεγάλη κρίση ή υποβαθμίζονται ηθελημένα .

Και αντί να προβληματιστούμε με  τους όρους « Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου» και την μερική απασχόληση ή την εναλλακτική εργασία που εφαρμόζεται από όλα τα συστήματα τα τελευταία χρόνια με μόνη δικαιολογία την demek- διαφάνεια και όλα τα συναφή φληναφήματα για να   μεταμφιεστεί  η δέσμευση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας στα δεδομένα της εποχής μας που το υπέρτατο αγαθό της εργασίας  χρησιμοποιείται ως μηχανισμός επιβολής  αρχίζουμε και επιχειρηματολογούμε επ’ αυτών με  αστειότητες   ποιος είναι ο θείος του  , ο αδερφός  του ,ο κουμπάρος του.

Το πρόβλημα βέβαια που ανακύπτει είναι μήπως κάποιος άλλος καταλάβει τη θέση που εποφθαλμιούμε  και έτσι  δεν  θα μείνει κενή για τον επόμενο … και έτσι βρήκαμε επιχείρημα κατά του Δημάρχου κατά του Αντιδημάρχου και τελικά  εκθέτουμε τον εργαζόμενο αντί να σεβαστούμε τις άδικες πρακτικές που προανέφερα. Και αφού τις στηλιτεύουμε  με ατράνταχτα επιχειρήματα (έχει αδερφό Αντιδήμαρχο ) τότε ; να μην μπει σε καμία θέση εργασίας ; να μην εργαστεί ;( ενώ εμείς ως μανδαρίνοι πάντα ψηφίζουμε την  «διαφάνεια» ,ας μείνει κενή η θέση αφού εμείς ή το παιδί μας ή ο δικός μας αδερφός μένει εκτός δουλειάς ή απλούστατα  ας ναυλώσουμε πούλμαν και να τη στείλουμε στον Καιάδα …)

Τα προσόντα του ατόμου λοιπόν αυτομάτως υποβαθμίζονται και χρησιμοποιείται ως υπέρτατο προσόν η συγγένεια.

Αποκρύπτεται εντέχνως η πορεία του ,οι κόποι που έχει καταβάλλει , τα έξοδα που έχει υποστεί η οικογένεια ώστε κάποιος να αποκτήσει τον τίτλο που για τους αντίπαλους είναι ανύπαρκτος και μόνο όταν έρθουν οι ίδιοι στην εξουσία θα έχουν τη δυνατότητα να διορίσουν κάποιον δικό τους  επαρκέστατο και πλήρη προσόντων.

Ενώ ο ΑΣΕΠ «θα υφίσταται τότε»  μας πληροφορούν ότι : αγνοείται υποδειγματικά τώρα και προσβάλλουμε το άτομο και του κολλάμε το στίγμα της αποδοχής ενός νεποτισμού που όμως ακολουθείται αέναα απ’ όλους .

Τώρα όμως πρέπει να το αναδείξουμε, να το θέσουμε, να προβληματίσουμε και κάτι θα …. κερδίσουμε .

Αλλά έτσι είναι η πολιτισμένη κοινωνία μας –ο θάνατός σου η ζωή μου και μετά είμαστε ήσυχοι καταγγείλαμε και σήμερα. Επιτελέσαμε το καθήκον μας .

Και θα πει κάποιος αφού  κάναμε το σωστό γιατί δεν γίναμε ΑΝΘΡΩΠΟΙ ; γιατί έχουμε να καταγγείλουμε και άλλα κακά που τώρα είναι κακά επειδή άλλοι διοικούν αν είμαστε εμείς  θα ήταν τέλεια ….

Θα μου πείτε ουδείς Άγιος στον τόπο του …επιτέλους ας αφήσουμε  τα τετριμμένα… και αν αυτός ο Άγιος έχει τα προσόντα δεν θα του επιτρέψουμε μια ευκαιρία …;;;

ΟΧΙ ;…..πρέπει να συνεχίσουμε αυτό που ξέρουμε,….να στηλιτεύουμε αδιάκοπα   αγνοώντας επιδεικτικά αυτό που ανέφερε ο Διογένης ο Κυνικός : «Διότι τηλικούτος ων κιθαρωδεί  και ου ληστεύει (= διότι και αν είναι τέτοιος ( ας μου συγχωρεθεί η  παράφραση -ακόμη και αν έχει γνωστό στην προκειμένη περίπτωση )με μουσική θα ασχοληθεί δεν θα ληστεύει)

Ο Δήμος προέβη σε θεάρεστο έργο με την αυτή την πρόσληψη διότι ενώ δείχνει ενδιαφέρον , ευαισθησία και αναδεικνύει τον πολιτισμό στην περιοχή μας ένας χώρος όπως της Μουσικής Παιδείας όφειλε να στελεχωθεί και να δώσει την δυνατότητα στα παιδιά να γνωρίσουν τον υπέροχο κόσμο της μουσικής από ένα άτομο που έχει τα προσόντα , και τη μουσική γνώση .

Έχει δείξει  έργο κοινωνικής προσφοράς και ευαισθησίας από τα μαθητικά του χρόνια ,έχει χρόνια εργαστεί στον Ιδιωτικό Τομέα σε Ωδεία της Αθήνας και του Πειραιά επιτυχώς και πάντα προσεγγίζει τους νέους με ακεραιότητα ,αφιλοκερδώς, με δοτικότητα , με μουσική αντίληψη  και τώρα έρχεται στο Δήμο Ερμιονίδας  με τον τίτλο της καθηγήτριας των Άνωτατων Θεωρητικών ,ως απόφοιτη του Εθνικού Ωδείου Αθηνών με Άριστα  και σε επίπεδο γνώσεων  Σύνθεσης με βαθμό  ‘Αριστα επίσης.

Σ αυτό το σημείο θα μου επιτρέψετε μια μικρή αφήγηση  που μοιάζει με Οδύσσεια αλλά είναι η πραγματικότητα για κάποιον που θέλει να έχει κατάρτιση στο αντικείμενο .  Γιατί η μουσική παιδεία στην Αρχαιότητα ήταν υποχρεωτικό μάθημα και παρότι  στα σχολεία μας υπάρχει ως μάθημα  σ ένα μεγάλο ποσοστό  θεωρείται  ώρα χαβαλέ  & πλάκας, χάσιμο χρόνου άσχετα αν η ευφυία ενός ατόμου σχετίζεται με την μουσική  μαθηματική σκέψη( αναφερόμενοι στην επικαιρότητα ο πρώτος εισαχθείς στο Πολυτεχνείο ασχολείται με τη μουσική ).

Όμως στην Ελλάδα του 2022 πολλοί  θεωρούν τον τίτλο μουσικός ως τυχοδιώκτη ,αποτυχημένο , ή αυτόν που γρατσουνά ένα όργανο -κάτι οπωσδήποτε λιγότερο των προσδοκιών μιας προοδευτικής κοινωνίας .’Όλοι όμως ακούν «Κλασσική μουσική» ,όλοι ακούν «ποιοτική μουσική» και μέσα σ αυτά τα πλαίσια : γνωρίζω «τα πάντα για τους πάντες» τα παιδιά δεν αφομοιώνουν  ότι καλό και σωστό. Άλλοι ακολουθούν την προσωπική μέθοδο εκμάθησης μουσικής ,οι οικογένειες δεν διαθέτουν να πληρώσουν για τα «καπρίτσια» του εφήβου και τέλος αναπτύσσονται στο  χώρο μόνο επιχειρηματίες   που καλύπτουν την έλλειψη  και βρίσκουν ευκαιρία συσσώρευσης διδάκτρων .

Όλος αυτός ο φαύλος κύκλος στερεί σωστούς μουσικούς από την δυνατότητα να δώσουν να προσφέρουν ώστε: « να μη ζώην μετ’ αμουσίας» όπως αναφέρει ο Ευριπίδης.

 

Έτσι πριν  χρόνια ένα εξάχρονο παιδί  ζητά να μάθει πιάνο και αναζητά με τους γονείς ένα ωδείο όμως η προσφορά κρύβει τους κινδύνους που προαναφέραμε, η επιχείρηση να έρχεται επικρατέστερη των γνώσεων , να απουσιάζει η   διευκρίνιση για το  επίπεδο & οδηγό  σπουδών να είναι εμφανέστατη  η αδυναμία ψυχολόγησης  αν  το παιδί αναζητά  τη μάθηση και  αγαπά το αντικείμενο   και δεν είναι ακόμη ένα νήπιο που ως επιδεικνυόμενο αντικείμενο οι γονείς το γράφουν και στη μουσική ….

Με αποτέλεσμα περιπλάνηση και αδιάκοπο χάσιμο  πολύτιμου χρόνου.

Σε μια κοινωνική εκδήλωση συναντήσαμε την κα Κουτούβαλη που εκτός από συμπατριώτισσα ήταν και συμμαθήτρια αλλά η καθημερινότητα είχε συμβάλλει στο να χαθούμε ….αναφέροντας το πρόβλημά μας (γιατί το προαναφερόμενο παιδί είναι  η  κόρη μου )ήταν αυτή που μας καθοδήγησε , μας συνέστησε σε Ωδείο , ανέλαβε τη διδασκαλία , ενέπνευσε σωστά ,κατέβαλλε την αμέριστη προσπάθεια να κερδηθεί ο χαμένος χρόνος ,αγωνιούσε μαζί με το παιδί στις εξετάσεις με αποτέλεσμα να πάρει το πτυχίο των Ανώτερων Θεωρητικών με Άριστα( και για τους μη καλοπροαίρετους που δεν γνωρίζουν τις διεργασίες Οδηγός Σπουδών /Εξετάσεις κλπ μπορούν να αναζητήσουν και να μάθουν ότι η Σπουδή δεν είναι μια διεργασία που απλά περνάς μαθήματα).

Η πεντάωρη /πενθήμερη ενασχόληση ήταν επιβαλλόμενη και όλος ο κύκλος ολοκληρώθηκε και με την απόκτηση του ΠΤΥΧΙΟΥ ΠΙΑΝΟΥ επίσης με Άριστα ( και για τους μη καλοπροαίρετους τον καθηγητή του πιάνου και την επιτροπή εξέτασης του Υπουργείου δεν τους γνωρίζει προσωπικά η κα Κουτούβαλη )

Όλη η αναφορά δεν αποσκοπεί σε τίποτε λιγότερο από το να καταδείξω ότι εκτός των τυπικών προσόντων που τα διαθέτει η κα Κουτούβαλη καθ΄ ολοκληρίαν το πιο σημαντικό είναι η επικοινωνία και η μεταδοτικότητα που έχει με τα παιδιά  όταν με  αυταπάρνηση μην κοιτώντας ρολόι τρία  ολόκληρα καλοκαίρια (εκτός της χειμερινής περιόδου )μετέδωσε τις γνώσεις της στην κόρη μου  Μαργαρίτα Κουμπούρη Κυρίτση και την εμψύχωσε ώστε να συνεχίζει δυναμικά ( όπου και συνεχίζει για το Δίπλωμα του Πιάνου , είχε βραβευτεί με το πρώτο βραβείο με άρθρο της θεωρητικής μουσικής όταν μέσω του Πανεπιστημίου της συμμετείχε σε πρόγραμμα της πρεσβείας του Αζερμπαϊτζάν)

Ο Πλάτων αναφέρει: «ότι η μουσική είναι ηθικός κανόνας που δίνει ψυχή στο Σύμπαν ,φτερά στη Σκέψη και απογειώνει τη φαντασία, χαρίζει χαρά στη λύπη και ζωή στα πάντα».

Είναι άδικο λοιπόν να σκεφτόμαστε έτσι για ανθρώπους που η προσφορά τους δεν βασίστηκε ποτέ σε συγγένειες παρά μόνο στην ΑΓΑΠΗ για τον τόπο τους και να τους πληγώνουμε , εξάλλου ένα ευχαριστώ είναι φτωχό και δεν οφείλεται μόνο από εμένα. Ας σκεφτούμε  μεγαλόψυχα και χωρίς παρωπίδες ,ας παροτρύνουμε το Δήμο κάθε φορά να επιλέγει το καλύτερο δυνατό με διάρκεια ώστε το έργο να είναι ωφέλιμο και αποδοτικό σ όλους μας όπως και η αναζητούμενη ποιότητα της ζωής μας.

 

Ευχαριστώ πολύ για την φιλοξενία.

Με εκτίμηση

Δήμητρα Ι. Κυρίτση

 

Σημειώσεις -επεξηγήσεις :

Μανδαρίνος: κάθε αξιωματούχος σχολαστικά προσηλωμένος στους τύπους με απώτερο σκοπό την εξυπηρέτηση ατομικών συμφερόντων.

Νεποτισμός: η εύνοια δημοσίου λειτουργού προς συγγενείς και φίλους που εκδηλώνεται με παραχωρήσεις θέσεων και αξιωμάτων.