Τετάρτη 20 Μαΐου 2020

Έχουμε και λέμε:

Γράφει ο Βασίλης Γκάτσος
 
 
1,3  δις ευρώ θα κοστίσει το όλο έργο τής κατασκευής Εθνικού οδικού δικτύου ευρωπαϊκών προδιαγραφών (όπως η Κορίνθου - Πατρών) στην Κρήτη.
1,5 δις ευρώ θα κοστίσουν η μεγάλη ηλεκτρική σύνδεση της Κρήτης με την Αττική, μαζί με τη μικρή μέσω Λακωνίας.
1.2 δις το Νέο Αεροδρόμιο στο Ηράκλειο.

Δηλαδή σε μία 5ετία για την Περιφέρεια Κρήτης θα διατεθούν 4 δις ευρώ, που μάλλον θα φτάσουν τελικά τα 5 δις. Και φυσικά για έπαινο είναι η Κρήτη.

Η δική μας Περιφέρεια Πελοποννήσου, την 5ετία που έρχεται, έχει σχεδιάσει κάτι εκτός από τον σταθμό Μεταφόρτωσης σύμμεικτων και προ-διαλεγμένων Ερμιονίδας;
Ήδη θα έπρεπε να είχαν αρχίσει 2 βασικά έργα. Ένας εθνικός δρόμος από Σπάρτη σε Μονεμβασιά με όριο ταχύτητας 120 - 130 χιλιόμετρα, και ένας όμοιός του που από Δερβενάκια, μέσω Μυκηνών, περνάει από Ναύπλιο και έρχεται Κρανίδι. Αυτός ο δρόμος θα φέρει την Ερμιονίδα σε απόσταση δύο ωρών από την Πρωτεύουσα και σε απόσταση μόλις μισής ώρας από το Ναύπλιο. Κακά τα ψέματα: Ο τουρισμός μας "δια ξηράς και δια θαλάσσης", για πολλά πολλά χρόνια θα στηρίζεται στην Πρωτεύουσα.
Αν προσέξουμε, η νέα Εθνική οδός της Κρήτης δεν ενώνει, ως είναι λογικό, μόνον τις 4 μεγάλες πόλεις της, από Άγιο Νικόλαο μέχρι Χανιά. Προεκτείνεται ανατολικά μέχρι Σητεία (Άγιος Νικόλαος - Σητεία = 50 χιλιόμετρα), αλλά και δυτικά, Χανιά - Κίσσαμος άλλα 30 χιλιόμετρα. Δηλαδή εξυπηρετεί κατά μήκος όλη την Κρήτη με συνολικό μήκος περίπου 300 χιλιόμετρα. Ανάλογο έργο είναι οι δύο εθνικοί δρόμοι που πρέπει να πάνε προς Μονεμβασιά και Ερμιονίδα. Το κόστος δεν είναι πάνω από 600 εκατομμύρια και για τους δύο. Αυτά είναι έργα πνοής και όχι τα σκουπίδια.
Χρειαζόμαστε επίσης φράγματα πέρα από τον Ανάβαλο. Η Ερμιονίδα χρειάζεται δύο φράγματα των 70 εκ. έκαστο και ορισμένα μικρότερα. Δηλαδή περί τα 150 εκ. ευρώ για Ανάβαλο και πλήρες δίκτυο διανομής σε όλη την Ερμιονίδα, συν άλλα 200 εκ. ευρώ σε φράγματα.
Αυτή η Ερμιονίδα έχει μέλλον αγροτικό, κτηνοτροφικό και τουριστικό. Άλλα τόσα χρήματα για νερό χρειάζονται από Άστρος μέχρι Μάνη.
Άρα, αν η Κρήτη με 4-5 δις αλλάζει σελίδα, η Περιφέρεια Πελοποννήσου αλλάζει σελίδες και όχι σελίδα, με 2 δις το πολύ. Πού θα τα βρει; Εκεί που τα βρήκε η Περιφέρεια Κρήτης.
Γι' αυτούς τους στόχους έχουμε την Περιφέρεια, γι' αυτούς τους στόχους έχουμε τον Δήμο Ερμιονίδας και όχι τις παλιές μας Κοινότητες.
Το τι λένε πρώην, νυν, τέως, Περιφερειάρχες, τοπικοί Βουλευτές, Δήμαρχοι, Κοινοτάρχες, ο ένας εναντίον ή και υπέρ του άλλου, τι επερωτούν και υπόσχονται αναμεταξύ τους, τι προηγούμενα έχουν μεταξύ τους, τι φιλοδοξίες επανεκλογής τους συντηρούν,  για το λαό και τους ανθρώπους του μόχθου, ο Μπαινάκης κι o Βγαινάκης.
Οι Κρητικοί θα δουν χιλιάδες συμπατριώτες τους να πιάνουν τα φτυάρια και τις μπουλντόζες για πάνω από 5 χρόνια. Αυτό θέλουμε και μεις στην ιστορική Πελοπόννησο. Είναι η μεγίστη τιμή για τα 200 χρόνια από τον ξεσηκωμό του 1821, από τον ξεσηκωμό του Μοριά, από τον ξεσηκωμό της Ερμιονίδας και των νησιών της. Με έργα τιμούμε και όχι με λόγια.

Βασίλης Γκάτσος