Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2019

Ας το τολμήσει η νέα Δημοτική Διοίκηση.

 
Γράφει ο Βασίλης Γκάτσος
ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΝΕΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ

Ο κύριος Γεωργόπουλος ως Δήμαρχος επισκέφτηκε τους Βιολογικούς Σταθμούς Επεξεργασίας Λυμάτων και τις Αποθήκες του Δήμου και είδε τα χάλια τους. Κοινό μυστικό ότι τα χάλια είναι μεγαλύτερα από όσα είδε και θα το διαπιστώσει αν επεκτείνει τον έλεγχο. Για παράδειγμα να δει πόσα εργαλεία και μηχανήματα παράγγειλε ο Δήμος την 5ετία, να τα αναζητήσει στις αποθήκες, ή στα δελτία χρεώσεως στους τεχνίτες και εργάτες, ή στα δελτία απογραφής και καταστροφής υλικού.
Ας ζητήσει τα Ημερολόγια Συμβάντων, Βάρδιας, Εισόδου - Εξόδου, Συντήρησης των Βιολογικών Σταθμών και τα βιβλία καταγραφής ποσοτήτων λυμάτων προς επεξεργασία, απόρριψης επεξεργασμένων λυμάτων, χημικών αναλύσεων, δελτία παραλαβής λυμάτων από βυτιοφόρα κ.λ.π. (όλα αυτά κατά τους περιβαλλοντικούς νόμους πρέπει να είναι αριθμημένα και σφραγισμένα επισήμως από την Περιφέρεια).
Στη συνέχεια να επισκεφτεί μια γειτονιά για να δει πώς εννοεί η ΔΕΥΑΕΡ την παροχή νερού στα σπίτια. Θα διαπιστώσει ότι δεκάδες μέτρα πλαστικής σωλήνας ύδρευσης τρέχουν επιφανειακά γύρω γύρω από τα θεμέλια των σπιτιών. Ανοίγεις τη βρύση και τρέχουν πρώτα 10 λίτρα νερό ζεστό πάνω από 30 βαθμούς ώσπου να έλθει το χλιαρό και μετά το κανονικό. Σε τέτοιες συνθήκες τι να σου κάνει και η χλωρίωση του νερού;
Να δει ότι τα περιφερόμενα από τον άνεμο σκουπίδια στους βασικούς δρόμους είναι κυρίως διαφημιστικά φυλλάδια μεγάλων καταστημάτων.

Αυτά συμβαίνουν σε οργανισμούς και επιχειρήσεις που δεν έχουν διαδικασίες και πραγματικό εσωτερικό έλεγχο και επόπτευση.
Επειδή έχει εργαστεί σε Τράπεζα πιστεύω ότι αντιλαμβάνεται με μια ματιά τις τραγικές οργανωτικές ελλείψεις του Δήμου μας ως οργανισμού.

Ένα μεγάλο μειονέκτημα είναι η διασπορά των υπηρεσιών του Δήμου και οι αποστάσεις μεταξύ των υπηρεσιών του, οι οποίες λόγω ακριβώς της απόστασης αυτονομούνται, αφού δεν είναι δυνατόν να μπαινοβγαίνει καθημερινά σε αυτές ο Δήμαρχος και οι Αντιδήμαρχοι. Ας σημειώσουμε ότι οι Αντιδήμαρχοι δεν είναι δίπλα στον Δήμαρχο στο Δημαρχείο αλλά υπάρχει Γραφείο Αντιδημάρχων στις οικονομικές υπηρεσίες που είναι σε άλλο κτίριο.
Η αυτονομία αυτή έχει και ένα, θα λέγαμε, ελιτίστικο αποτέλεσμα: Διαχωρισμός των "ευγενών" γραφειοκρατικών υπηρεσιών (τα άσπρα κολάρα) από τους εργάτες, τεχνίτες, συντηρητές, αποθηκάριους κ.λ.π. (τα μπλε κολάρα). Διαχωρισμός των γραφείων από τους άλλους εργασιακούς χώρους.
Στις επιχειρήσεις δεν υπάρχει μέρα που να μην επισκεφτεί ο Διευθυντής δύο και τρεις φορές τις αποθήκες, τα αμαξοστάσια, τα συνεργεία κ.λ.π., ενώ από τις γραφειοκρατικές υπηρεσίες περνάει λιγότερο συχνά.

Τα ως άνω είναι διαπίστωση και πρώην Δημάρχων: Φανερή αδυναμία εποπτείας και ελέγχου λόγω κατακερματισμού των λειτουργιών του Δήμου σε πολλά κτίρια απομακρυσμένα, ακόμη και σε άλλα χωριά.
Και έχει διατυπωθεί η πρόταση ότι η Ερμιονίδα χρειάζεται ένα ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ εκτός οικισμού Κρανιδίου  όπου όχι μόνον θα συγκεντρωθούν όλες οι υπηρεσίες του Δήμου αλλά και η Πυροσβεστική, μερικώς η Αστυνομία, Δασονομία, Εφορία κ.λ.π., με μεγάλο πάρκιν για τους επισκέπτες και στάση για το ΚΤΕΛ.
Έτσι θα ανασάνει και το κέντρο του Κρανιδίου από τα αυτοκίνητα, οι Δημότες θα χαίρονται να πηγαίνουν στο νέο Δημαρχείο, ενώ σήμερα παρκάρουν στην Πάνω Πλατεία, κατεβαίνουν στην Kάτω να βρουν το Δημαρχείο που τους στέλνει πάρα κάτω στις οικονομικές υπηρεσίες ή στο παλιό Γυμνάσιο στη Μπαρδούνια.... ή πίσω στις υπηρεσίες του χωριού τους.

Σημείωση: Η αξιοπιστία και η εμπιστοσύνη δεν κερδίζονται με φωτογραφίες, με ρητορικές καταγγελίες, με γενικολογία, με παραπομπή σε ισολογισμούς, προϋπολογισμούς, ταμειακά υπόλοιπα κ.λ.π., αλλά με την κατανοητή και τεκμηριωμένη ενημέρωση για το τι πραγματικά παρέλαβε η νέα διοίκηση. Επειδή τουλάχιστον ο νέος Δήμαρχος έχει εργαστεί επί χρόνια σε περιβάλλον συστημάτων ποιότητας, δεικτών, διαδικασιών και ανασκοπήσεων, πιστεύω ότι αντιλαμβάνεται τι είναι η ουσιαστική ενημέρωση του Δημότη.

Βασίλης Γκάτσος