Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2016

Άρθρο ΝΕ ΠΑΣΟΚ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ "ΟΙ ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ ΚΑΙ Ο ΤΥΦΩΝΑΣ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΣ

  ΟΙ ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ ΚΑΙ Ο ΤΥΦΩΝΑΣ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΣ (Νο 1)

Η πολιτική του ΠΑΣΟΚ από τη σύστασή του είχε τα χαρακτηριστικά της κοινωνικής ευαισθησίας, της κοινωνικής αλληλεγγύης με στόχο τη ενδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής.
Αυτά τα χαρακτηριστικά δεν χάθηκαν ούτε στις τραγικά δύσκολες για την ελληνική κοινωνία περιόδους της μετα-καραμανλικής περιόδου, όταν κλήθηκε το ΠΑΣΟΚ μόνο του να σώσει τη χώρα, όταν οι βασικοί υπεύθυνοι, Καραμανλής, Αλογοσκούφης και ο Πρόεδρος κ. Παυλόπουλος και όχι μόνο, ένιπταν τας χείρας τους και παρίσταναν τις παρθένους, αλλά από το Δεκέμβρη του 2008 υπέγραφαν μνημόνια συνεργασίας και αλληλοϋποστήριξης με τον Τσίπρα και τον νεοαριστερό ΣΥΡΙΖΑ.

            Ευτυχώς οι μάσκες έπεσαν. Επιτέλους. Ο τυφώνας Κατρούγκαλος, γέννημα θρέμμα του μεγάλου έρωτα Τσίπρα – Καμένου, της κυβέρνησης ποτέ πια τέτοια αριστερά, ενέσκηψε και επισκίασε το χειμώνα, νίκησε το κρύο, αποδυνάμωσε το ενδιαφέρον μας για τους συνανθρώπους μας που χάθηκαν στο Άργος, στου Ζωγράφου, στην προσπάθειά τους να ζεσταθούν. Πριν δυο χρόνια σε παρόμοιες περιπτώσεις ο επαναστάτης και μάγος Τσίπρας έχυνε ποτάμια κροκοδείλια δάκρυα για τους αδικοχαμένους. Τώρα δεν είδε, δεν άκουσε, δεν έμαθε, απλά έκοψε στην ουσία το επίδομα θέρμανσης.  Μας αλλοτρίωσε, νομίζει, πολύ γρήγορα για να συνηθίσουμε σαν κάτι φυσιολογικό την εξαθλίωση, τη φτώχεια, την κυβερνητική ανικανότητα και απραξία, το προσφυγικό δράμα ... και
τα φώτα άναψαν και τα μάτια μας καρφώθηκαν στο διάττοντα αστέρα Κατρούγκαλο, το θεματοφύλακα, θεός φυλάξει,  της κοινωνικής ασφάλισης. Τον υπουργό που καταφέρνει να δίνει αυξήσεις μειώνοντας τους μισθούς και τις συντάξεις. Τον “τύπο” που μας διασφαλίζει ποιότητα ζωής εξαθλιώνοντάς μας, οικονομικά, υγειονομικά, κοινωνικά, εργασιακά, επαγγελματικά, επιχειρηματικά, ατομικά.

            Μπορεί ο λαός να ξεχνά γρήγορα κατά τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, χειροπιαστή απόδειξη η μετά Βαΐων θριαμβευτική επαναφορά του Κυριάκου, γόνου της αγίας του οικογένειας, ο οποίος χωρίς να παρουσιάζει τίποτα, απειλεί ως άλλος τυφώνας να καταποντίσει το πολιτικό γίγνεσθαι και να κυριαρχήσουν οι αποτυχημένες και δοκιμασμένες νεοφιλελεύθερες  αντικοινωνικές πολιτικές του ιδίου και της ΝΔ που βίωσε σκληρά ο λαός μας και η ελληνική οικονομία.

            Ας μην ξεχνάμε όμως, ό,τι ακόμα υπάρχει και έχει περισωθεί, στον τομέα του κοινωνικού κράτους έχει σφραγίδα και υπογραφή ΠΑΣΟΚ, είτε αρέσει είτε δεν αρέσει, είτε ξεχνάνε είτε ενθυμούνται, όσοι ενθυμούνται και νοσταλγούν. Το ΠΑΣΟΚ αποτελεί το θωρακισμένο ανάχωμα και την αξιόπιστη πρόταση – λύση στην τυφωνική πλημμυρίδα που ενσκήπτει στο τομέα τον κοινωνικών ασφαλίσεων.

            Ας δούμε όμως, όσο πιο εμπεριστατωμένα, ποιο είναι το σχέδιο της ΠΟΤΕ ΠΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ κυβέρνησης, καθώς και σύγκριση με προηγούμενα νομοθετήματα κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ καθώς και τις τωρινές προτάσεις μας, για ενημέρωση των πολιτών. 



1.    ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ – ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ 3863



Α) Η Κυβέρνηση μεταβάλλει τις ως τώρα εξαγγελίες της και χρησιμοποιεί πολλά στοιχεία από τον Ν. 3863/2010 (τον οποίο ως τώρα και κατήγγειλε) σε ότι αφορά την αρχιτεκτονική του συστήματος.

Η σύνταξη θα αποτελείται από το άθροισμα της Εθνικής Σύνταξης (προτείνει 384 ευρώ αντί των 360 του Ν. 3863/2010) και μετά «χτίζεται» η αναλογική σύνταξη με βάση τα έτη ασφάλισης και τις καταβαλλόμενες εισφορές.

Η Εθνική Σύνταξη χρηματοδοτείται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.

Η αναπροσαρμογή των συντάξεων παραμένει όπως στον Ν. 3863/2010 (άθροισμα του 50% της μεταβολής του ΔΤΚ και του 50% της μεταβολής του ΑΕΠ)



Β) Κύριες Συντάξεις

Όμως, το νέο σχέδιο ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είναι, σε πολύ μεγάλο βαθμό, ΚΑΚΕΚΤΥΠΟ του Ν. 3863 του ΠΑΣΟΚ.

Γιατί:

·           Με τον Ν. 3863/2010 η αναλογική σύνταξη για εργαζόμενους με 40 χρόνια ασφάλισης είναι 1,5% των συντάξιμων αποδοχών του για κάθε χρόνο ασφάλισης.

·           Με το Κυβερνητικό σχέδιο αρχίζει από 0,8% για τα πρώτα 15 χρόνια, γίνεται 0,92% για τα επόμενα 3, 1,04% για άλλα 3 και φθάνει σε 2% μόνο για τα χρόνια ασφάλισης άνω των 39.

Άρα: ο συντελεστής αναπλήρωσης για εργαζόμενο με 40 χρόνια ασφάλισης από 1,5% μειώνεται σε 1,15%. Και αντίστοιχα μειώνεται η σύνταξη.

Επίσης: για εργαζόμενο με 30 χρόνια ασφάλισης ο συντελεστής υπολογισμού του Ν. 3863/2010 είναι 1,22% για κάθε έτος των συντάξιμων αποδοχών του. Με το Κυβερνητικό Σχέδιο μειώνεται στο 0,98%.

Παράλληλα και αυτή είναι η δεύτερη, μετά τη μείωση των συντελεστών, μεγάλη ανατροπή στο νόμο 3863/2010 που επέρχεται με το σχέδιο της Κυβέρνησης, είναι η κατάργηση της μεταβατικής περιόδου με την οποία προβλεπόταν σταδιακή μετάβαση της βάσης υπολογισμού από τις αποδοχές της τελευταίας περιόδου, στο σύνολο των αποδοχών του ασφαλιστικού βίου, που θα επιφέρει επιπλέον  βίαιες μειώσεις στις συντάξεις.



Ενδεικτικός πίνακας


Αναλογική σύνταξη Ν. 3863/2010
Αναλογική σύνταξη με νέο Σχέδιο
Εργαζόμενος με 40 χρόνια ασφάλισης και συντάξιμες αποδοχές 1500 ευρώ

900 ευρώ

666 ευρώ
Εργαζόμενος με 30 χρόνια ασφάλισης και συντάξιμες αποδοχές 1200 ευρώ

439,2 ευρώ

352,8 ευρώ
Εργαζόμενος με 30 χρόνια ασφάλισης και συντάξιμες αποδοχές 800 ευρώ

292.8 ευρώ

235.2 ευρώ

*Σ’ αυτές προστίθεται η Βασική σύνταξη των 360 ευρώ στη στήλη που αφορά το νόμο 3863/2010 και η Εθνική  Σύνταξη των 384 ευρώ στη στήλη που αναφέρεται στο σχέδιο της Κυβέρνησης

**Για τον Ν. 3863/2010 αυτά τα ποσά αντιστοιχούν στην τελική εφαρμογή του. Στο μεσοδιάστημα οι συντάξεις θα ήταν μεγαλύτερες, αφού για τα έτη ασφάλισης που έχουν συμπληρωθεί μέχρι 31/12/2010 , προβλεπόταν ο παλαιός τρόπος υπολογισμού

*** Στο Συνημμένο Παράρτημα υπάρχουν Παραδείγματα για την καλύτερη κατανόηση του προβλήματος.



Επομένως: με το Κυβερνητικό Σχέδιο οδηγούμαστε σε μια σοβαρή μείωση για τις συντάξεις, κυρίως για όσους έχουν  συμπληρώσει από 20 έτη ασφάλισης και άνω.



Μάλιστα όσο πιο πολλές εισφορές έχεις καταβάλει τόσο μεγαλύτερη (σε ποσοστό) θα είναι η μείωση.

Αυτή είναι η μεγαλύτερη αδικία του νέου δήθεν «συστήματος».

Ουσιαστικά, αυτό δημιουργεί κίνητρο εισφοροδιαφυγής και υπονομεύει τη βιωσιμότητα του συστήματος, με αποτέλεσμα να μη μπορούν να προστατευθούν ούτε οι χαμηλές συντάξεις , όπως η Κυβέρνηση ισχυρίζεται.



Γ) Το νέο σχέδιο οδηγεί σε επαναϋπολογισμό και των συντάξεων που ήδη καταβάλλονται.

Η Κυβέρνηση διακηρύσσει πως το ποσό της «μείωσης» θα συνεχίσει να καταβάλλεται και στους νυν συνταξιούχους ως προσωπική διαφορά.

Αυτό όμως θα ισχύει μόνο μέχρι το 2018. Το ίδιο το Σ/Ν (άρθρο 5 παρ. 1) ορίζει  ότι μετά το 2018 η σύνταξη απομειώνεται, ώστε να εξομοιωθεί με το νέο υπολογισμό.

Μετά; Προφανώς το θέμα παραπέμπεται στην επόμενη Κυβέρνηση, για να έχει αυτή την ευθύνη της μείωσης.

Ο λαϊκισμός και ο εμπαιγμός στην πλήρη «εικόνα» τους.

Στην ουσία με το σχέδιο της Κυβέρνησης οδηγούμαστε σε ένα χαμηλότερο κατά 15% περίπου επίπεδο συντάξεων συνολικά  από σήμερα και εντός της τρέχουσας πενταετίας.



Δ) Επικουρικές Συντάξεις

Η Κυβέρνηση βαφτίζει την ρήτρα μηδενικού ελλείμματος του Ν. 3863/2010 (την οποία είχε «καταγγείλει») ως ρήτρα βιωσιμότητας.

Προφανώς θα έχουμε το ίδιο και χειρότερο αποτέλεσμα σε σχέση με τις μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις,  λόγω και της καθυστέρησης εφαρμογής της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος.



Ε) Αύξηση Εισφορών Επικουρικών

Προβλέπεται αύξηση εισφορών κατά 1,5%.

Από αυτό το 1% θα καταβάλλει ο εργοδότης και 0,5% ο εργαζόμενος. Είναι αρνητικό μέτρο και αντικίνητρο για μια χώρα που θέλει να προσελκύσει επενδύσεις και να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.



ΣΤ) Μεγάλη Αύξηση Εισφορών για αγρότες

Η αξία των εισφορών για τους αγρότες θα είναι ιδιαίτερα μεγάλη. Θα φθάσει μέχρι και σε τριπλασιασμό τους. Είναι εξοντωτικό μέτρο για τους Έλληνες αγρότες, ενώ δημιουργεί και κίνητρο εισφοροδιαφυγής.

Σύμφωνα με το σχέδιο,  το ύψος του ποσοστού υπολογισμού ασφαλίστρου κλάδου σύνταξης, αυξάνεται σταδιακά από το 7% σήμερα, στο 20% το 2019 και συνδέεται με το εισόδημα με ελάχιστο εισόδημα τα 468 ευρώ.

Στην καλύτερη για τους αγρότες περίπτωση οι εισφορές από 1/7/2016 και εντός 3ετίας θα είναι τουλάχιστον διπλάσιες από τις σημερινές για την χαμηλή κατηγορία και μέχρι τριπλάσιες για τις μεγαλύτερες κατηγορίες



Ζ) Σύνδεση εισφοράς με εισόδημα για ελεύθερους επαγγελματίες.

Για όσους επαγγελματίες δηλώνουν χαμηλό εισόδημα προβλέπονται μικρότερες εισφορές (και πολύ μικρότερες συντάξεις). Αυτό όμως ενισχύει την φοροδιαφυγή.

Για όσους επαγγελματίες, όμως, δηλώνουν εισόδημα πάνω από 12.000 ετησίως προκύπτει μεγάλη επιβάρυνση.

Παράδειγμα 1ο: Ένας επαγγελματίας με εισόδημα προ φόρου (μικτά) 30.000 ευρώ ετησίως, σήμερα πληρώνει για σύνταξη και περίθαλψη 350 ευρώ το μήνα στον ΟΑΕΕ,. Με  το νέο σχέδιο θα πληρώνει 675 ευρώ το μήνα.  Αύξηση 92%.

Παράδειγμα 2ο: Ένας δικηγόρος με συμπληρωμένη 5ετία στο επάγγελμα και ετήσιο εισόδημα 20.000 ευρώ πλήρωσε ετήσιες εισφορές στο Ταμείο Νομικών 3.200 ευρώ. Τώρα θα πληρώνει 7.000  ευρώ.



Η) Κατάργηση ΕΚΑΣ

Η κατάργηση του ΕΚΑΣ για το 20% των δικαιούχων εντός του 2016, οδηγεί σε σημαντικές απώλειες για 100.000 συνταξιούχους.

Η κατάσταση θα γίνει πολύ χειρότερη με την πλήρη κατάργηση του ΕΚΑΣ μέχρι το 2019. Πρόκειται συνολικά για 400.000 περίπου χαμηλοσυνταξιούχους οι οποίοι θα έχουν μια μείωση 30%  κατά μέσο όρο στο εισόδημά τους από τα 600 ευρώ κατά μέσο όρο που παίρνουν σήμερα στα 420 ευρώ.

Επισημαίνεται ότι μεταξύ αυτών είναι και συνταξιούχοι που έχουν πολλά χρόνια ασφάλισης, ακόμη και άνω των 30, όπως συμβαίνει με τους συνταξιούχους του πρώην ΤΣΑ, για τους οποίους υπήρχαν ιδιαίτερα χαμηλές συντάξεις πριν την σύσταση του ΟΑΕΕ.



Θ) Οικογενειακά Επιδόματα

Τα οικογενειακά επιδόματα που χορηγούν τα ταμεία στους συνταξιούχους με προστατευμένα μέλη μειώνονται δραματικά.

Για παράδειγμα στο ΙΚΑ, από 300 ευρώ το ανώτερο για 3 παιδιά, μειώνεται στα 140 ευρώ περίπου.



Ι) Αύξηση ποσών για αναγνώριση πλασματικών ετών

Τα νέα  ποσά καθιστούν την αναγνώριση των πλασματικών ετών (Στρατός κλπ) αδύνατη.

Ενώ με τον Ν. 3863/2010 προβλέπεται το ποσό των 2010 ευρώ κατά έτος, με τη νέα ρύθμιση και για εργαζόμενο με μηνιαίες μικτές αποδοχές 1800 ευρώ, το κόστος εξαγοράς θα είναι 3.000 ευρώ για κάθε έτος.



Ια) Ενοποίηση Ταμείων

Προβλέπεται ενοποίηση όλων των Ταμείων Κύριας σύνταξης σε 1 Ταμείο.

Πρόκειται για ένα υδροκέφαλο οργανισμό με μεγάλα νέα λειτουργικά προβλήματα που θα δημιουργηθούν, ενώ δεν έχει καμιά ασφαλιστική λογική η υπαγωγή μισθωτών, ελεύθερων επαγγελματιών και αγροτών σε ένα ταμείο, όπου το μεγάλο βάρος θα κληθούν να σηκώσουν οι μισθωτοί.



2.    ΙΔΟΥ ΤΑ ΑΣΤΗΡΙΚΤΑ ΨΕΥΔΗ & ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ



1.    Ισχυρισμός Κυβέρνησης: Για το πώς φθάσαμε ως εδώ φταίνε οι προηγούμενες Κυβερνήσεις.

     Η αλήθεια: Με το μεταρρυθμιστικό Ν. 3863/2010 δεν υπήρχε θέμα νέας μεγάλης παρέμβασης στο Ασφαλιστικό. Αυτό το είχαν δεχθεί και οι εταίροι μας.

     Στο e-mail Χαρδούβελη δεν υπήρχε καν αναφορά σε μείωση κύριων συντάξεων.

     Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ βύθισε την οικονομία, οδήγησε παρατεταμένη ύφεση, καθυστέρησε με ιδεοληπτική εμμονή την εφαρμογή του Ν. 3863/2010.



Ως αποτέλεσμα, υπέγραψε στο 3ο Μνημόνιο μειώσεις ύψους 1,8 δις ευρώ στην Κοινωνική Ασφάλιση. Ο ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΑΥΤΟΣ ΒΑΡΥΝΕΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.



2.    Ισχυρισμός Κυβέρνησης: Χρειάζονται ούτως ή άλλως νέες μεταρρυθμιστικές παρεμβάσεις στο Ασφαλιστικό. Ποιες είναι οι θέσεις του ΠΑΣΟΚ;

Η αλήθεια: Το Ασφαλιστικό συνδέεται άρρηκτα με την Ανάπτυξη και την Απασχόληση. Άρα το κύριο που πρέπει να γίνει για να μην παρουσιάζει αυτό συνεχώς νέα προβλήματα, είναι η επιστροφή στην Ανάπτυξη, με ένα νέο Παραγωγικό μοντέλο, με επενδύσεις και θέσεις εργασίας.

     Από κει και πέρα με δεδομένη την επιστροφή της οικονομίας στην ύφεση, έχουμε προτείνει ως πρόσθετες παρεμβάσεις:

·      Την επιτάχυνση της εφαρμογής του Ν. 3863/2010 μέχρι τις 31/12/2021 αντί του 2035 που προέβλεπε ο Νόμος.

·      Την στήριξη των επαγγελματικών Ταμείων ως 3ο πυλώνα, που μπορεί να συμπληρώσει τα ποσοστά αναπλήρωσης που προκύπτουν αθροιστικά για κύρια και επικουρική σύνταξη.

·      Πρόσθετους πόρους για το σύστημα από τα έσοδα των Αποκρατικοποιήσεων και (ως ισχύει νομοθετικά με πρωτοβουλία μας) τα έσοδα από την εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων.

·      Την αξιοποίηση της σύνδεσης φορολογικής και ασφαλιστικής μεταχείρισης των επιχειρήσεων, με φορολογικά κίνητρα για νέες προσλήψεις.

·      Κίνητρα αποθάρρυνσης της αδήλωτης εργασίας ή της απόκρυψης τμήματος των αποδοχών.



3.    Ισχυρισμός Κυβέρνησης: Το Κυβερνητικό σχέδιο αποτελεί Μεταρρύθμιση που η αντιπολίτευση αρνείται.

     Η αλήθεια: Καμία μεταρρύθμιση. Πρόκειται για «κακέκτυπο» του Ν 3863/2010, με μοναδικό στόχο την υλοποίηση της κυβερνητικής δέσμευσης για μείωση της «ασφαλιστικής» δαπάνης κατά 1,8 δις ευρώ. Οι Κυβερνητικές προτάσεις εμπεριέχουν μάλιστα  και μια επικίνδυνη λογική, σε δυο ιδιαίτερα σημεία:

·      Πρώτον, αδικούν κατάφωρα αυτούς που με συνέπεια καταβάλλουν για πολλά χρόνια εισφορές στο σύστημα. Γι’ αυτούς οι μειώσεις θα είναι μεγαλύτερες. Ουσιαστικά δημιουργούν κίνητρο εισφοροδιαφυγής και μετατρέπουν τις συντάξεις σε φιλοδώρημα για τις επόμενες γενιές.

·      Δεύτερον, αδικούν κατάφορα όσους επαγγελματίες και μικρομεσαίους επιχειρηματίες δηλώνουν με ειλικρίνεια  τα  εισοδήματά τους. Ουσιαστικά τους τιμωρούν για την ειλικρίνεια  τους. Σ’ αυτούς οι αυξήσεις των εισφορών είναι υπέρογκες και οι μειώσεις των συντάξεων αναλογικά μεγαλύτερες.

Δημιουργείται ισχυρό κίνητρο φοροδιαφυγής σε μια εποχή που το δημόσιο έχει τεράστια ανάγκη εσόδων.



4.    Ισχυρισμός Κυβέρνησης: Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν μειώνει τις συντάξεις και δεν επιβαρύνει σημαντικά τους συνταξιούχους.

     Η αλήθεια:

·      Η Κυβέρνηση ψεύδεται όταν ισχυρίζεται ότι δεν μειώνονται οι συντάξεις των ήδη συνταξιούχων:

Το Σ/Ν προβλέπει (Άρθρο 15, παρ. 2, παρ. β):

«Το 2018 εφόσον η σύνταξη που λαμβάνουν οι παλαιοί συνταξιούχοι είναι μεγαλύτερη από αυτήν που προκύπτει με το νέο σύστημα, η προσωπική διαφορά απομειώνεται μέχρι την τελική αντιστοίχιση με τις συντάξεις όσων συνταξιοδοτηθούν μετά την θέση σε ισχύ του Νόμου αυτού.»

Απλώς επιχειρούν να μεταφέρουν τις αποφασισμένες περικοπές στην επόμενη Κυβέρνηση.



·      Ήδη όμως  η Κυβέρνηση  έχει μειώσει τις συντάξεις κατά 3% το καλοκαίρι (με την αύξηση των εισφορών για την περίθαλψη), ενώ μείωσε και την κατώτερη σύνταξη από 495 σε 392 ευρώ.

Επίσης σημαντικές μειώσεις έγιναν με:

·      Τη μη καταβολή του κατώτατου ορίου σύνταξης για όσους δεν έχουν συμπληρώσει το 67ο έτος.

·      Με την αύξηση των ποινών για πρόωρη συνταξιοδότηση για όσους λαμβάνουν μειωμένη σύνταξη (ακόμη και στο 62ο έτος).

Με το νέο σχέδιο, ο λογαριασμός αυξάνει κατά σημαντικά:

·      Μειώνονται κατά πολύ οι συντάξεις για όλους τους «νέους» συνταξιούχους (80-100.000 ετησίως)

·      Μειώνεται το ΕΚΑΣ σε 100.000 χαμηλοσυνταξιούχους.

·      Αυξάνονται οι εισφορές στις επικουρικές κατά 1,5%.

·      Μειώνονται οι επικουρικές συντάξεις με την ρήτρα βιωσιμότητας.

·      Μειώνονται τα εφάπαξ.

·      Αυξάνονται κατά πολύ οι εισφορές των αγροτών και των μικρομεσαίων που δηλώνουν ετήσιο εισόδημα άνω των 12.000 ευρώ.



5.    Ισχυρισμός Κυβέρνησης: Οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ είχαν ήδη μειώσει τις συντάξεις τα προηγούμενα χρόνια.

Η αλήθεια: Έγινε αναγκαστικά για να σωθεί το σύστημα από χρεοκοπία που δημιούργησαν οι άφρονες πολιτικές της Ν.Δ.

Όμως, με τον Ν. 3863/2010 δεν υπήρχε καμία ανάγκη για νέα παρέμβαση στο Ασφαλιστικό. Εμείς προχωρήσαμε στην αντιμετώπιση της κρίσης, ενώ ο Τσίπρας την δημιούργησε και πάλι με την νέα επικίνδυνη πολιτική του. Αυτή είναι η βασική διαφορά.



6. Ισχυρισμός Κυβέρνησης:  Η Κυβέρνηση επεδίωξε τον διάλογο που η αντιπολίτευση αρνείται.

     Η αλήθεια: Μόλις πριν λίγες ημέρες έδωσαν τις προτάσεις της. Μέχρι τώρα επεδίωκαν μόνο με «τρικ» και στημένες διαδικασίες να κερδίσουν επικοινωνιακά.  

     Είμαστε έτοιμοι στο ΠΑΣΟΚ για διάλογο μέσα στην Βουλή, ενώπιον του Ελληνικού λαού.



7. Ισχυρισμός Κυβέρνησης: Με την στάση τους τα κόμματα της αντιπολίτευσης ευνοούν την «τρόικα».

Η αλήθεια: Όλοι γνωρίζουν ποιος είναι σήμερα ο πιστός εντολοδόχος της τρόικας. Το ΠΑΣΟΚ αρνήθηκε και το 2014 τις σχετικές προτάσεις του ΔΝΤ για το ΕΚΑΣ και τις κατώτερες συντάξεις που σήμερα αποδέχθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ και ο εταίρος του ΑΝΕΛ.

Η στάση μας για το καθαρό ΟΧΙ στην μείωση συντάξεων και στην αύξηση των εισφορών, αποτελεί διαπραγματευτικό ατού της Κυβέρνησης απέναντι στην τρόικα.



3.    ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ



Οι προτάσεις μας αποτυπώνονται στο «βιώσιμες λύσεις» για αξιοπρεπείς συντάξεις.

Με αυτά τα δεδομένα και με στόχο την επίλυση των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζει το σύστημα, τίθενται δύο βασικές προϋποθέσεις:



1η: Να προχωρήσει το Εθνικό Σχέδιο για την επανεκκίνηση της οικονομίας και την Ανάπτυξη, στην βάση του νέου παραγωγικού μοντέλου που χρειάζεται η χώρα. Με επενδύσεις, δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, με «σπάσιμο» του φαύλου κύκλου της ύφεσης που ταλανίζει την χώρα. Και σ’ αυτό σύντομα θα παρουσιάσουμε τις προτάσεις μας.



2η: Η προώθηση αλλαγών στο Ασφαλιστικό Σύστημα για να διατηρηθεί το ευρωπαϊκό κεκτημένο, για προστασία και ασφάλεια για τις σημερινές και τις ερχόμενες γενιές.

Και ιδίως τώρα να εγγυηθούμε στους νέους ανθρώπους ότι θα έχουν και αυτοί σύνταξη και δεν θα πληρώνουν απλά για να χρηματοδοτήσουν τις σημερινές συντάξεις.



Πρέπει να ολοκληρωθούν και να εφαρμοστούν πλήρως οι μεταρρυθμίσεις που ξεκινήσαμε το 2010 και να συμπληρωθούν με βελτιώσεις και νέες παρεμβάσεις, όπου κριθεί αναγκαίο.



Για όλους αυτούς τους λόγους που σας παρουσιάσαμε με επιχειρήματα και παραδείγματα ΠΟΤΕ ΠΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ,  αλλά και ο λαός να μην ξεχνά τι σημαίνει δεξιά.

 (Σε επόμενο άρθρο διατυπώνεται η συνέχεια του σήριαλ της “αριστερο”- ακροδεξιάς συγκυβέρνησης της εθνικής απάτης, με τον ίδιο τίτλο και Νο 2)