Σάββατο 5 Απριλίου 2014

'' ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΦΥΡΗ ΤΗΝ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑ 2007-2010 ΣΤΗΝ ΥΔΡΕΥΣΗ - ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗ ''

Η Δημοτική Συνεργασία Ερμιονίδας συνεχίζει την παρουσίαση του τεράστιου έργου που έκανε ο Δημήτρης Σφυρής ως Δήμαρχος Κρανιδίου την τετραετία 2007-2010, με την δέκατη  θεματική ενότητα, η οποία αφορά τον τομέα Ύδρευση - Αποχέτευση.

Α). Στον τομέα της Ύδρευσης την τετραετία 2007-2010, έχουμε:
·        Συνολικά αντικατάσταση 10 km αγωγών των δικτύων ύδρευσης σε Κρανίδι, Πορτοχέλι, Κοιλάδα, Δίδυμα και Φούρνους.


Αντικατάσταση δικτύων ύδρευσης στους Φούρνους:


Αντικατάσταση δικτύων ύδρευσης στο Κρανίδι:



Αντικατάσταση δικτύων ύδρευσης στην Κοιλάδα:




Αντικατάσταση δικτύων ύδρευσης στο Πορτοχέλι (Μπουζέϊκα):

Αντικατάσταση δικτύων ύδρευσης στο Πορτοχέλι (Πικουλέϊκα):


·        Τοποθέτηση πιεστικού μηχανήματος για την αύξηση πίεσης νερού, ώστε να υδρεύονται όλα τα σπίτια της Κοιλάδας.

·        Στο Πορτοχέλι κατασκευάστηκε αντλιοστάσιο και τοποθετήθηκε 
   πιεστικό μηχάνημα για την αύξηση της πίεσης έτσι ώστε να υδρεύονται περιοχές που λόγω υψομέτρου δεν υδρεύονταν (π.χ. Μπουζέϊκα).

·          Επίλυση του χρόνιου προβλήματος των εικοσάωρων 
     διακοπών υδροδότησης των Διδύμων κατά τους καλοκαιρινούς μήνες,
     με την επισκευή του συστήματος υδρομάστευσης στον Μωριάρη και
     την ενοικίαση μιας νέας γεώτρησης στα Δίδυμα.


Β). Στον τομέα της Αποχέτευσης έχουμε συνολικά την κατασκευή 30 km αγωγών δικτύου αποχέτευσης και 500 m αγωγών δικτύων ομβρίων. Πιο συγκεκριμένα έχουμε τα εξής:
·        Στην Κοιλάδα αντικαταστάθηκαν οι αγωγοί του δικτύου αποχέτευσης
     στην παραλιακή ζώνη και ολοκληρώθηκε το δίκτυο αποχέτευσης σε 
     ολόκληρο το χωριό.

·    Κατασκευάστηκε ο αγωγός μεταφοράς λυμάτων από Κοιλάδα
   έως Εργοστάσιο Βιολογικού Καθαρισμού.  

·        Κατασκευή 11 υπογείων φρεατίων στον παραλιακό δρόμο της Κοιλάδας.

·        Στο Πορτοχέλι έγινε το έργο της διευθέτησης των όμβριων στην 
   κυκλική πορεία στην είσοδο του χωριού (όπου με την πρώτη νεροποντή, δημιουργείτο εκεί μια λίμνη που εμπόδιζε την κυκλοφορία των οχημάτων).

· Κατασκευάστηκε ο αγωγός μεταφοράς λυμάτων από Πορτοχέλι έως Κρανίδι.

·        Κατασκευάστηκε το εσωτερικό αποχετευτικό δίκτυο της 
   ανατολικής πλευράς Πορτοχελίου από Αλκυών έως Nautica Bay και μέχρι ΔΕΠΟΣ.

·        Γινόταν τακτικός καθαρισμός (δύο φορές το χρόνο) των φρεατίων
     όμβριων με παράλληλη απόσμωση σε Κοιλάδα, Κρανίδι, Πορτοχέλι .

Καθαρισμός φρεατίων στην Κοιλάδα:



  • Έργο Αποχέτευσης Κρανιδίου – Κοιλάδας – Πορτοχελίου:
Τον Ιανουάριο του 2007, όταν ο κ. Δημήτρης Σφυρής ανέλαβε τα καθήκοντά του ως Δήμαρχος Κρανιδίου, βρήκε το έργο της Αποχέτευσης Κρανιδίου – Κοιλάδας – Πορτοχελίου ενταγμένο σε πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Ταμείου Συνοχής με χρηματοδότηση 11.000.000,00€.
Υπήρχαν όμως δύο προβλήματα. Δεν είχε προβλεφθεί το κονδύλι των 300.000,00€ για την πρόσληψη του Συμβούλου Διαχείρισης του έργου (χωρίς τον οποίο δεν γινόταν να ξεκινήσει το έργο) και οι υφιστάμενες μελέτες για το αποχετευτικό του Κρανιδίου και του Πορτοχελίου ήταν εντελώς λάθος.
Ο κ. Σφυρής άμεσα εξασφάλισε κονδύλι 300.000,00€ για τον Σύμβουλο Διαχείρισης του έργου και κατόπιν μειοδοτικού διαγωνισμού προσέλαβε τον Σύμβολο Διαχείρισης.
Στην συνέχεια έκανε δύο νέες σωστές μελέτες για το αποχετευτικό του Κρανιδίου και του Πορτοχελίου. Έτσι, με τις σωστές μελέτες, εξασφάλισε από το Ταμείο Συνοχής το ποσό των 17.000.000,00€ για το αποχετευτικό Κρανιδίου – Κοιλάδας – Πορτοχελίου.
Στην συνέχεια δημοπράτησε το έργο, όπου η ανάδοχος εταιρία μειοψήφησε με ποσοστό 46% και ανέλαβε την εκτέλεση του αποχετευτικού με κόστος 8.600.000,00€. Τον Ιούνιο του 2009 ξεκίνησαν οι εργασίες και μέσα σε 4 μήνες κατασκευάσθηκαν:

α) Ο αγωγός μεταφοράς λυμάτων από Πόρτο Χέλι έως Κρανίδι.  

β) Ο αγωγός μεταφοράς λυμάτων από Κοιλάδα έως εργοστάσιο βιολογικού καθαρισμού.  

γ) Το εσωτερικό αποχετευτικό δίκτυο της ανατολικής πλευράς Πόρτο Χελίου από Αλκυών έως Nautica Bay και μέχρι ΔΕΠΟΣ.                                      
δ) Τα  αντλιοστάσια και τα φρεάτια.    
  
Για το κόστος των παραπάνω έργων (που είναι περίπου 2.000.000,00€), ο εργολάβος δεν έχει πληρωθεί μέχρι σήμερα. Όπως αναφέρει ρητά η έκθεση του Σώματος Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων (που δημοσιεύθηκε τον Ιανουάριο του 2012), την ευθύνη γι’ αυτό, έχουν αποκλειστικά οι υπάλληλοι της Περιφέρειας Πελοποννήσου καθώς επίσης και η Διαχειριστική Αρχή, που δεν ενέκριναν την πληρωμή του εργολάβου με το ψευδές πρόσχημα (όπως αποδείχτηκε στην συνέχεια) της κακής ποιότητας κατασκευής του έργου, ενώ από την άλλη ζητούσαν από τον εργολάβο «αμοιβή διευκόλυνσης» προκειμένου να εγκρίνουν την πληρωμή του. Τα παραπάνω καταγγέλθηκαν από τον κ. Σφυρή σε συνέντευξη τύπου στα ΜΜΕ της Αργολίδας τον Απρίλιο του 2010, όπου έδωσε ονόματα υπαλλήλων. Επίσης οι ίδιες καταγγελίες έγιναν προσωπικά από τον κ. Σφυρή στον τότε Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Χατζημιχάλη, ο οποίος αδράνησε και δεν διέταξε ούτε καν ένορκη διοικητική εξέταση. Αποτέλεσμα της μη πληρωμής αυτών των εργασιών, ήταν η καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του έργου το έτος 2010.
Στην συνέχεια, τον Ιανουάριο του 2011, η σημερινή Δημοτική Αρχή αδιαφόρησε πλήρως να κάνει τις απαραίτητες ενέργειες για την συνέχιση του έργου, όπως εργαστηριακοί έλεγχοι, εκτίμηση ποσοστών αποκλίσεων των ήδη εκτελεσμένων εργασιών, επανέλεγχος από τον ΕΣΠΕΛ, πρόσληψη του νέου Συμβούλου Διαχείρισης (Σ.Δ.), ορισμός Διευθύνουσας Υπηρεσίας, λειτουργικότητα του κατασκευασθέντος τμήματος Πόρτο Χελίου κλπ., οι οποίες  αναφέρονται ρητά στην έκθεση του Σώματος Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα το έργο να απενταχθεί από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Συνοχής  τον Απρίλιο του 2011, κατά την θητεία της παρούσας Δημοτικής Αρχής.


ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ