Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012

''Ω! του Θαύματος!''

''Υπάρχει λοιπόν και άλλη γλώσσα.''

Γράφει ο Βασίλης Γκάτσος
Με ικανοποίηση την είδαμε να χρησιμοποιείται από την αντιπολίτευση, με λογικά επιχειρήματα, αντεπιχειρήματα, ειρμό, τεκμήρια και έγραφα. Ομοίως είδαμε ότι την κατέχει και την χρησιμοποίησε (επιτέλους) και ο Αντιδήμαρχος επί των απορριμμάτων, και φυσικά την κατέχει και ο Δήμαρχος Δήμου Ερμιονίδας και ο τέως Δήμαρχος Δήμου Ερμιόνης με την παράκληση (μάλλον καθολική) να την χρησιμοποιούν. Αυτή η γλώσσα δεν προσβάλει την νοημοσύνη μας και προάγει τις δίκαιες υποθέσεις του τόπου μας.

Αλλά ας βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά:


Οι ΧΑΔΑ Δήμου Κρανιδίου και Ερμιόνης ήταν ήδη παράνομοι και έπρεπε να κλείσουν. Η Νομαρχεία μέσω του ΦοΔΣΑ δημιούργησε την εγκατάσταση του δεματοποιητή στον Σταυρό Διδύμων. Φαίνεται όμως ότι για να γίνει αυτό το έργο απαιτείτο η έγκριση ή η γνωμοδότηση του Δήμου Κρανιδίου (Δήμαρχος κ. Σφυρής).
Ερώτημα: Ήταν η έγκριση ή γνωμοδότηση δεσμευτική; Δηλαδή αν ο κ. Σφυρής έλεγε ΟΧΙ το έργο δεν θα υλοποιείτο;
Μήπως δεν ήταν δεσμευτική αλλά τυπική; Δηλαδή είτε ΝΑΙ είτε ΟΧΙ το έργο θα γινόταν, γιατί απλά ο νόμος επιβάλλει να υπάρξει εντός τακτής προθεσμίας γνωμοδότηση του Δήμου Κρανιδίου, χωρίς όμως αυτή να δεσμεύει κανέναν, όμως αν δεν σταλεί προς γνωμοδότηση στο Δήμο τότε είναι εύκολη η αναστολή του έργου μέσω δικαστικής οδού (ΣτΕ).
Ο κύριος Σφυρής είπε ΝΑΙ στο έργο και φυσικά ένας Δήμαρχος και Δήμος δεν το λέει προφορικά. Υπάρχει λοιπόν πρωτοκολλημένο σχετικό έγγραφο γνωμοδότησης ή έγκρισης που οφείλει να το φέρει στη δημοσιότητα είτε ο κύριος Σφυρής είτε ο κύριος Καμιζής.

Και το ΝΑΙ του κύριου Σφυρή δεν είναι απόλυτα κατακριτέο. Είχε μπροστά του την ΧΑΔΑ του Δήμου του η οποία τόσα προβλήματα προξενούσε και ήταν πλέον και παράνομη. Εν αρχή είναι το συμφέρον κατά τον Θουκυδίδη και η τότε Δημαρχεία Σφυρή έκρινε ότι με αυτή την λύση εξυπηρετεί, το συμφέρον του 80% των κατοίκων του Δήμου του που ζουν στη τουριστική χερσόνησο Κρανιδίου και αδικεί το 20% που ζουν στη περιοχή Διδύμων – Φούρνων. Καλώς ή κακώς είναι μια ΠΟΛΙΤΙΚΗ απόφαση που φάνηκε ως καλή στην παράταξή του που ήταν η πλειοψηφία, έχει πάνω του την ευθύνη της απόφασης. Δηλαδή «φάνηκε καλή στον Δήμο» όπως έλεγαν οι αρχαίοι.
Δημοκρατία έχουμε. Αν τώρα φαίνεται μια άλλη λύση ως καλή στην σημερινή πλειοψηφία, ας την στηρίξει με όλες τις δυνάμεις της και ευχόμαστε να είναι η πλήρης διαλογή των ανακυκλωσίμων με εφαρμογή κατά στάδια και η κομποστοποίηση των υπολοίπων σε οποιοδήποτε χώρο της Ερμιονίδας κρίνει ως καταλληλότερο.
Ο δήμος Ερμιονίδας και ο τότε δήμαρχος δεν είχαν καμία ανάμειξη, γιατί η όλη εγκατάσταση ήταν εκτός της επικρατείας του Δήμου Ερμιόνης.
Μένει λοιπόν να γνωρίσουν όλοι οι πολίτες το πρωτοκολλημένο σχετικό έγγραφο γνωμοδότησης ή εγκρισης για την εγκατάσταση του δεματοποιητή.

Με το που τελείωσε λοιπόν το έργο του δεματοποιητή υπογράφεται μια προγραμματική σύμβαση μεταξύ ΦοΔΣΑ και Δήμων Κρανιδίου (Ερμιονίδας) και Επιδαύρου. Αυτό σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης και νομικά υπεύθυνος ΦόΔΣΑ υπογράφει μία σύμβαση.
Με την σύμβαση αυτή μεταφέρει όλη τη νομική και περιβαλλοντική ευθύνη στον Δήμο Κρανιδίου και Επιδαύρου;
Και αν ναι, εφόσον ισχύει η σύμβαση, γιατί η Περιφέρεια δεν στέλνει τα πρόστιμα και στον Δήμο Επιδαύρου; Το ότι δεν πάει σκουπίδια σημαίνει ότι απαλλάσσεται από τα βάρη της σύμβασης;
Ή η σύμβαση αυτή κανονίζει δευτερεύοντα θέματα μόνο και όχι τη νομική και περιβαλλοντική ευθύνη που παραμένει στον ΦοΔΣΑ;
Άρα και αυτή η προγραμματική σύμβαση πρέπει να δοθεί στη δημοσιότητα.

Τελικά την εγκατάσταση του δεματοποιητή την λειτουργεί μία ανάδοχος εταιρεία, η ΑΛΚΗΡ – ΑΚΤΕ, η οποία φυσικά έχει υπογράψει κάποια σύμβαση με τον νομικά υπεύθυνο και κύριο του έργου. Με ποιον έχει υπογράψει;
Άρα και αυτή η σύμβαση πρέπει να δοθεί στη δημοσιότητα.

Αλλά οι επιθεωρητές περιβάλλοντος αναφέρουν ότι στον χώρο αυτόν που είναι η εγκατάσταση του δεματοποιητή είδαν εργάτες να διαχωρίζουν ανακυκλώσιμα.
Άρα υπάρχει και άλλη σύμβαση για τη διαλογή των ανακυκλώσιμων η οποία πρέπει να έλθει στη δημοσιότητα. Αν είναι μεταξύ Δήμου Ερμιονίδας και μιας εταιρείας, τι δουλειά θέλει ο Δήμος σε χώρο που δεν του ανήκει; Αν είναι μεταξύ ΦοΔΣΑ και εταιρείας, γιατί εγκαθίσταται εκεί μια λειτουργία συγκέντρωσης, διαλογής και διάθεσης ανακυκλωσίμων που δεν προβλέπεται μέσα στην ΜΠΕ;

Αλλά οι επιθεωρητές περιβάλλοντος διαπίστωσαν ότι η πόρτα της εγκατάστασης ήταν ανοικτή και κανένας δεν υπήρχε στον χώρο του δεματοποιητή! Άρα εκεί μεταφέρει ο Δήμος Ερμιονίδας και εναποθέτει χύμα τα απορρίμματά του με το έτσι θέλω και χωρίς παραστατικά, οπότε όντως με το έτσι θέλω την χρησιμοποιεί ως ΧΑΔΑ; Και που είναι η έγγραφη διαμαρτυρία του ΦοΔΦΑ;  Και που ακούστηκε να πληρώνει ο Δήμος τα απορρίμματα όχι αυτά που παραδίδει, αλλά κατά παραγόμενο δέμα των 500 κιλών το οποίο μπορεί σκοπίμως μέσα του να περιέχει και .... πετροχώματα του βουνού; Προφανώς γιατί δεν υπάρχει ζυγαριά, ζυγολόγιο και απόδειξη για τα απορριμματοφόρα.

Οι επιθεωρητές περιβάλλοντος θεωρούν δεδομένο ότι νομικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνος της εγκατάστασης του δεματοποιητή είναι ο Δήμος Ερμιονίδας στον οποίο καταλογίζουν ακόμη και τη μη καλή λειτουργία του μηχανήματος δεματοποίησης. Έτσι αυτονοήτως; Βάσει ποίου εγγράφου ο Δήμος είναι νομικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνος για το όλο έργο και χώρο δεματοποίησης; Ας δόσουν το έγγραφο αυτό οι αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας ή ο ΦοΔΣΑ ( ο οποίος ας σημειωθεί δεν υπάρχει σήμερα!) στη δημοσιότητα.

Και να λοιπόν που μάθαμε να κουβεντιάζουμε..... και καλόν είναι να συνεχιστεί αυτό. Είναι και δείγμα πολιτικού πολιτισμού.

Κατά τα άλλα... Ελλάς το μεγαλείο σου. Χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα, κάπου μεταξύ Δήμων, Περιφερειών και δημόσιας διοίκησης, κατάσταση την οποία ομολογεί πλήθος δημοτικών συμβούλων και αντιδημάρχων του δήμου μας.... αλλά κατ’ ιδίαν!

Έρρωσθε,
Βασίλης Γκάτσος