Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011

''ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΕΓΑΛΩΝ'' ΓΡΑΦΕΙ ΣΤΟ ΕΙΚΟΝΟΣΚΟΠΙΟ Ο ΝΙΚΟΣ Γ. ΔΗΜΑΡΑΚΗΣ''

 Ο ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΑΡΑΚΗΣ ΚΑΝΕΙ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΜΙΜΗ ΠΛΕΣΣΑ
'' Ένα πραγματικό διαμάντι στη ‘φαρέτρα’ της ελληνικής μουσικής ''



Ταξιδιού συνέχεια σήμερα,και το καραβι του λαικού τραγουδιού αράζει σ’έναν πολύ σημαντικό  σταθμό,σ’ένα λιμάνι με μεγάλη ιστορία.Είναι  πραγματική τιμή για το ελληνικό πεντάγραμμο να διαθέτει μουσικούς τέτοιας κλίμακας,με διεθνείς διακρίσεις και διθυραμβικά σχόλια ανά τον κόσμο.Και αυτό γιατί αποδεικνύεται πως το τεράστιο αυτό κοινωνικό φαινόμενο,το λαικό τραγουδι,μπορεί να εμπνευσει ανθρώπους αυτοδίδακτους με απεξέργαστο ταλέντο αλλά και μουσικούς με γνώσεις,δικρίσεις και μουσική παιδεία...

Ο Μίμης Πλέσσας γεννήθηκε το 1924 στην Αθήνα............


Σπουδάζει Φυσικομαθηματικά στο Πανεπιστήμιο,και φεύγει για τις Η.Π.Α.Στα 27 του τιμάται με το πρώτο μουσικό βραβείο του πανεπιστημίου της Μινεσότα.Στα 28 του μόλις,κατατάγεται πέμπτος πιανίστας στην Αμερική!

Γίνεται ο πρώτος σολίστ της ελληνικής Ραδιοφωνίας και με την πάροδο του χρόνου γίνεται κάτοχος επτά διεθνών διακρίσεων.

Ο Πλέσσας είναι ένας πολυγραφότατος συνθέτης,με σπάνιο ταλέντο.Το χαμηλό του προφίλ και η ήρεμη φυσιογνωμία του,τον κατατάσουν στους πολύ αγαπημένους μουσικούς.Δημιουργεί ξεχωριστό ρεύμα και συμπαρασύρει τους νέους της εποχής,
τους γονείς μας δηλαδή,σε μια γλυκιά ελαφρολαικη διαδρομή.

Συμμετέχει στον κλασικό ελληνικό κινηματογράφο με 104 ταινίες και 70 παραστάσεις.Διευθύνει  μερικές από τις σπουδαιότερες ορχήστρες του κόσμου και με την Ειρήνη Παππά εμφανίζεται στα μεγαλύτερα Ευρωπαικά Φεστιβάλ..Η διαδρομή του ανθρώπου αυτού ειναι πραγματικά εκθαμβωτική.
Ο Πλέσσας δεν έχει λαικές καταβολές,παρ’όλα αυτά ξεχωρίζει στον χώρο του λαικού τραγουδιού,δημιουργώντας πραγματικό θαυμασμό  για το μέγεθος του ταλέντου του.Στην πορεία του καθιερώνει μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα,τον Διονυσίου,την Βάνου,τον Πουλόπουλο,την Μούσχουρη,την Κουμιώτη και άλλους.Είναι ευρέως γνωστό πως είναι ο κάτοχος του πιο επιτυχημένου δίσκου στην ιστορία,του ‘Δρόμου’ σε στίχους του μεγάλου Λευτέρη Παπαδόπουλου.Στην ταινία Όρατότης Μηδέν’ του Φώσκολου,στην κλασική πια σκηνή με τον Κούρκουλο,ακούγεται ένα από τα μεγαλύτερα και πιο αναγνωρίσιμα ζειμπέκικα που γράφτηκαν ποτέ,το ‘Βρέχει φωτιά στην στράτα μου’,και ο Πλέσσας γίνεται η ζωντανή απόδειξη του πώς καποιος αστός με επιδόσεις στην τζαζ,στην λάτιν και δικρίσεις στην κλασσίκη μουσική,συνθέτει ίσως το πιο χαρακτηριστικό λαικό τραγούδι της ελληνικής μουσικής...Και βέβαια πώς το ταλέντο όταν ειναι απλόχερο,μετατρέπεται σε ευλογία...
 

Στην δισκογραφία του αποτυπώνοται οι έρωτες και τα μεράκια της προηγούνης γενιάς.          " ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ" , " ΓΕΛΑΓΕ Η ΜΑΡΙΑ" ," ΟΛΑ ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ", " ΜΕΘΥΣΕ ΑΠΟΨΕ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΟΥ", " Ο ΠΑΛΙΟΣ ΦΩΝΟΓΡΑΦΟΣ","ΣΕ ΒΛΕΠΩ ΣΤΟ ΠΟΤΗΡΙ ΜΟΥ","ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ","ΑΝΟΙΞΕ ΠΕΤΡΑ"," ΗΛΙΕ ΦΟΝΙΑ"," ΜΗΝ ΤΟΥ ΜΙΛΑΤΕ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ","ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ ΤΟΥ ΡΟΛΟΓΙΟΥ ΤΟΥΣ ΔΕΙΚΤΕΣ "," ΤΙ ΣΟΥ' ΚΑΝΑ ΚΑΙ ΠΙΝΕΙΣ"," ΘΑ ΠΙΩ ΑΠΟΨΕ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ","ΘΑΛΑΣΣΑ ΠΙΚΡΟΘΑΛΑΣΣΑ", "ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΤΕΡΙΑ","ΚΑΜΑΡΟΥΛΑ ΜΙΑ ΣΤΑΛΙΑ"," ΑΝ Σ' ΑΡΝΗΘΩ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ"," ΟΙ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΟΙ ΧΑΝΤΡΕΣ","ΧΙΛΙΕΣ ΒΡΑΔΙΕΣ",’’ΠΙΑ ΝΥΧΤΑ Σ’ΕΚΛΕΨΕ’’,και τόσα άλλα πολυαγαπημένα δημιουργήματα του...

 



Ένας συνθέτης που χειρίζεται με άνεση οποιοδήποτε είδος μουσικής,μια μορφή με παγκόσμια εμβέλεια,ένα πραγματικό διαμάντι στη ‘φαρέτρα’ της ελληνικής μουσικής ο Πλέσσας εξ αιτίας του λαικου του προφίλ έγινε η φιλική μορφή,ο διπλανός  φίλος,ο συνοδοιπόρος σε όλες πτυχές της ζωής για δύο και παραπάνω γενιές Ελλήνων.Δεν είναι ο κλασικά λαικός συνθέτης.Δεν επεδίωξε ποτέ αυτον τον ρόλο,μα το λαικό τραγουδι τον βρήκε,του απέδωσε την πρέπουσα τιμή για την μεγάλη του προσφορά και τον κατέταξε ανάμεσα στους ιστορικούς πρωταγωνιστές του.

 ΝΙΚΟΣ Γ. ΔΗΜΑΡΑΚΗΣ