Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2010

Ερώτηση του Γιάννη Ανδριανού για καθυστερήσεις αναβάλου κ΄ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΜΟΔΙΟ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Κου ΑΝΔΡΙΑΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΝΕΑΣ ΟΔΟΥ ΝΑΥΠΛΙΟΥ - ΛΥΓΟΥΡΙΟΥ''

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟY


Ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός, κατά τη χθεσινή συζήτηση στη Βουλή της Ερώτησης που κατέθεσε προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης σχετικά με τις καθυστερήσεις στο αρδευτικό έργο του Αναβάλου επεσήμανε, μεταξύ άλλων τα εξής:.






«Πρώτα απ’ όλα, θα ήθελα να ευχηθώ στον κύριο Υφυπουργό καλή επιτυχία στα καθήκοντά του και να του επισημάνω ότι τα προβλήματα του αγροτικού κόσμου -και ο ίδιος κατάγεται από αγροτική περιφέρεια- είναι πολλά και σημαντικά. Σ’ αυτή την κατάσταση, η κυβερνητική πολιτική πρέπει να δίνει λύσεις, ελπίδα και προοπτική και όχι να κάνει τα πράγματα ακόμη πιο δύσκολα για τους αγρότες μας, όπως έγινε, για παράδειγμα, με την αύξηση του ηλεκτρικού ρεύματος για αγροτική χρήση, που πρόσφατα ανακοινώθηκε.






Το μεγάλο αρδευτικό έργο του Αναβάλου είναι για την Αργολίδα έργο πνοής, έργο ζωής. Ο Νομός πλήττεται από σοβαρή λειψυδρία. Αντιμετωπίζει το φάσμα της υφαλμύρωσης του υδάτινου ορίζοντα, προοπτική που θα έχει τραγικές οικολογικές, κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις. Οι τεράστιες ποσότητες νερού του Αναβάλου, που σήμερα χύνονται στη θάλασσα, μπορούν να δώσουν οριστική λύση στο πρόβλημα.






Το έργο σχεδιάστηκε με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και εξασφαλισμένους πόρους από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αργολίδας. Ο σημερινός Πρωθυπουργός επανειλημμένα υπογράμμισε τη σημασία του έργου για την περιοχή και δεσμεύθηκε για την κατασκευή του χωρίς καθυστερήσεις και περικοπές. Δυστυχώς όμως, διαρκώς προκύπτουν νέα προβλήματα.






Η ερώτηση που συζητάμε σήμερα έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά σχετικών ερωτήσεων που έχω καταθέσει για τα προβλήματα αυτά. Συγκεκριμένα, οι επιτροπές διενέργειας του δημόσιου διαγωνισμού για την ανάθεση μελετών συγκροτήθηκαν με πολλούς μήνες καθυστέρηση, παρά το γεγονός ότι οι προσφορές έχουν κατατεθεί από τις 10 Οκτωβρίου 2009 και ορίστηκαν δεκαπέντε συνεδριάσεις. Εδώ πρέπει να επισημάνω ότι με το σημερινό ρυθμό, δηλαδή μια συνεδρίαση κάθε τρεις μήνες, θα χρειαστούν πάνω από τριάμισι χρόνια για την ανάδειξη των αναδόχων μελετητικών γραφείων και άλλοι είκοσι μήνες για την εκπόνηση των μελετών. Εάν όμως χρειαστούν πέντε χρόνια για την ολοκλήρωση των μελετών, το ΕΣΠΑ 2007-2013 θα έχει λήξει, τα κονδύλια θα έχουν χαθεί και το έργο δεν θα έχει ολοκληρωθεί.






Χρειάζεται, λοιπόν, επιτάχυνση των διαδικασιών με σαφές και αυστηρό χρονοδιάγραμμα που θα τηρηθεί απαρέγκλιτα. Σας ερωτώ, λοιπόν, σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την επιτάχυνση του ρυθμού του έργου και συγκεκριμένα:






- Τι γίνεται για την υπογραφή της σύμβασης 17,5 εκατομμυρίων ευρώ που αφορά τα δίκτυα Κουτσοποδίου, Μυκηναίων, Μοναστηρακίου, Φιχτίων, Νέου Ηραίου, Αεροδρομίου, Ελληνικού, Κιβερίου και Μιδέας;


- Τι γίνεται με την προκήρυξη της δημοπρασίας 6,8 εκατομμυρίων ευρώ που αφορά στο κεντρικό αντλιοστάσιο και το φράγμα του Αναβάλου. Απ’ ό,τι γνωρίζω η σχετική ηλεκτρομηχανολογική μελέτη έχει σταλεί από τη Νομαρχία στο Υπουργείο.

- Τι γίνεται με την αξιολόγηση των μελετών για τα δίκτυα μεταφοράς προς Κρανίδι, Ερμιόνη, Λυγουριό και Επίδαυρο; Ποια είναι η καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης της αξιολόγησης των προσφορών από την Επιτροπή και πότε πρόκειται να συνταχθεί το σχετικό πρακτικό;






Αυτές τις συγκεκριμένες δεσμεύσεις ζητώ να ακούσω από εσάς σήμερα και σας καλώ να κατανοήσετε την αγωνία των αγροτών, αλλά και των υπολοίπων κατοίκων της Αργολίδας. Από το έργο του Αναβάλου εξαρτάται η οικονομική επιβίωση του αγροτικού κόσμου, αλλά και η οικολογική επιβίωση ολόκληρης της περιοχής».






Στη δευτερολογία του ο κ. Ανδριανός επεσήμανε τα εξής:






«Αυτό το έργο πραγματικά είναι έργο ζωής, έργο πνοής με ευρύτερες διαστάσεις. Οι επανειλημμένες ερωτήσεις που γίνονται δείχνουν την αγωνία για το χρονοδιάγραμμα, κύριε Υπουργέ. Ένα χρόνο τώρα έχει χρειαστεί να κάνω αρκετές ερωτήσεις. Συνεχώς ανακύπτουν προβλήματα και καθυστερήσεις, όλα αυτά την ώρα που ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έχει αναφέρει επανειλημμένα ότι αυτό το έργο είναι κατ’ εξοχήν έργο πράσινης ανάπτυξης, την ώρα που τονίζει την ανάγκη να υλοποιηθεί το σημαντικό αυτό έργο στην ώρα του. Δέχομαι τις διευκρινίσεις που κάνετε, όμως πρέπει να επισημάνω τις καθυστερήσεις.






Στις σχετικές ερωτήσεις που κατέθεσα στην προκάτοχό σας και ύστερα από συντονισμένες πιέσεις ολόκληρης της Αργολίδας, αποσπάσαμε τις δεσμεύσεις της Κυβέρνησης για την πλήρη και έγκαιρη υλοποίηση του έργου. Επανειλημμένως, κάθε φορά που ανακύπτει πρόβλημα και κάθε φορά που καλώ με ερώτηση στη Βουλή τον αρμόδιο Υπουργό να απαντήσει, παίρνω πράγματι στα λόγια δεσμεύσεις για λύση και επιτάχυνση των διαδικασιών.






Δυστυχώς, όμως, δεν βλέπουμε να υπάρχει αντιστοιχία λόγων και πράξεων. Το έργο, με τους ρυθμούς που ακολουθείτε, κινδυνεύει να μην υλοποιηθεί ολοκληρωμένο, όπως έχει δρομολογηθεί - μιλάω για ολοκληρωμένο το έργο, όπως έχει σχεδιαστεί - και η Αργολίδα δεν έχει αυτή την πολυτέλεια.






Την ώρα που κυριολεκτικά καταστρέφεται ο υδροφόρος ορίζοντας της περιοχής -επαναλαμβάνω- δεν είναι δυνατόν να αφήνουμε τεράστιες ποσότητες νερού να χύνονται στη θάλασσα. Ολόκληρη η Αργολίδα ανησυχεί από τους εξαιρετικά αργούς ρυθμούς και αγωνιά για το εάν θα προλάβουμε το ΕΣΠΑ μέχρι το 2013, προκειμένου να γίνει το έργο.






Επισημαίνω και πάλι ότι οι δύο μελέτες που είχαν προκηρυχθεί, η πρόσκληση ενδιαφέροντος και οι φάκελοι των προσφορών που είχαν κατατεθεί στις 10 Οκτωβρίου 2009 και αφορούν τα δίκτυα προς Κρανίδι, Ερμιόνη, Λυγουριό και Επίδαυρο, τέθηκαν σε αξιολόγηση με μεγάλη καθυστέρηση και χωρίς η σχετική απόφαση -αυτό θέλω να προσέξετε- να συνοδεύεται από καταληκτική ημερομηνία των αξιολογήσεων, πριν από την οποία έπρεπε να καταλήξουν οι επιτροπές.






Όμως, το διάστημα αυτό του ενός έτους που πέρασε δεν δικαιολογείται γι’ αυτές τις καθυστερήσεις. Οι μελέτες πρέπει να συνταχθούν προκειμένου να απορροφηθούν τα χρήματα από τα ευρωπαϊκά προγράμματα.





Οφείλετε, λοιπόν, κύριε Υπουργέ, να δώσετε τάχιστα εκτός από το μέγιστο αριθμό συνεδριάσεων και την καταληκτική ημερομηνία των αξιολογήσεων, διαφορετικά, όπως είπα και πριν -και επιμένω- με μία συνεδρίαση κάθε τρεις μήνες, θα χρειαστούν πάνω από τριάμισι χρόνια για την ανάδειξη των αναδόχων γραφείων για τις μελέτες και άλλοι είκοσι μήνες για την εκπόνηση των σχετικών μελετών. Με αυτούς τους ρυθμούς θα έχει λήξει το ΕΣΠΑ 2007-2013.




Πρέπει επίσης να προχωρήσουν τάχιστα οι διαδικασίες υπογραφής στη σύμβαση του έργου που αφορά τα δίκτυα Κουτσοποδίου, Μυκηναίων, Μοναστηρακίου, Φιχτίων, Νέου Ηραίου, Μιδέας, Κιβερίου, Αεροδρομίου και Ελληνικού, προϋπολογισμού 17,5 εκατομμυρίων ευρώ, όπως επίσης τάχιστα πρέπει να προχωρήσει η σύνταξη από την τεχνική υπηρεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης των τευχών δημοπράτησης, καθώς και η προκήρυξη της δημοπρασίας των 6,8 εκατομμυρίων ευρώ για το κεντρικό αντλιοστάσιο και το φράγμα του Αναβάλου. Ήδη η Νομαρχία έχει στείλει εδώ και δύο μήνες την ηλεκτρομηχανολογική μελέτη και όλα τα στοιχεία των προηγούμενων μελετών που είχε εκπονήσει το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε..





Ιδιαίτερα σήμερα χρειάζεται όλοι να αποδείξουμε στην πράξη ότι η Ελλάδα είναι ικανή να ανεβάσει ταχύτητες. Δείτε λοιπόν, ως παράδειγμα τον Ανάβαλο, ένα έργο –επαναλαμβάνω- που αναγνωρίζεται από όλους ως απαραίτητο για την επιβίωση της Αργολίδας. Οφείλετε να ανεβάσετε ρυθμούς και να ανταποκριθείτε στις ανάγκες των καιρών.





Θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και κάθε βήμα στην υλοποίηση του έργου. Θέλω να καταλάβετε ότι η πίεση που ασκώ και θα συνεχίσω να ασκώ για τον Ανάβαλο, δεν είναι αποτέλεσμα αντιπολιτευτικής θεώρησης των πραγμάτων. Εκφράζω την αγωνία των συμπολιτών μου, αγροτών και μη, ανεξάρτητα από το κόμμα που ψηφίζουν. Τέτοια έργα, τέτοιας εμβέλειας δεν έχουν κομματικό χαρακτήρα, δεν έχουν κομματικό χρώμα, αλλά μόνο εθνικό.






Κύριε Υφυπουργέ, η Αργολίδα δικαιούται τον Ανάβαλο πλήρη, λειτουργικό και στην ώρα του. Περιμένουμε από εσάς να ανταποκριθείτε με έργα».

...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΜΟΔΙΟ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Κου ΑΝΔΡΙΑΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΝΕΑΣ ΟΔΟΥ ΝΑΥΠΛΙΟΥ - ΛΥΓΟΥΡΙΟΥ
Ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός έλαβε σήμερα γραπτή απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Ι. Μαγκριώτη στην από 15 Σεπτεμβρίου 2010 Ερώτηση που είχε καταθέσει στη Βουλή σχετικά με την πορεία του έργου της νέας οδού Ναυπλίου-Λυγουριού και συγκεκριμένα του τμήματος Χάνι Μερκούρη, το οποίο εξαιτίας αδικαιολόγητων καθυστερήσεων δεν έχει ασφαλτοστρωθεί ακόμα παρά την ολοκλήρωση των λοιπών χωματουργικών και τεχνικών εργασιών εδώ και σχεδόν ένα χρόνο και υπέστη διάβρωση από βροχοπτώσεις με αποτέλεσμα να χρειάζεται νέες επιδιορθώσεις.



Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στην απάντηση του αναφέρει: «To έργο ΄΄ Βελτίωση -Κατασκευή της Ε.Ο. Ναυπλίου-Λυγουριού τμήμα Αρκαδικό-Χάνι Μερκούρη’’ κατασκευάζεται από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και σύμφωνα με τα στοιχεία της, οι εργασίες έχουν διακοπεί από τον Ιανουάριο του 2009,ενώ έχει υποβληθεί η από 17.3.2010 αίτηση Αναδόχου περί διάλυσης της εργολαβίας του. Το έργο εντάχθηκε το 2010 ως γέφυρα στο πρόγραμμα ΄΄ Δυτικής -Ελλάδας- Πελοποννήσου- Ιονίων Νήσων 2007-2013’’ με απόφαση του Γ.Γ. Περιφέρειας Πελοποννήσου. Η ένταξη αυτή περιλαμβάνει και νέο υποέργο(κατασκευή γέφυρας στο Χάνι Μερκούρη),στο οποίο θα περιληφθούν και οι υπόλοιπες εργασίες ολοκλήρωσης του εν λόγω οδικού τμήματος. Το υποέργο θα είναι έτοιμο προς δημοπράτηση εντός του 2010 και προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2011»


Ο κ. Ανδριανός μετά την απάντηση του Υφυπουργού επεσήμανε πως θα συνεχίσει να παρακολουθεί στενά την πορεία υλοποίησης του σημαντικού αυτού έργου για ολόκληρο το νομό Αργολίδας.