Εκ του Πρακτικού της υπ’ αρ. 10ης
/2018 Κατεπείγουσας Συνεδρίασης
του Δημοτικού Συμβουλίου
4ο Θέμα Ημερήσιας Διάταξης:
Συζήτηση και λήψη απόφασης επί
του σχεδίου νόμου αναφορικά με το Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
Αριθμός Απόφασης 105/2018
Α. Σήμερα, την 11η του μηνός Μαΐου έτους 2018, ημέρα Παρασκευή και ώρα 18:00,
το Δημοτικό Συμβούλιο Ερμιονίδας συνήλθε σε δημόσια κατεπείγουσα συνεδρίαση σε
αίθουσα του Γενικού Λυκείου Κρανιδίου του Δήμου Ερμιονίδας ύστερα από την υπ’
αρ. πρωτ.: οικ. 2759/09.05.2018 πρόσκληση του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου,
που επιδόθηκε σε κάθε Δημοτικό Σύμβουλο και στο Δήμαρχο, σύμφωνα με τις
διατάξεις των σχετικών άρθρων του Ν.3852/2010, για συζήτηση και λήψη αποφάσεων.
Β. Πριν από την έναρξη της
συνεδρίασης, ο Πρόεδρος του Δ.Σ., κ. Αριστείδης Δημαράκης, διαπίστωσε ότι σε
σύνολο είκοσι επτά (27) Συμβούλων ήταν δεκαέξι (16) παρόντες και έντεκα (11) απόντες.
Παρόντες
|
Απόντες
|
Δημαράκης
Αριστείδης –Πρόεδρος
|
Μπαλαμπάνης Χρήστος – Αντιπρόεδρος
|
Αντωνόπουλος
Ιωάννης - Αντιδήμαρχος
|
Αγρίμης
Παναγιώτης - Γραμματέας
|
Ντούβαλης
Δημήτριος – Αντιδήμαρχος
|
Δημαράκης Ιωάννης
|
Μπουρίκας Γεώργιος – Αντιδήμαρχος
|
Μέξη Μαρία
|
Φωστίνη – Πουλή Καλλιόπη - Αντιδήμαρχος
|
Λούμη –
Γιαννικοπούλου Αγγελική
|
Πάλλης Ιωάννης
|
Λαδάς Απόστολος
|
Μήτσου Κυριακή
|
Γανώσης Ιωσήφ
|
Ρούσσης Ιωάννης
|
Μαχαίρας
Εμμανουήλ
|
Αποστόλου Παναγιώτης
|
Γκαμίλη – Σιάνα
Ελένη
|
Κρουμπούζος Γεώργιος
|
Λάμπρου
Αναστάσιος
|
Σαράντος Χρήστος
|
Λυμπερόπουλος Κωνσταντίνος
|
Στρίγκου – Φωστίνη Άννα
|
|
Γεωργόπουλος
Ιωάννης
|
|
Κρητσωτάκης
Ιωάννης
|
|
Τόκας Αναστάσιος
|
|
Νόνης Βασίλειος
|
Προσκεκλημένοι νομίμως ήταν και οι Πρόεδροι των Δημοτικών Κοινοτήτων:
Ερμιόνης, κ. Χ. Δάγκλης, Κρανιδίου, κ. Ι. Κοντοβράκης, Πορτοχελίου, κ. Εμμ.
Τριγκάκης και των Τοπικών Κοινοτήτων: Διδύμων, κ. Κ. Σπανός, Ηλιοκάστρου, κ. Α.
Στάθης, Θερμησίας, κ. Π. Σαραντόπουλος, Κοιλάδας, κ. Π. Φλωρής, Φούρνων, κα Κ.
Θεοδώρου. Παρέστησαν όλοι πλην των Προέδρων: της Δ.Κ. Ερμιόνης, κ. Χ. Δάγκλη
και της Τ.Κ. Κοιλάδας, κ. Π. Φλωρή.
Γ. Το «κατεπείγον» της συνεδρίασης τέθηκε
λόγω των στενών χρονικών περιθωρίων που έχουν τεθεί για τη λήψη σχετικής
απόφασης και εγκρίθηκε ομόφωνα.
Δ. Ο Πρόεδρος του Δ.Σ., κ.
Αριστείδης Δημαράκης, αφού διαπίστωσε απαρτία, κήρυξε την έναρξη της
συνεδρίασης και στη συνέχεια έδωσε το λόγο στο Δήμαρχο, κ. Δημήτριο Σφυρή, ο
οποίος και παρουσίασε το αντικείμενο του θέματος, ως εξής:
Η Κυβέρνηση προχώρησε στη σύνταξη ενός νομοσχεδίου, το οποίο αφορά, μεταξύ
άλλων, στη μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, χωρίς να
ληφθεί υπόψη καμία από τις κατατεθειμένες προτάσεις της ΚΕΔΕ και παρά το
γεγονός ότι εδώ και δύο έτη περίπου θεσμικοί εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης είναι
σε διάλογο με εκπροσώπους του Υπουργείου Εσωτερικών. Αυτό συνιστά μια
αντιδημοκρατική πρακτική.
Η ΚΕΔΕ απαντά με μία πρόταση που κατέθεσε ενόψει του Συνεδρίου της 9ης
Μαΐου 2018 για τη μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης και την αναβάθμιση της
Τοπικής Αυτοδιοίκησης με στόχο την ανάπτυξη της Χώρας και τη βελτίωση των
υπηρεσιών στους πολίτες, στην οποία και τίθενται μια σειρά από ζητήματα.
Ενδεικτικά αναφέρονται:
α) Οι δέκα στρατηγικές επιλογές της
Διοικητικής Μεταρρύθμισης
β) Η συνταγματική αναθεώρηση, η
οποία, εφόσον δρομολογηθεί, θα πρέπει να λειτουργήσει προς όφελος της Τοπικής
Αυτοδιοίκησης
γ) Η κατηγοριοποίηση των Δήμων, η
νομική αναγνώριση της οποίας δεν επιλύει τα προβλήματα
δ) Ο ρόλος και οι σχέσεις των
Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο πολιτικό και διοικητικό σύστημα
ε) Οι μεταρρυθμίσεις του κανονιστικού
πλαισίου και πιο συγκεκριμένα:
1. Επανοριοθέτηση αρμοδιοτήτων – πολυεπίπεδη διακυβέρνηση
2. Μεταφορά «πακέτων» αρμοδιοτήτων και συγκροτημένων δομών στους Δήμους
3. Μεταφορά των ακινήτων του Δημοσίου στους Δήμους (παρενθετικά αναφέρεται
ότι τουριστικοί δήμοι, όπως ο Δήμος Ερμιονίδας, δεν εισπράττουν κανένα έσοδο
από τις παραλίες της περιοχής τους, ενώ είναι εκείνοι που επιφορτίζονται με τον
καθαρισμό και την εν γένει φροντίδα τους)
4. Μητροπολιτική διακυβέρνηση (πρέπει να προβλεφθεί η σύσταση ενός ενιαίου
Μητροπολιτικού φορέα, ο οποίος θα συγκεντρώνει όλες τις αρμοδιότητες της
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας τοπικής αυτοδιοίκησης, κάτι που ήδη έχει γίνει
σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες)
5. Διαβαθμιδική συνεργασία περιφερειών – δήμων, προκειμένου να προωθηθεί η
περιφερειακή και τοπική ανάπτυξη και να επιτευχθεί η κοινωνική συνοχή
6. Διοικητική Αυτοτέλεια, Εποπτεία και Έλεγχος των ΟΤΑ (οι ΟΤΑ υφίστανται,
σ’ ό,τι αφορά στη διοικητική και οικονομική τους λειτουργία, μια σειρά από
ελέγχους που ασκούνται από διάφορους ελεγκτικούς μηχανισμούς)
7. Ανθρώπινο Δυναμικό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (θα πρέπει για ορισμένους
δήμους να προβλεφθεί αύξηση της μοριοδότησης της εντοπιότητας)
8. Η καταστατική θέση των αιρετών
9. Η οικονομική διαχείριση των ΟΤΑ
10. Οι συμβασιακοί θεσμοί
11. Τα ιδρύματα, τα νομικά πρόσωπα και οι επιχειρήσεις των ΟΤΑ
στ. Τα οικονομικά των Ο.Τ.Α..
Οι ΟΤΑ δεν μπορούν να απορροφήσουν και άλλες μειώσεις δεδομένου ότι οι
μειώσεις των κρατικών επιχορηγήσεων προς τους Δήμους από το 2009 έως το 2016
έχουν υπερβεί το 60%.
Μία τομή στα οικονομικά των Ο.Τ.Α. θα μπορούσε να κινηθεί στον άξονα της
δημοσιονομικής αποκέντρωσης και της μεταφοράς του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας
στους Δήμους, κάτι που θα έχει ουσιαστική συμβολή στην οικονομική αυτοτέλεια
της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
ζ. Η συμβολή της Τοπικής
Αυτοδιοίκησης στην Αειφόρο Ανάπτυξη
η. Κοινωνική πολιτική – υγεία –
απασχόληση (με τους Δήμους να αναλαμβάνουν τη διοίκηση του τοπικού κοινωνικού
κράτους
H Κυβέρνηση με το παρόν νομοσχέδιο:
-
Μετατρέπει τα Δημοτικά Συμβούλια σε όργανα με διακοσμητικό καθαρά ρόλο, με
αποτέλεσμα το χάος και την ακυβερνησία στους Δήμους (αρκεί να διαβάσει κανείς
το προς ψήφιση άρθρο του νομοσχεδίου που αφορά στο εκλογικό σύστημα και την
κατανομή των εδρών του δημοτικού συμβουλίου για να βγάλει τα συμπεράσματά του)
-
Καθιστά πρακτικά ανέφικτη την υλοποίηση δημοτικών έργων με τον
κατακερματισμό της χρηματοδότησής τους στις Τοπικές Κοινότητες, καθώς αυτές δε
διαθέτουν εξειδικευμένο προσωπικό
-
Καθιστά δυσοίωνο το μέλλον των Κοινωνικών Υπηρεσιών των Δήμων με τη λήξη
της χρηματοδότησής τους από κοινοτικούς πόρους και με δεδομένο ότι στην
κατανομή των εθνικών πόρων εισάγονται (μη μετρήσιμα υποκειμενικά) κριτήρια
-
Αυξάνει το φορολογικό βάρος των ήδη επιβαρυμένων φορολογικά δημοτών με την
ένταξη της χρηματοδότησης της Υπηρεσίας Πρασίνου στα ανταποδοτικά και την
ανάγκη χρηματοδότησης του κόστους λειτουργίας της
-
Παραπέμπει αόριστα στο μέλλον τις αναγκαίες αλλαγές και μεταρρυθμίσεις στο
Κράτος και την Αυτοδιοίκηση, χωρίς την ύπαρξη κάποιου σαφούς χρονοδιαγράμματος
-
Δημιουργεί το μηχανισμό του δημοτικού διαμεσολαβητή σε επίπεδο Νομού, με
πολλαπλές αρμοδιότητες ελεγκτικού χαρακτήρα, καταστρατηγώντας το άρθρο 102 του
Συντάγματος
-
Αφαιρεί αρμοδιότητες από τους Δήμους και υφαρπάζει τους πόρους τους. Ας μην
ξεχνάμε ότι οι μειώσεις των κρατικών
επιχορηγήσεων προς τους Δήμους από το 2009 έως το 2016 έχουν υπερβεί το 60%
-
Καθιστά τους Δήμους ομήρους του εκάστοτε Υπουργού
Ο δημοτικός σύμβουλος κι επικεφαλής του συνδυασμού: «Δυνατή Ερμιονίδα», κ.
Ιωάννης Γεωργόπουλος, κατέθεσε γραπτώς τις θέσεις του, στις οποίες αναφέρονται
τα εξής:
«Αγαπητοί συνάδελφοι,
Το θέμα της σημερινής συνεδρίασης αγγίζει την καρδιά της Τοπικής
Αυτοδιοίκησης. Καλούμαστε σε μια εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία και σε μικρό χρονικό
διάστημα να αποφασίσουμε για μια αλλαγή που θα καθορίσει το μέλλον και τη
λειτουργία της. Το νομοσχέδιο, που αφορά μια μεγάλη μεταρρύθμιση στην
Αυτοδιοίκηση, τελικά, εγκλωβίζεται στη μικροπολιτική διάθεση της Κυβέρνησης και
σε μια κοντόφθαλμη λογική που υποδεικνύει τον έλεγχο και, εν τέλει, τη διάλυση
των δήμων.
Δύο χρόνια περιμέναμε ένα νομοσχέδιο για τη διοικητική μεταρρύθμιση της
Χώρας. Αντί αυτού, παραλάβαμε ένα κείμενο που αντιστέκεται στη λογική. Είναι
προφανές ότι η Κυβέρνηση επιθυμεί να απλώσει το μακρύ χέρι της στην
Αυτοδιοίκηση. Ας είμαστε ειλικρινείς. Σε καμία ανεπτυγμένη χώρα του κόσμου δεν
αποτελεί μεταρρύθμιση η αλλαγή του εκλογικού συστήματος. Δεν αλλάζει το Κράτος
αλλάζοντας απλώς τον εκλογικό νόμο. Οι Δήμοι δε χρειάζονται απλή αναλογική για
να λειτουργήσουν αποτελεσματικότερα.
Δυστυχώς, το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, δε λειτουργεί προς όφελος των
πολιτών και των τοπικών κοινωνιών. Δεν
προωθεί καμία ουσιαστική μεταρρύθμιση στη λειτουργία του Κράτους, δεν επιλύει
κανένα από τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο θεσμός της
Αυτοδιοίκησης, δε λαμβάνει υπόψη καμία από τις προτάσεις που κατέθεσε το σύνολο
των Δήμων και Περιφερειών της Χώρας. Την ώρα που οι κοινωνίες έχουν ανάγκη από
μια δημιουργική αλλαγή, η Κυβέρνηση προωθεί έναν νόμο, ο οποίος καθιστά ακόμη
πιο σφικτό τον εναγκαλισμό της Αυτοδιοίκησης από την Κεντρική Εξουσία. Αν
θέλουμε να είμαστε ακριβείς, κατασκευάζει Δήμους ομήρους του εκάστοτε Υπουργού.
Με τις επιχειρούμενες αλλαγές τίθενται σε κίνδυνο οι κοινωνικές υπηρεσίες που
σήμερα προσφέρουν οι Δήμοι σε όλη τη χώρα. Η χρηματοδότησή τους θα εξαρτάται
από μικροκομματικούς στόχους. Μέσω σχεδίου νόμου προτείνεται μια
κατηγοριοποίηση των Δήμων, η οποία, ενώ αναγνωρίζει νομικά ότι οι δήμοι έχουν
διαφορετικά χαρακτηριστικά, δε διατυπώνει ρυθμίσεις που διασφαλίζουν την
ισότιμη παροχή υπηρεσιών στους πολίτες σε όποιον Δήμο ανήκουν.
Προβλέπεται η μείωση της θητείας των αιρετών από 5 σε 4 χρόνια, σε αντίθεση
με ό,τι ισχύει στην υπόλοιπη Ευρώπη και σε βάρος του προγραμματικού σχεδιασμού
των Δήμων. Δεν προωθεί την αποκέντρωση
και την πολυεπίπεδη διακυβέρνηση με τη μεταφορά πόρων και αρμοδιοτήτων από το
Κεντρικό Κράτος προς την Αυτοδιοίκηση.
Ο εκλογικός νόμος, με εντελώς αντιδημοκρατική λογική, μειώνει τον αριθμό
των υποψηφίων που μπορούν να συμπεριληφθούν στα ψηφοδέλτια. Με την απλή
αναλογική στην κατανομή των εδρών του δημοτικού συμβουλίου, οι δήμαρχοι, οι
οποίοι δε θα εκλεγούν από τον πρώτο γύρο, δε θα έχουν πλειοψηφία στο Δημοτικό
Συμβούλιο. Είναι φανερό ότι η Κυβέρνηση επιζητά, για τους δικούς της σκοπούς,
αποδυναμωμένους δημάρχους. Η λογική της είναι “ό,τι δεν μπορούμε να το
ελέγξουμε ας το διαλύσουμε”.
Όπως, ήδη, γνωρίζετε, ΕΝΠΕ και ΚΕΔΕ ζητούν την άμεση απόσυρση του
νομοσχεδίου ως απαράδεκτου. Έχουμε μέσα από τα συλλογικά όργανά μας ζητήσει από
τον κ. Σκουρλέτη να δεσμευθεί πως δε θα υπάρξει καμία αλλαγή του εκλογικού
συστήματος χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της Αυτοδιοίκησης. Σε κάθε περίπτωση, η όποια
αλλαγή του εκλογικού συστήματος να ισχύει από τις μεθεπόμενες εκλογές.
Ζητάμε, ακόμη, τη σύσταση Επιτροπής στην οποία θα συζητηθούν όλα τα θέματα
που χρήζουν επίλυσης μέσω της επόμενης Συνταγματικής Αναθεώρησης.
Η ΚΕΔΕ με ψήφισμα που εξέδωσε ζητεί την έναρξη ενός ουσιαστικού διαλόγου με
την Κυβέρνηση, από μηδενική βάση, με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα τουλάχιστον
δύο μηνών. Το θέμα ήδη συζητείται στα δημοτικά συμβούλια της χώρας ενώ την
Πέμπτη και Παρασκευή 10 και 11 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί έκτακτη γενική
συνέλευση στο κοινό συνέδριο ΚΕΔΕ-ΕΝΠΕ.
Η Κυβέρνηση πρέπει να ανακαλέσει τις προθέσεις της για τη συγκεκριμένη
μεταρρύθμιση. Όλοι εμείς που υπηρετούμε τις τοπικές κοινωνίες αξιώνουμε
ουσιαστικό διάλογο για να μπορούμε να είμαστε χρήσιμοι και αποτελεσματικοί στην
καθημερινή μας λειτουργία. Για να γίνει αυτό, απαιτούνται ξεκάθαρες θέσεις και
επαρκής χρόνος διαβούλευσης. Οι τοπικοί άρχοντες δεν συζητούν την αλλαγή του
εκλογικού συστήματος ανάδειξης τοπικών αρχών πριν ολοκληρωθεί προηγουμένως ο
διάλογος για τη μεταρρύθμιση του Κράτους. Σας καλώ να μη μείνουμε στα λόγια, ας
προχωρήσουμε σε γενναίες αποφάσεις προκειμένου να “εξοστρακίσουμε” αυτή την
κατάφωρα αντιδημοκρατική πράξη της Κυβέρνησης. Σας καλώ να ψηφίσουμε με βάση το
ψήφισμα της ΚΕΔΕ»
Ο δημοτικός σύμβουλος κι επικεφαλής του συνδυασμού: «Νέα Δυναμική Πορεία
Ερμιονίδας», κ. Αναστάσιος Τόκας, κατέθεσε γραπτώς τις θέσεις του, στις οποίες
αναφέρονται τα εξής:
«Με αφορμή τη συζήτηση που έχει ξεκινήσει για
τη μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με το Πρόγραμμα
“ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι”, που απέστειλε το Υπουργείο Εσωτερικών στην ΚΕΔΕ και στην ΕΝΠΕ,
η παράταξή μας έχει να επισημάνει τα εξής:
Είναι
θετικό ότι η Έκτακτη Γενική Συνέλευση της ΚΕΔΕ με το ψήφισμά της, την Πέμπτη
10.05.2018, συμφωνεί στη συνέχιση της διαβούλευσης με το Υπουργείο Εσωτερικών.
Καλεί
τον Υπουργό Εσωτερικών, την Κυβέρνηση και τα πολιτικά κόμματα να ξεκινήσουν
άμεσα έναν ουσιαστικό διάλογο για την αποκέντρωση της εξουσίας και την
ενδυνάμωση των θεσμών της Τοπικής Δημοκρατίας.
Το
προηγούμενο διάστημα οι οξείς χαρακτηρισμοί και οι αντιδράσεις από τις ηγεσίες
των ΕΝΠΕ και ΚΕΔΕ, αναφορικά με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου, προωθούσαν την
πόλωση. Η επιλογή αυτή υπονόμευε το
διάλογο.
Το εν
λόγω νομοσχέδιο πρέπει να αποτελέσει βάση συζήτησης και να καταθέσει η
Αυτοδιοίκηση τις προτάσεις της. Αποτελεί την πρώτη φάση μιας νέας
μεταρρυθμιστικής προσπάθειας για την επίλυση πραγματικών αναγκών των ΟΤΑ.
Οι
αντιδράσεις όμως δεν πρέπει να αφορούν αποκλειστικά το εκλογικό σύστημα και την
απλή αναλογική, αλλά χρειάζεται να κατατεθούν συγκεκριμένες προτάσεις για τα
κρίσιμα ζητήματα που αφορούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Δεν
πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι η απλή αναλογική αποτελούσε πάγιο αίτημα της
Αυτοδιοίκησης.
Πρέπει
και εμείς, επιτέλους, να μάθουμε να συνεργαζόμαστε, όπως οι άλλοι λαοί μπορούν
και το κάνουν πραγματικότητα, και να ξεφύγουμε από τις αγκυλώσεις του
παρελθόντος.
Η
μεταρρύθμιση στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι αναγκαία λόγω του
παρωχημένου συστήματος που επικρατεί σήμερα και απαιτείται ένα νέο μοντέλο, που
θα καταστήσει εφικτή την προοδευτική ανακατανομή αρμοδιοτήτων.
Ο “Καλλικράτης”
έχει θέματα και το έχουμε διαγνώσει. Δεν πρέπει να τρομάζουμε με τις αλλαγές,
πρέπει να είμαστε ανοιχτοί στις αλλαγές.
Εμείς,
στο Δήμο Ερμιονίδας ζήσαμε, ως Δημοτικό Συμβούλιο, τα προβλήματα του “Καλλικράτη”
τα προηγούμενα χρόνια.
Ο “Καλλικράτης”
περιόρισε τους πόρους σε ποσοστό άνω του 60%, στην τοπική αυτοδιοίκηση έγινε
συνώνυμο με το μνημόνιο.
Όμως,
το τελευταίο διάστημα, ήρθαν στους Δήμους χρήματα από το ΕΣΠΑ, τα χρηματοδοτικά
εργαλεία “ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ 1 και ΙΙ” για την έμμεση ενίσχυση μέσω των προγραμμάτων
κοινωφελούς εργασίας, κ.α..
Με το
σχέδιο νόμου “ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι” υπάρχει πρόβλεψη για:
-Την
επανα-οριοθέτηση των αρμοδιοτήτων, ώστε να ενισχυθεί ο θεσμικός ρόλος και η
αποτελεσματικότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
- Την
καθιέρωση της απλής αναλογικής, που αποτελεί ένα νέο δημοκρατικό εκλογικό
σύστημα και την αναλογική συγκρότηση των δημοτικών και περιφερειακών
συμβουλίων.
- Τον
εμπλουτισμό και με άλλα κριτήρια του υπολογισμού των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων
(ΚΑΠ) των Δήμων.
- Την
ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών με σύγχρονες, αμερόληπτες και
αποτελεσματικές διαδικασίες εποπτείας των ΟΤΑ.
- Το
θεσμό του δημοτικού διαμεσολαβητή προς όφελος της προστασίας των δικαιωμάτων
των πολιτών.
- Την
αύξηση της ποσόστωσης των γυναικών στο 40%.
- Τη
διενέργεια τοπικών δημοψηφισμάτων,
- Την
προσμέτρηση της λευκής ψήφου.
- Τη
διευκόλυνση της εκτέλεσης έργων από τους Δήμους,
- Την
ενίσχυση των κοινοτήτων μέσω της πρόβλεψης να διατίθενται ειδικά ποσά από τους
ΚΑΠ για έργα στις συγκεκριμένες κοινότητες, με πρόταση των αντίστοιχων
συμβουλίων, κ.α.
Πρέπει,
ωστόσο, να γίνουν αρκετές διορθώσεις στον “ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ Ι” και αυτό θα επιτευχθεί
μέσω της συμμετοχής όλων των αυτοδιοικητικών στη διαβούλευση.
Κλείνοντας,
οφείλουμε να τονίσουμε πως ο θεσμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρέπει να
αναβαθμισθεί και να μετεξελιχθεί, τόσο θεσμικά, οργανωτικά και λειτουργικά, όσο
και οικονομικά και αναπτυξιακά, με το
ζητούμενο να είναι η δημοκρατία και η συμμετοχή στην Τοπική Αυτοδιοίκηση,
ώστε να γίνει πραγματικά ένας θεσμός πολύ πιο κοντά στον πολίτη.
Σε
αυτή, όμως, τη διαδικασία η αυτοδιοίκηση (ΚΕΔΕ, ΕΝΠΕ, κ.λπ.) πρέπει να
συμμετάσχει στο διάλογο και να ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙ σε μέγιστο βαθμό τις βασικές
πολιτικές θέσεις της»
Ο
Δήμαρχος, κ. Δημήτριος Σφυρής, λαμβάνοντας εκ νέου το λόγο ανέφερε τα εξής:
Ο κ.
Τόκας λέει ότι διαφωνεί, όμως η διαφωνία του είναι μόνο στον εκλογικό νόμο,
καθώς, όπως έχει δηλώσει, εκπροσωπεί το ΣΥΡΙΖΑ. Η Αυτοδιοίκηση όμως, κ. Τόκα
είναι ανεξάρτητη από τα κόμματα. Οι κομματικές τοποθετήσεις δεν έχουν καμία
θέση στα Δημοτικά Συμβούλια.
Συμπερασματικά, θα προσθέσω πως στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο αναφέρεται μεν
ο όρος «μεταρρύθμιση», στην πραγματικότητα, όμως, αν κανείς το μελετήσει
προσεκτικά, θα διαπιστώσει ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Δυστυχώς, ο σκοπός της
σύνταξης του συγκεκριμένου νομοσχεδίου δεν είναι η εξυπηρέτηση της τοπικής
αυτοδιοίκησης αλλά των κομματικών μηχανισμών της κυβέρνησης. Με τις τρέχουσες
συνθήκες είμαστε εγκλωβισμένοι σε έναν φαύλο κύκλο κομματικο – κυβερνητικών
εξαρτήσεων, νομοσχεδίων ατελέσφορων, που δε δίνουν καμία προοπτική ανάκαμψης.
Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, ότι και Δήμοι φίλα προσκείμενοι στην Κυβέρνηση έχουν
συνταχθεί με τις θέσεις της ΚΕΔΕ.
Αν θέλουμε να μιλήσουμε για πραγματική «μεταρρύθμιση», απαραίτητη είναι η
επανα - οριοθέτηση των αρμοδιοτήτων Διοίκησης - Αυτοδιοίκησης στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης δυνατής
αποκέντρωσης αρμοδιοτήτων και λειτουργιών. Η εν λόγω επανα-οριοθέτηση συνιστά
προϋπόθεση του στόχου της Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης. Με αυτό τον τρόπο θα δοθεί
η ευκαιρία στην Τοπική Αυτοδιοίκηση να αναβαθμισθεί ουσιαστικά και,
βελτιώνοντας τις υπηρεσίες της προς στους πολίτες, να καταστεί παράλληλα
ουσιαστικός πυλώνας ανάπτυξης της Χώρας.
Κατόπιν των
ανωτέρω, σας καλώ να υιοθετήσουμε και εμείς την πρόταση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε.)
για τη μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης και την αναβάθμιση της Τοπικής
Αυτοδιοίκησης με στόχο της ανάπτυξη της Χώρας και τη Βελτίωση των Υπηρεσιών
στους Πολίτες.
Το Δ.Σ , μετά από διαλογική συζήτηση και λαμβάνοντας υπόψη:
-
Την εισήγηση του Δημάρχου, κ.
Δημητρίου Σφυρή
-
Την πρόταση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε.)
-
Τις τοποθετήσεις
των δημοτικών συμβούλων Ιωάννη Γεωργόπουλου και Αναστασίου Τόκα
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ
α. Εγκρίνει ομόφωνα το «κατεπείγον» της συνεδρίασης λόγω των στενών χρονικών
περιθωρίων που έχουν τεθεί για τη λήψη σχετικής απόφασης.
β. Υιοθετεί κατά πλειοψηφία την πρόταση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας
(Κ.Ε.Δ.Ε.) για τη μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης και την αναβάθμιση της
Τοπικής Αυτοδιοίκησης με στόχο της ανάπτυξη της Χώρας και τη Βελτίωση των
Υπηρεσιών στους Πολίτες.
γ. Η απόφαση αυτή να διαβιβασθεί
στην Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ).
Μειοψήφησε ο δημοτικός σύμβουλος κι επικεφαλής του συνδυασμού: «Νέα
Δυναμική Πορεία Ερμιονίδας», κ. Αναστάσιος Τόκας, ψηφίζοντας «κατά»
Η παρούσα απόφαση έλαβε αύξοντα αριθμό 105/2018
Αφού συντάχθηκε κι αναγνώσθηκε αυτό το πρακτικό, υπογράφεται ως κατωτέρω:
Ο Πρόεδρος: Δημαράκης Αριστείδης
Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι: Αντωνόπουλος Ιωάννης, Ντούβαλης
Δημήτριος, Μπουρίκας Γεώργιος, Φωστίνη – Πουλή Καλλιόπη, Πάλλης Ιωάννης, Μήτσου
Κυριακή, Ρούσσης Ιωάννης, Αποστόλου Παναγιώτης, Κρουμπούζος Γεώργιος, Σαράντος
Χρήστος, Στρίγκου – Φωστίνη Άννα, Γεωργόπουλος Ιωάννης, Κρητσωτάκης Ιωάννης, Νόνης
Βασίλειος και Τόκας Αναστάσιος.
Ο Πρόεδρος της Δημοτικής
Κοινότητας Κρανιδίου,
κ. Ι. Κοντοβράκης,
Οι Πρόεδροι των Τοπικών
Κοινοτήτων:
Διδύμων, κ. Κ. Σπανός, Ηλιοκάστρου, κ. Α. Στάθης, Θερμησίας, κ. Π.
Σαραντόπουλος και Φούρνων, κα Κων/να Θεοδώρου.
Ακριβές απόσπασμα
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ Δ.Σ.
ΔΗΜΑΡΑΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ