Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2010

''ΩΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΟ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΕΙΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ''

Γράφει ο Βασίλης Γκάτσος
Θα σταθώ στον όρο: Πατριωτική.
Ο ένας συνδυασμός ανακοίνωσε ΑΡΧΕΣ. Ο άλλος συνδυασμός τα είπε όλα με μία λέξη που πρόσθεσε. Δηλαδή, ενώ ήταν προοδευτική σύμπραξη εδώ και ένα χρόνο περίπου, κάποια γεγονότα στη χώρα και στην επαρχία μας οδήγησαν στο να αναβαθμιστεί η σύμπραξη σε Πατριωτική.
Είναι μια πολύ βαριά προσθήκη που δεν εξηγήθηκε. Η χώρα μας αποδέχτηκε και κατανόησε πλήρως την αναγκαιότητα του όρου στην Αντίσταση κατά του άξονα και στο αντιστασιακό έπος του ΕΑΜ και των άλλων οργανώσεων.
Γιατί λοιπόν πατριωτική;  

Κινδυνεύει από κάτι η Ερμιονίδα (κατά τα άλλα είναι από τις πλούσιες επαρχίες της χώρας, όπου τις κύριες χειρονακτικές δουλειές τις κάνουν μετανάστες) νοούμενη ως πατρίδα και η σύμπραξη αναλαμβάνει τη σωτηρία της; Να τη σώσει από ποιους και από τι; Ο άλλος συνδυασμός είναι αντιπατριωτικός; Οι μέχρι τώρα δημαρχιακές και κοινοτικές διοικήσεις έκαναν τόσο κακό στην Ερμιονίδα που χρειάζεται ένα μέτωπο, μια πατριωτική σύμπραξη για να σωθεί η μικρή μας πατρίδα; Αυτοί που θα ψηφίσουν τον άλλο συνδυασμό, ή που βλέπουν ικανούς και στους δύο συνδυασμούς είναι πατριώτες ή δεν είναι; Αυτοί που υποστήριξαν ότι αυτή η προεκλογική ένταση είναι πολυτέλεια για την Ερμιονίδα και ότι μπορούσε να κατέβει ένας ενωτικός συνδυασμός είναι πατριώτες ή όχι;
Να αποδεχθούμε, ως ένα βαθμό, την προσθήκη αλλά ας προσπαθήσουμε να την προσδιορίσουμε λίγο:
1. Να μη δεχθεί κανένας μισθό. Ούτε ο Δήμαρχος. Αφού παραιτείται από τη δημόσια επαγγελματική θέση για να προσφέρει πατριωτικό έργο δεν πρέπει να αμείβεται αλλά να δίνει τον μισθό του για τη μικρή μας πατρίδα. Να μην εναλλάσσονται κάθε τόσο οι Αντιδήμαρχοι, ώστε όλοι οι σύμβουλοι να περνάνε από αμειβόμενη θέση. Αφού δεν θα υπάρχει μισθός, ας μείνουν στις θέσεις αυτές οι ικανοί πατριώτες. Είναι μια πατριωτική στάση. Θα την περιλάβετε στο πρόγραμμα του συνδυασμού; Με μισθό δεν προσφέρει κανένας πατριωτικό έργο αλλά επαγγελματικό και αν είναι και εκλεγμένος μόνον αν το θελήσει.
2. Η χώρα είναι σε πτώχευση και για το κατάντημά της δεν υπάρχει κομμάτι Ελλάδας που να μην έχει ευθύνη, ούτε σε πολιτικό ούτε σε κοινωνικό επίπεδο. Επειδή η «προοδευτική σύμπραξη» υπονοεί τον δημοκρατικό χώρο ή να το πω αντίθετα, τον μη συντηρητικό χώρο, τίθεται και εδώ το ερώτημα: Στο πρόγραμμα του συνδυασμού θα αναφερθείτε στο ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ διοικητικών παραγόντων της Ερμιονίδας; Θα κάνετε πατριωτική έγκληση για να πληρώνουνε όλοι τους φόρους, να κόβουνε όλοι αποδείξεις, να ελευθερώσουν τις ακτές και τους δημόσιους χώρους, θα εισπράξετε αμέσως τις οφειλές προς το δήμο κ.λ.π. και θα είσαστε αυστηρότατοι σε αυτόν τον τομέα όσο το επιτρέπουν οι αρμοδιότητές σας; Θα κάνετε κάποια πολιτικού χαρακτήρα αναφορά για το πώς φτάσαμε ως εδώ;


3. Θα διοικήσετε το νέο δήμο με λιγότερους υπαλλήλους οργανωμένους κατά ISO 9001;
4. Στα πλαίσια του πατριωτισμού αφήνετε να πλανάται η άποψη ότι ο άλλος συνδυασμός είναι μια ομάδα επαγγελματιών της οικοδομής, της αγοραπωλησίας και εκποίησης της γης που δια των εκλογών επιδιώκει να αποκτήσει πελατειακή σχέση με το Δήμο. Είναι όμως γεγονός ότι αυτή η κατασκευαστική και μεσιτική τάξη υπεραναπτύχθηκε στην Ερμιονίδα, όχι γιατί το ήθελε. Αν το κράτος με τους νόμους του δεν επέτρεπε την εκποίηση της καλλιεργήσιμης γης από τους ιδιοκτήτες της και την μετατροπή της σε μεγάλα ή μικρά οικοδομήσιμα αγροτεμάχια αυτή η τάξη θα είχε λογικότατο μέγεθος. Πατριωτισμός είναι λοιπόν να συμβάλλετε στο σταμάτημα της εκποίησης της καλλιεργήσιμης γης μας. Άλλωστε και ο άλλος συνδυασμός αντιλαμβάνεται τον όρο πατριωτική σύμπραξη, ως προπέτασμα καπνού, ενώ από πίσω κρύβεται μια γιγαντωμένη στην Ερμιονίδα δημοσιοϋπαλληλική τάξη που σκοπό έχει την άλωση του καλλικράτειου δήμου προς δικό της όφελος. Και αυτή η δημοσιοϋπαλληλική διόγκωση μας προέκυψε, δεν την επιδίωξαν οι δημόσιοι υπάλληλοι ως τάξη. Πατριωτισμός είναι να μειώσετε το δημόσιο μέσα στο νέο Δήμο.
Από όσα παρακολουθούμε βγαίνει, κατά τη γνώμη μου, το παρακάτω συμπέρασμα:
Ο Δήμος Κρανιδίου και ιδιαίτερα το Κρανίδι και το Πορτοχέλι ήταν και είναι ένας πολύ πολύ πλούσιος Δήμος. Και δεν μπορεί να μην είναι αφού στο χώρο του έχει ήδη εκποιηθεί τεράστια έκτασης γης και έχουν εισπραχθεί από τους κατοίκους του πολύ περισσότερα χρήματα από ό,τι στο Δήμο Ερμιονης που κυρίως αφορά την Ερμιόνη και το Θερμήσι. Στο Δήμο Κρανιδίου έχουν ιδιοκτησία οι πλουσιότεροι Έλληνες οι οποίοι δαπανούν πάρα πολλά χρήματα για να την λειτουργούν και να την συντηρούν. Στο Δήμο Ερμιόνης δεν συμβαίνει αυτό. Στο Δήμο Κρανιδίου η τουριστική αλλά και η επαγγελματική κίνηση είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από τον δήμο Ερμιόνης. Άρα ο Δήμος Κρανιδίου εδώ και πάρα πολλά χρόνια έπρεπε να είχε λύση το πρόβλημα νερού με οποιοδήποτε τρόπο, να είχε λύσει το πρόβλημα της αποχέτευσης και της πλήρους βιολογικής επεξεργασίας των λυμάτων του. Έπρεπε το Κρανίδι, ως φορέας όλου αυτού του πλούτου να είχε πλατείες και πάρκα ζηλευτά και όχι δυο σούδες που έχει σήμερα. Ομοίως το Πορτοχέλι με τους χειρότερους δρόμους προς Κρανίδι και Άγιο Αιμιλιανό. Πατριωτισμός σημαίνει να μας εξηγήσετε γιατί όλος αυτός ο πλούτος..... πέρασε και δεν ακούμπησε, ούτε ακουμπά το Δήμο Κρανιδίου, οπότε γιατί να ακουμπήσει και τον καλλικράτειο;


Ως προς αυτά που προανέφερα ο Δήμος Ερμιόνης είναι πολύ πιο μπροστά. Άρα πατριωτισμός είναι να αναγνωρίσουμε ότι η διοίκηση του δήμου Ερμιόνης (εκάστοτε συμπολίτευση και αντιπολίτευση) έδειξαν μεγαλύτερες διοικητικές ικανότητες από τις αντίστοιχες του Κρανιδίου. Ακόμη και για τα σκουπίδια. Με όλες τις ατέλειες, όντως η χωματερή Ερμιόνης έκαψε μια μικρή έκταση βένιων στο Κρόθι, όμως η χωματερή Κρανιδίου κατάκαψε την περιοχή μέχρι τα Ποτόκια Ερμιόνης και μαζί με αυτά το αιωνόβια περίφημα πεύκα των Βουλγαρέικων μαζί με το κτίσμα. Και όχι μόνον μια φορά. Τα σκουπίδια Ερμιόνης δεν μετέφεραν τίποτα στη θάλασσα. Η χωματερή του Κρανιδίου μόνιμα τροφοδοτούσε με λύματα και φερτά σκουπίδια το ρέμα που πάει Πετροθάλασσα.
Στην Ερμιόνη το Μπίστι ήταν πάντα καθαρό και οι αρχαιότητές του επισκέψιμες. Στους Αλιείς όχι μόνον δεν ήσαν, αλλά ιδιώτες παρεμπόδιζαν την προσέγγιση.
Πατριωτισμός είναι να παραδεχθούμε αυτήν τη γενική εικόνα και να προβληματιστούμε. Δεν είναι προβληματισμός το πώς θα σώσουμε την έκταση της ΔΕΠΟΣ που είναι δημόσια, ούτε με χαρτοπόλεμο να βρούμε τον υπεύθυνο που ούτε θα μας ενδιέφερε να τον βρούμε αν δεν είχαμε εκλογές. Ας τη σώσει το Δημόσιο. Προβληματισμός είναι να σώσουμε τις ακτές μας, γιατί σε λίγο εσείς οι Κρανιδιώτες τις θαυμάσιες παραλίες στο Δορούφι θα τις βλέπετε μόνο σε παλιές φωτογραφίες. Προβληματισμός είναι να κάνουμε τη θάλασσά μας και τη γη μας εκ νέου παραγωγική. Αλλά πατριωτισμός είναι και το να μαθαίνουμε μέσω μιας ελεγκτικής επιτροπής τι στο καλό γίνεται μέσα στο δήμο και να μη περιμένουμε την προεκλογική περίοδο να βγαίνουν σκελετοί απ’ το ντουλάπι, πραγματικοί ή φανταστικοί.


Πέραν των ως άνω, ζητάτε συμμετοχή στον διάλογο, όπως και ο άλλος συνδυασμός. Όμως την εννοείτε με τον εξής τρόπο: Ελάτε στις συγκεντρώσεις μας, ρωτήστε μας, πέστε τις απόψεις σας, αλλά στο πίσω μέρος της παραταξιακής λογικής ένα και μόνον υπάρχει «να σας δει ο κόσμος, να καταγραφείτε ως παρουσία δίπλα μας κατά τα άλλα ο μπαινάκης κι ο βγαινάκης». Νομίζω ότι στον τοπικό τύπο και στο διαδίκτυο αρκετός διάλογος έγινε, αρκετά ειπώθηκαν, δεν βλέπω όμως να διαλογίζεσθε πάνω σε τίποτα από αυτά. Νομίζουμε όλοι ότι και οι δύο συνδυασμοί βρίσκονται αρκετά εκτός εποχής και κλίματος, σαν κάτι που έρχεται από παλιά, ως επανάληψη να μη πω ως φάρσα, με το ίδιο λεκτικό αλληλοκατηγοριών εν πολλοίς ανούσιων. Μοιάζει ο καλλικράτειος δήμος σαν να έχει προκηρύξει καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας και τίποτε άλλο.


Ελπίζω να μας διαψεύσετε ευχάριστα μετά τις εκλογές ως συμπολίτευση ή αντιπολίτευση. Ευχάριστη διάψευση θα ήταν να παραδώσετε μετά από τρεισήμισι χρόνια έναν οργανωμένο και αποδοτικό δήμο που έχει αναλάβει πλήρως τις αρμοδιότητές του και έχει τακτοποιήσει τις εκκρεμότητες του. Αυτό αρκεί. Τα μεγάλα άστε τα για αργότερα.


Με εκτίμηση προς όλους του υποψηφίους του συνδυασμού,


Βασίλειος Γκάτσος